• Mon 17 Feb 2020 11:52
    1298 visningar
    72 svar
    72
    1298

    Kvinnor, vem väljer ni?

    Anonym (Q) skrev 2020-02-17 11:06:52 följande:

    Ponera följande.

    Det finns 2 män som ni tycker verkar intressanta men så får ni reda på att en av dem har legat med 150+ tjejer medan den andra inte har legat alls.

    Vem väljer ni och varför?

    Spelar det roll alls?


    Oj... alltså, sexerfarenheten i sig spelar mig ingen roll, däremot spelar det som sexerfarenheten kanske säger om respektive man roll. Rent instinktivt hade jag ju tänkt att man nummer ett är en alfahanne som vet vad han vill, och tar det han vill ha (vilket är otroligt hett i mina ögon), så honom hade jag inte sagt nej till. När det gäller man nummer två, däremot, beror det på... eller, nä - jag hade inte tackat nej till honom heller, om jag hade tyckt att han var intressant. Hade någon sagt till mig: "Du, jag vill att du träffar en kille som fortfarande är oskuld", och jag inte hade haft en aning om vad han var för en, hur han såg ut, hur han betedde sig... så hade jag varit lite misstänksam, för jag hade tänkt att risken att det är en riktigt mysko fan är stor om han fortfarande inte legat, men hade det sen visat sig att det inte var nåt "fel" på honom, så hade jag inte brytt mig ett piss om han var oskuld, så länge jag attraherades av honom. Nu utgår jag från att mannen som inte legat alls är väldigt gammal för att vara oskuld; hade han varit under 30 hade jag inte haft några fördomar om att det var nåt skumt med honom (men då hade han å andra sidan varit för ung för mig :) )
  • Mon 17 Feb 2020 11:56
    #4
    +3
    Anonym (Q) skrev 2020-02-17 11:51:39 följande:
    Varför skulle du stå ut med att lära upp en som har noll koll? Kanske få vänta ett halvår innan sexet blir något så när?
    Haha vilket kvalificerat skitsnack! Varför skulle en man ha noll koll bara för att han är oskuld?? 
  • Mon 17 Feb 2020 11:57
    #5
    +2
    Anonym (Q) skrev 2020-02-17 11:51:39 följande:
    Varför skulle du stå ut med att lära upp en som har noll koll? Kanske få vänta ett halvår innan sexet blir något så när?
    Och förresten vet jag många kvinnor som njuter av att just få "lära upp"...
  • Mon 17 Feb 2020 17:02
    #21
    +2
    Anonym (Q) skrev 2020-02-17 15:44:56 följande:
    Jag har tagit en oskuld som var 32 och det tog 4 månader innan han lyckades med något alls. Jag vet visst vad det innebär att ta en äldre oskuld.
    Jaha? Det innebär att du vet vad det innebär att ta EN oskuld. Det jag sa var f.ö. inte att du inte visste nåt om att ta en oskuld, utan att din generalisering var skitsnack. 
    Anonym (???) skrev 2020-02-17 15:50:00 följande:
    Det är väl ingen som säger att du måste ändra åsikt. Det är som att du vill "käfta" bara. 
    Mm, lite så :)
  • Mon 17 Feb 2020 17:14
    #22
    Anonym (.) skrev 2020-02-17 12:34:39 följande:
    Vilken fantastiskt information!

    Finns det även dem kvinnor som skulle tycka helt tvärtom. Liksom att de skulle tappa intressent/suget totalt om mannen frågade vart hon njuter någonstans som bäst och om hon kunde lära honom.

    Jag är lite smått orolig om jag skulle råka träffa någon och så vet jag inte om jag skulle berätta det före, under eller efter. Oftast tänker jag efteråt känns som bäst. Men samtidigt hade det varit trevligt om man faktiskt erkände under akten, så hon kunde tala om ett och annat. T.ex vart klitoris sitter så man slickar bäst o.s.v.
    Ja, det är klart att det finns - det finns ju alla sorter :) Om jag skulle ge tips specifikt till dig (och det är väl det du efterfrågar :) ) så skulle jag säga:

    (i) att vara lyhörd för vad tjejen/kvinnan gillar är aldrig fel. Att stämma av med henne och vara öppen för hennes signaler kan du ju göra utan att lägga fram det som att du har noll koll, och att hon måste lära dig, eller hur? (Men bli inte tjatig - håll inte på och fråga tusen ggr under tiden om det du gör är rätt... det tror jag att de flesta tycker är ganska avtändande)

    (ii) med "berätta" antar jag att du menar berätta att du är oskuld? Varför måste du berätta det alls? Det finns som sagt de som faktiskt tänder på att få vara "lärarinna", men såvida du inte redan vet att just den du har sex med hör till den kategorin tänker jag att det inte finns nån anledning att säga det. Skulle det sen vara så att ni träffas mer, och du lär känna henne, och det hela faktiskt utvecklar sig till mer än bara sex, så kan du ju berätta det när det faller sig naturligt :)

    (iii) ren basfakta kan du ju faktiskt se till att ha koll på i förväg - faktum är att jag nog ändå förutsätter att alla som planerar att ha sex faktiskt har sett till att ha så mycket koll som möjligt... Lite som Bibban skriver:
    Anonym (Bibban) skrev 2020-02-17 14:15:09 följande:
    En duktig älskare har koll på anatomi genom att ha gått i skolan och lärt sig googla rätt information och kan låna böcker om tex medicin och gynekologi på biblioteket.

    Det är ju faktiskt inte svårare än så :) 
  • Tue 18 Feb 2020 00:47
    #29
    Anonym (.) skrev 2020-02-17 18:07:53 följande:
    Anonym (Anonym) skrev 2020-02-17 12:52:31 följande:

    Oskulden. Det finns nån slags gräns för när man går från att ha stor sexuell erfarenhet till att bara ligga runt.


    Man hör överallt på TV och filmer m.m om att kvinnor gillar stora penisar. Men hur är det på riktigt? Vad säger ni?

    Om en penis befinner sig på 8-10 cm. Känns det inte skönt alls? Det kanske inte ens känns överhuvudtaget?

    Lite lättnad att få höra det här och vad exakt innebär ''rätt teknik''? Bortsett ifrån förspel och sådant och bara har fokus på penisen. Vad är rätt teknik och hur bör den användas för att ni skall få njutning? 


    För det första kan du inte riktigt bara titta på längd, utan även - och minst lika mycket! - på tjocklek.

    Längden först (och jag utgår, förresten, från att du menar 8-10 cm när den är hård? För om det är när den är slak är den snarast i  spannet av normal): Precis som Bibban sa så kan det göra rätt ont om en långkukad man kör på med full kraft; personligen går jag igång på smärtan, men jag vet många som bara tycker att det är obehagligt. Och för att nå G-punkten behöver du oavsett vilket inte en särskilt lång kuk, utan där är det (igen som Bibban säger) tekniken som är viktigare. Kolla upp var G-punkten sitter (eller, punkt och punkt - det är ett område snarare, men jag håller mig till det etablerade namnet); kolla sen hur din kuk riktar sig när den är hård (lätt bakåtböjd? Lätt framåtböjd? Helt rak..?) and do the maths - dvs, tänk ut vilken ställning som passar bäst m tanke på hur din kuk ser ut, och m tanke på var G-punkten sitter. (Sen ska du veta att inte alla kvinnor har nån G-punkt öht, men det är ju en annan historia). Också: ju kortare du (eller ja, din kuk då) är, desto mer bör du satsa på olika varianter av missionären; hur underbart det än är med doggy och andra ställningar där du tar tjejen bakifrån så blir det sällan lyckat med en kort kuk... Haha, skulle försöka beskriva min favorit-missionär här, men insåg att det blev jävligt komplicerat...   

    Och så tjockleken: detta är egentligen viktigare än längden skulle jag vilja säga; om man som tjej inte är väldigt trång så... nä - då känns det inte så himla mycket om kuken är (väldigt) smal. G-punkten kan du ju stimulera ändå, förstås, men... alltså, man vill ju liksom bli uppfylld, eller vad jag ska säga, och det är ju svårt om kuken är för smal. Dessutom blir det ju en intensivare känsla för mannen när tjejen kommer, om han fyller ut någorlunda :) Har tyvärr inget knep du kan ta till här (mer än G-punktsteknik då), MEN, det finns ju andra sätt du kan göra det skönt för henne än genom bara penetration, så :)

    Slutligen är det ju som redan sagts olika vad olika kvinnor njuter av så klart - det kan du bara lära dig genom att vara öppen för signaler från just den tjej du är med. 
  • Tue 18 Feb 2020 12:56
    #39
    +2
    Anonym (Raketforskar'n) skrev 2020-02-18 12:37:33 följande:
    Samma för kvinnor som legat runt? Hon är inte värd att få kärlek, p g a sin historia?
    Jo, det är klart hon är! Hon är ju kvinna ;) Skämt å sido: väldigt relevant fråga. Tyvärr har det ju blivit lite omvända världen nu, vilket gör att det är ok att förakta en man för basically vad som helst, men fan ta den som säger nåt om en kvinna som i något enda universum skulle kunna uppfattas som det allra minsta lilla kränkande... precis lika tokigt vilket som.
    Anonym (Rosa) skrev 2020-02-18 12:44:12 följande:
    Många kvinnor kan överhuvudtaget inte attraheras av en...you know.
    Som sagt... tänk om nån hade sagt detta här inne om en kvinna! Jävlar vilket hallå det hade blivit! Med rätta. För det är ett äckligt människoföraktande uttalande. Men det är det faktiskt helt oberoende av vilket kön det gäller.
  • Tue 18 Feb 2020 12:59
    #40
    +1
    Ursulla skrev 2020-02-18 12:53:48 följande:
    Du hittar på när du skriver att jag påstått att någon "inte är värd kärlek". Det jag skrev var MINA preferenser som jag har all rätt att ha.

    Skulle jag vara intresserad av kvinnor skulle jag tycka samma om dem. Jag vill ha någon med samma värderingar som mig, har inget att göra med vem som allmänt "är värd kärlek" eller ej.

    Alla människor har preferenser och det är ganska vanligt att man vill ha någon som är lite lik en själv.
    Måste bara tillägga utifrån mitt föregående inlägg att det inte var ett svar på DITT inlägg specifikt - jag uppfattade inte ditt inlägg som "köns-snett", utan, precis som du skriver, bara som ett uttryck för dina personliga preferenser :) Bara så det inte blir nåt missförstånd där. Peace!
  • Tue 18 Feb 2020 13:03
    #43
    Anonym (Rosa) skrev 2020-02-18 13:00:16 följande:
    Ja, det är klart att det blir liv om män(ofta om kvinnor gör det med) uttalar sig minsta negativt om kvinnor. Detta är FL. Blev du traumatiserad av att någon har en annan åsikt ön vad du har...?
    Haha, va? Ditt svar hänger inte riktigt ihop... Traumatiserad? Och FL - vad har FL med saken att göra? Jag pratar om samhället i stort, även om just precis det citat jag tog upp (av förklarliga skäl) gällde en kommentar här inne...
  • Thu 20 Feb 2020 22:41
    #64
    Anonym (Rosa) skrev 2020-02-19 03:55:08 följande:
    Fl har med saken att göra eftersom att vi sitter på FL och det var exemplet. Även om samhället i stort, likt FL, är ett matriarkat så reaktionernas blir förstås de samma.

    Och uppenbarligen blev du obekväm av en annorlunda åsikt eftersom att du kände behov av att godhetssignalera.
    Ah, ok - FL är samhället i miniatyr menar du? Mm, kanske, även om det är en något mer skruvad version. Vad menar du med att jag uppenbarligen kände behov av att godhetssignalera? (Låter som om jag går i försvar här; det är inte meningen, jag undrar alltså ärligt vad du menar. Tycker inte att jag utstrålade så mycket godhet öht i inlägget du syftar på, haha). Obekväm, slutligen... Nä - jag är långt, långt bortom obekväm. Jag är asförbannad. Den i grunden så viktiga kvinnokampen har i dagens samhälle på nåt sätt lyckats kapas av gaphalsar som gjort den till exakt det den skapades för att motverka: könsförtryck. "Obekväm" doesn't even begin to describe what I'm feeling.


Svar på tråden Kvinnor, vem väljer ni?