• Lnina97

    P ring. Hjälp!

    Hej! :)

    Jag skriver för att fråga några erfarna och har två olika frågor.

    Jag och min man som inte setts på ett tag har haft samlag i december, sen var han bortrest igen och sen hade vi det i förrgår (alla hjärtans dag).

    Jag började med p piller 1 månad innan december för att få skydd.

    När vi hade haft samlag fick jag svamp. Nu hade vi igen och nu har jag fått svamp igen och måste behandla mig igen. Sju dagar innan vi skulle ses , alltså förra torsdagen, så började jag med p ring då jag vet att folk har fått svamp av p piller vilket är sjukt, då man blir ju torr i slemhinnorna och det blir ju konstigt med mensen.

    Idag när jag förstått att jag får svamp igen för det börjat klia igen så har jag läst på Google o de står igen att folk har fått svamp av p ring och den gör så slemhinnorna blir torra samt så står det på bipacksedeln nuvaring som vanliga biverkninhar. Ja men varför började jag då med p ring o varför rekommendera barn morskan det. Inte så smart när man nyss haft svamp kanske? Och vi visste ju att det var svamp då pevaryl som jag köpte gjorde så klådan gick bort och då sa dom att det var svamp för annars går de inte bort. Inte för ja trodde att det var någon könssjukdom eller nått sånt men man kanske kan ha andra virus eller infektioner av att inte haft sex på länge.

    Jag tog ut den i alla fall i panik idag för jag pallar inte mer o få svamp , några dagar tidigare en vad jag skulle ( egentligen torsdagen som kommer) . Har aldrig haft svamp tidigare förens jag började med dessa p piller o ring.

    Så min fråga till er är om ni har några husmorstips (typ ta msm) och om jag kan bli gravid nu då jag har läst om att spermierna ligger kvar några dagar .

    Jag vet att jag inte tog ut den innan samlaget men två dagar efter, och det kanske man också kan bli gravid av, ja tänker om den inte ger fullt skydd ut och om spermierna ligger kvar?

    Jag använde den ju också bara i sju dagar när han o jag sågs o barn morskan sa 6 dagar är det fullt skydd o framåt, men om man tar bort den efter så kort stund tänker jag, innan man ens ska ta bort den också.. nu mår jag så illa med. Jag använde den Som sagt i 7 dagar när vi hade samlag och sammanlagt nu idag tills ja tog ut den har det väll varit 9 dagar och skulle blivit 13 om ja räknar tills torsdagen.

    Tack skulle uppskatta hjälp från någon!

  • Svar på tråden P ring. Hjälp!
  • Lnina97

    Vill tillägga att det jag kom på att jag egentligen skulle haft kvar den till o med näst nästa torsdag, alltså ännu längre fram, då det hade blivit tre veckor man skulle haft den i! Så nu har ja inte haft I den nått bara 9 dagar. O skulle ha i den ca 2 veckor till.

  • Anonym (..'z)

    Är det inte bättre att använda kondom under de omständigheterna?

Svar på tråden P ring. Hjälp!