• Ebo88

    Tips på saker som fått er att må bättre under (jobbig) graviditet?

    sara para skrev 2020-02-17 00:28:36 följande:

    Som rubriken lyder... vad har varit till hjälp för er under er graviditet? Har ni gjort något särskilt? Tänkt på något särskilt (motiverande) sätt? Min graviditet har i princip varit jobbig sedan start. Jag har ordinerats vila, hemma, och det finns inget tråkigare. Hemma hela dagarna, gravidhormoner som gör sitt med känslighet. Gråter och kan bli superledsen för småsaker och senare må bra igen ????. Har åtminstone 4 månader kvar av graviditeten. Snälla skriv allt som varit minsta pepp för er och hjälpt er att härda ut!!

    Det enda som håller mig uppe är barnet som är så efterlängtat ... Vill inte höra negativitet eller saker som gått fel i er graviditet. Hoppas ni har förståelse. Har det tillräckligt jobbigt med graviditeten redan ????.


    Förstår hur du känner dig. Jag var sjukskriven och sängliggandes från v.15 tills hon kom.

    Vart en hel del serier, filmer osv.

    Tog tillfälle i akt och tränade språk, kom en del in i det spanska språket. Läste mycket faktaböcker. Bakade, lagade nya maträtter när jag kunde vara uppe lite längre.

    Fick en del besök av vänner som höll modet uppe.

    Mycket meditation och mindfullnes.

    Hoppas dagarna rullar på för dig och att du hittar saker att sysselsätta dig med. Det är svårt men i slutet så värt det :)
Svar på tråden Tips på saker som fått er att må bättre under (jobbig) graviditet?