• Anonym (Orolig flickvän.)

    Överreagerar jag? Min kille beter sig konstigt.

    Hej, detta kommer bli en aning virrig text, men vill verkligen ha ärliga svar från alla vad ni tänker kring situationen.

    Det var förre året 2019, i April som händelsen skedde. Jag hade precis kommit hem efter en lång dag på jobbet, klockan var 02:00 på natten. Hade lagat ihop lite mat för kvällen och skulle sätta mig framför min dator, linserna uttagna osv. Går in på Facebook och trycker på ? logga in? , ha detta också i åtanke att datorn jag använder är min pojkväns gamla dator som jag fått av honom.

    Loggar in iallafall och märker efter ett litet ögonblick att det inte är min Facebook som jag kommit in på, utan mon pojkväns såklart. Skedde en annan gång men trycka in ? glöm bort namn? osv för att det inte skulle ske igen, då jag respekterar både hans och mitt privat liv. Men iallafall, alla meddelande fönstren är öppna , och där får jag reda på att min pojkvän har då skrivit med sin bästa vän, där han skriver om hur han har sett en tjej på bussen som han tycker var extremt snygg, och där han har skrivit och förklarat bokstavligt hur man vill ha sex med denna tjej. Och hans killkompis håller med och diskuterar också tillbaka om hur dom vill sätta en ? fat goh titty girl?. Jag blir givetvis äcklad och väldigt ledsen, då jag och min pojkvän annars har ett jätte bra förhållande osv.

    Ringde han dagen efter och förklarade läget, han började böla och bad om förlåtelse. Vi träffades och redde ut det till slut.

    Nu är det februari. Och jag ligger fortfarande och tänker på detta och mår extremt dåligt, känner mig löjlig och dum. Känner mig inte aktrakiv, för känns som att min kille tänder på annat egentligen, så förstår inte varför han vill va med mig egentligen.

    Ringde han här om dagen och pratade om det, och han blev irriterad och sa att han inte har något att säga om händelsen, och att det är synd om honom och att han tror att jag bara vill påminna han om incidenten, för att han ska känna sig dålig. Till mitt försvar sa jag att det var han som har varit respektlös mot mig och fått mig att känna mig ledsen.

    Inte nog med det, men han följer massa nakna modeller på sin instagram också, och där är annat med i bakgrunden som han också har gjort som känns märkligt, men sparar det till en annan gång, annars blir det för mycket text.

    Mår fortfarande dåligt och har förlorat all min aptit och sömn. Vet inte ifall jag ska låta det gå eller om jag borde avsluta det?

    Tack för svar.

  • Svar på tråden Överreagerar jag? Min kille beter sig konstigt.
  • Anonym (Känn)

    Det kan låta klyschigt men använd hjärtat och magen, och känn efter.

    Lägg sakfrågorna åt sidan, alltså det som hände i april, det andra som hänt som du inte vill prata om och det det om instagram. När jag ber dig att lägga det åt sidan menar jag inte att du ska glömma det, utan snarar inte väga in huruvida du överreagerar eller inte. För du känner ju det du känner oavsett om någon annan tycker att du är överdramatisk eller ej.

    Du skriver själv att du mår dåligt över det, att det dragit ner din sömn och din aptit. I min värld låter det som att du dr redan har svaret på din fråga. Din hälsa och ditt mående ska alltid gå först.

    Väljer du att lämna honom och han, eller du, eller någon annan skulle tycka att hans beteende inte är skäl nog till att lämna, kan du luta dig tillbaka på att du inte (enbart) lämnat honom pga. hans beteende. Utan på att det inte (heller) kändes bra för dig. Det behöver inte ens finnas ett skäl till att det inte känns bra.

  • Anonym (Anonym)

    Killar och tjejer fantiserar om andra i olika grad. Han råkade bli påkommen. Det är inget man kan klandra honom för men du mår så klart skit ändå.

    Utöver det beter han sig som ett svin just nu. Han respekterar varken dig eller dina känslor, försöker skuldbelägga dig och du mår så skit att du varken kan äta eller sova.

    Tycker du det låter som ett hälsosamt förhållande? Nej.

  • Bjoer
    Anonym (Orolig flickvän.) skrev 2020-02-17 00:11:04 följande:

     Känner mig inte aktrakiv, för känns som att min kille tänder på annat egentligen, så förstår inte varför han vill va med mig egentligen. 


    Inte egentligen. Också. Han tänder på annat också! Man kan tända på flera olika saker. Ärligt talat så känns den "incidenten" inte som något att bry sig om. Däremot verkar det finnas lite annat att tala om.
  • lazlo09

    Alla män, även dom (som jag) som är i lyckliga relationer där det både finns kärlek och attraktion, kan så klart tända på andra snygga tjejer.

    Bara för att killen älskar dig och är attraherad av dig så blir ju inte alla jordens andra kvinnor oattraktiva. Handen på hjärtat, har du sedan ni blev ett par aldrig någonsin sett en snygg man på jobbet, bussen, affären, tv etc?

    Att öppet följa fitnessmodeller kan jag tycka vara omoget. Jag är 42 och lyckligt kär. Men jag ser snygga tjejer överallt. Om jag inte träffar min tjej på några dagar så kan jag runka till någon snygg tjej i ett porrklipp. Men inget av detta betyder att jag inte är nöjd i mitt förhållande eller vill ha något annat.

    Så ja du överreagerar.

Svar på tråden Överreagerar jag? Min kille beter sig konstigt.