• Anonym (..)

    Vad är felet?!

    Hej!

    Under alla förhållanden som jag har haft under mitt liv så älskar jag mycket närhet, kramar, kyssar osv..

    Men sen får jag ibland stunder som jag känner mig ?äcklad?? av att va nära, att det bara känns jobbigt och jag liksom stöter bort min partner för att jag blir irriterad på att han är nära mig..

    jag har haft såhär vilken partner jag än varit med, så det kan ju inte bero på att jag inte älskar min nuvarande. någon som vet vad det beror på? Någon som haft/har liknande?

  • Svar på tråden Vad är felet?!
  • Anonym (***)

    Ja! Jag är precis likadan! I början av förhållandet så är det mycket mys å närhet, men efter ett tag så behöver jag space. Vet inte heller varför de blir så. Har i vissa fall kopplat det till att jag börjat tröttna på en partner.

    Va tusan e den utlösande faktorn?!?

  • Ascendere
    Anonym (..) skrev 2020-02-17 06:49:15 följande:

    Hej!

    Under alla förhållanden som jag har haft under mitt liv så älskar jag mycket närhet, kramar, kyssar osv..

    Men sen får jag ibland stunder som jag känner mig ?äcklad?? av att va nära, att det bara känns jobbigt och jag liksom stöter bort min partner för att jag blir irriterad på att han är nära mig..

    jag har haft såhär vilken partner jag än varit med, så det kan ju inte bero på att jag inte älskar min nuvarande. någon som vet vad det beror på? Någon som haft/har liknande?


    Låter helt normalt. 
    Det viktiga är att du kommunicerar det på ett schysst sätt så att inte din partner tar illa upp. Känn efter själv när du känner att du behöver space och dra dig undan istället för att bli irriterad på och stöta bort din partner. 

    Jag personligen känner mest sådär när vi inte haft sex på ett tag och min partner vill "gosa", då blir jag mest bara irriterad, men har vi sex först så blir jag genast på humör för lite gos. 
Svar på tråden Vad är felet?!