• Anonym (JS)
    Mon 17 Feb 2020 05:21
    634 visningar
    14 svar
    14
    634

    Dejt behöver fundera

    Pratat några veckor med en kille via en nätdejtingsida och i lördags sågs vi över en öl. Vi har liknande intressen och samtalet flyter på både online och offline märkte jag i lördags.

    Vi drack 2 öl var och skiljdes åt efter nästan 3 timmar. Samtalet flöt på bara osv. Jag skrev ett meddelande till han när jag kom hem där jag tackade för en trevlig kväll.

    Fick svar igår från honom dvs dagen efter vi setts där han tackade för en trevlig kväll men att han kände att han behövde fundera lite.

    Jag svarade inget på det och vi hördes inte av mer igår. Tidigare har vi kanske skickat flera meddelande per dag.

    Hans svar får mig att känna mig osäker även om jag innan kände att jag kunde tänka mig att träffa han igen.

    Han berättade att han dejtat en del och varit singel i 3 år.

    Kanske lika bra att glömma honom och leta vidare?

  • Svar på tråden Dejt behöver fundera
  • Mon 17 Feb 2020 05:23
    #1

    Hans "fundera" betyder troligen att han träffar fler samtidigt. Jag hade inte lagt mer energi på den killen.


  • Anonym (Leo)
    Mon 17 Feb 2020 07:11
    #2

    En tjej jag träffade ville bli ihop direkt. Då sa jag att jag behövde mer tid, vi kunde fortsätta att ses.
    Men om man säger att man måste fundera över om man ens vill ses, då är det nog inte rätt.

  • Anonym (mmm)
    Mon 17 Feb 2020 07:48
    #3

     Han funderar, du kan inget mer göra åt det. Om han hörs av igen är det upp till dig om du då har lust att ses igen eller inte. 

    Han tyckte säkert att det var trevligt men det klickade inte helt, därför säger han inte direkt att han vill ses en gång till. 

  • Mon 17 Feb 2020 08:19
    #4

    Han tycker säkert att du är väldigt trevlig men kände ingen attraktion. Det är nog svårt för er att bli mer än vänner tyvärr.

  • Anonym (Hold my beer)
    Mon 17 Feb 2020 09:18
    #5

    Glöm honom. Han verkar inte intresserad.

  • Anonym (28)
    Mon 17 Feb 2020 13:30
    #6

    Ta det med is i magen.
    Han kanske behöver tänka tanken att ni har skrivit och nu träffats. 
    kan vara så lätt.

    sedan om han hör av sig så får du välja om du vill ses.

  • Anonym (man)
    Mon 17 Feb 2020 14:22
    #7

    Jag hade svarat med.... "Fundera du, under tiden söker jag vidare så får vi se om jag ff är intresserad när du tänkt klart"

    Han kommer får en tom blick medan kuggarna rör sig i skallen och har väger för och emot...

    Om han helt plötsligt kommer på att han vill vara med dig ändå så svarar du "Men oj va snabbt du tänkte, men under tiden du tänkte så kom jag på att jag behöver nog tänka efter själv, jag återkommer när jag tänkt klart"

  • Anonym (let him)
    Mon 17 Feb 2020 15:02
    #8
    Anonym (man) skrev 2020-02-17 14:22:13 följande:

    Jag hade svarat med.... "Fundera du, under tiden söker jag vidare så får vi se om jag ff är intresserad när du tänkt klart"

    Han kommer får en tom blick medan kuggarna rör sig i skallen och har väger för och emot...

    Om han helt plötsligt kommer på att han vill vara med dig ändå så svarar du "Men oj va snabbt du tänkte, men under tiden du tänkte så kom jag på att jag behöver nog tänka efter själv, jag återkommer när jag tänkt klart"


    Tycker inte alls hon ska svara så där, låter bara bittert och desperat. Bättre att bara vara tyst och lämna honom med sina funderingar. Självklart klickade det inte för honom som han hoppats. Han måste väl landa i den besvikelsen och se om han får mersmak.
  • Anonym (man)
    Mon 17 Feb 2020 16:29
    #9
    Anonym (let him) skrev 2020-02-17 15:02:44 följande:
    Tycker inte alls hon ska svara så där, låter bara bittert och desperat. Bättre att bara vara tyst och lämna honom med sina funderingar. Självklart klickade det inte för honom som han hoppats. Han måste väl landa i den besvikelsen och se om han får mersmak.
    Tja, om man är konflikträdd så är det kanske bäst att bara gå i alla lägen, personligen föredrar jag att ge dryga människor en knäpp på näsan innan jag drar.
  • Anonym (let him)
    Mon 17 Feb 2020 17:41
    #10
    Anonym (man) skrev 2020-02-17 16:29:32 följande:
    Tja, om man är konflikträdd så är det kanske bäst att bara gå i alla lägen, personligen föredrar jag att ge dryga människor en knäpp på näsan innan jag drar.
    Jo det kan jag förstå och även kört en del med. Annars kommer de för lätt undan kan man tycka. Men det slutade bara med att jag aldrig fick nån kommentar eller känsla för att de brydde sig, så valde att inte lämna ut min sårbarhet och bara dra vidare. Kände mig starkare så.
  • Anonym (haha)
    Mon 17 Feb 2020 17:44
    #11
    Anonym (man) skrev 2020-02-17 14:22:13 följande:
    Jag hade svarat med.... "Fundera du, under tiden söker jag vidare så får vi se om jag ff är intresserad när du tänkt klart"

    Han kommer får en tom blick medan kuggarna rör sig i skallen och har väger för och emot...

    Om han helt plötsligt kommer på att han vill vara med dig ändå så svarar du "Men oj va snabbt du tänkte, men under tiden du tänkte så kom jag på att jag behöver nog tänka efter själv, jag återkommer när jag tänkt klart"
    Haha, ganska barnsligt, men jag måste erkänna att jag gillar det. Önskar att jag själv vore sådan Tungan ute
  • Anonym (man)
    Mon 17 Feb 2020 17:51
    #12
    Anonym (let him) skrev 2020-02-17 17:41:20 följande:
    Jo det kan jag förstå och även kört en del med. Annars kommer de för lätt undan kan man tycka. Men det slutade bara med att jag aldrig fick nån kommentar eller känsla för att de brydde sig, så valde att inte lämna ut min sårbarhet och bara dra vidare. Kände mig starkare så.
    Tja, man behöver inte lägga upp det så fint heller, man kan be dem dra åt helvete bokstavligen oxå :)
  • OscarW­ilde
    Mon 17 Feb 2020 17:55
    #13

    Tycker du agerat helt korrekt hittills. Undrar hur han tänker med "fundera lite".

    Som om han är i den positionen där det är han som säger ja eller nej?

    Träffar han flera samtidigt och behöver tid till att bestämma sig?

    Vi kan bara spekulera.

    Vänta inte på svar från honom utan sök vidare. Hör han av sig tycker jag du ska vara avvaktande.

  • Mon 17 Feb 2020 18:01
    #14

    Det är ju inte ovanligt att behöva fundera efter en första dejt. Jag behövde fundera efter första dejten men min nuvarande, jag var inte säker på att jag var intresserad. Men om man faktiskt SÄGER det till personen så betyder det nog att man är ganska säker på att man inte vill gå vidare, annars är man lite finkänsligare. Man vill ju inte skrämma bort personen. 

Svar på tråden Dejt behöver fundera