• Anonym (Ts)

    Kan man tända på fler än en kroppstyp?

    Ställer den här frågan p.g.a funderingar/tvivel jag har om en man jag träffat...

    Alla har vi ju preferenser när det kommer till vad vi attraheras av; korta, långa, smala, tjocka o.s.v.

    Den här mannen har BARA varit med smala, tränade tjejer förr. Han själv är väldigt inne på träning och som jag fattat det så är det via gym och träning dom fått kontakt.

    Grejen är nu den att jag är långt ifrån smal och fit. Vi träffades via gemensamma vänner och vi trivs väldigt bra ihop och han säger att jag är "fin", men det kan ju också betyda "fin som person", jag vet ju inte.

    Det här är kanske bara mitt dåliga självförtroende som pratar men jag ville höra vad andra tänker...

    Kan man tycka att två helt olika kroppstyp er är lika fina? Låter det inte lite konstigt att han, som själv är väldigt tränad och bara dragits till tränade tjejer, helt plötsligt "byter bana" till en plus-size?

    Och ja, det kan ju vara att han bara ser "personen bakom" och inte ytan...fast ärligt talat, hur vanligt är det egentligen?

  • Svar på tråden Kan man tända på fler än en kroppstyp?
  • Tukt

    Man kan väl tända och tycka om hur många kroppstyper som helst.
    Sedan kan ju en del, likt mig, tända på delar av kroppstyper mer än annat så alla möjligheter finns.

  • Arcnice

    Klart man kan det (även om jag inte tror att spännviden är enorm). Gissningsvis var det ju inte bara utseendet som gjorde att ha fattade tycket för sina tidigare flickvänner, precis som det förmodligen är med dig. Om han spenderar mycket tid med träning är det ju inte så konstigt om han träffat tjejer genom det intresset. Även vältränade tjejer kan ju ha en personlighet sm han dras till.  

  • Anonym (Ts)

    Jo men borde inte det Isåfall visat sig tidigare? NÅGON som haft lite bredare höfter, större röv ja...men alla ser likadana ut. Alltså min motsats.

    Om någon frågar om man föredrar smalt eller tjockt så är det ju ganska "ovanligt" att någon svarar "både och!" .

  • Anonym (Karin)

    Ingen av mina fd partners eller tillfälliga ligg har liknat varandra. Inte en enda.

    En långhårig hårdrockare på 2 meter, en välpressad kostymnisse på bank som tagen ur Dressmannreklamen... En lönnfet krullhårig och kort man, en skallig med glasögon, en psykolog som inte hade nån rumpa, den stereotypa nörden som faktiskt var väldigt ful.. Etc etc..

    Utseendemässigt finns inga som helst likheter mellan dessa män.

    Så visst går det att attraheras och bli kär i motsatserna.

  • Tukt
    Anonym (Ts) skrev 2020-02-17 23:01:38 följande:

    Jo men borde inte det Isåfall visat sig tidigare? NÅGON som haft lite bredare höfter, större röv ja...men alla ser likadana ut. Alltså min motsats.

    Om någon frågar om man föredrar smalt eller tjockt så är det ju ganska "ovanligt" att någon svarar "både och!" .


    Jag tror det är så att de som föredrar en viss kroppstyp, eller för all del vad som, är oftare pratar om det och poängterar det. Lite därför det kan kännas som "vanligare":
    För andra där det inte är så viktigt, blir det liksom aldrig en fråga. Eller som för mig där detaljer är viktiga. Där börjar man liksom inte resonera runt hur en ljumske är formad.
  • Fjäril kär
    Anonym (Ts) skrev 2020-02-17 23:01:38 följande:

    Jo men borde inte det Isåfall visat sig tidigare? NÅGON som haft lite bredare höfter, större röv ja...men alla ser likadana ut. Alltså min motsats.

    Om någon frågar om man föredrar smalt eller tjockt så är det ju ganska "ovanligt" att någon svarar "både och!" .


    För mig låter det som att han alltid valt det ytliga om han alltid haft i princip likadana tjejer varje gång. Lite trofé typ..

    Nu har han fallit för dig och din personlighet och den visar sig vara bättre än alla stereotypa gymtjejer han träffat tidigare.
  • Anonym (Man48)

    Ja man (jag) kan tända på olika kvinnor ..härligt med former.

    Men jag tycker att personligheten och hur man zynkar med varann är viktigast av allt.

    Känslan när man gillar någon är härlig

  • Anonym (Soë)
    Anonym (Karin) skrev 2020-02-17 23:19:33 följande:

    Ingen av mina fd partners eller tillfälliga ligg har liknat varandra. Inte en enda.

    En långhårig hårdrockare på 2 meter, en välpressad kostymnisse på bank som tagen ur Dressmannreklamen... En lönnfet krullhårig och kort man, en skallig med glasögon, en psykolog som inte hade nån rumpa, den stereotypa nörden som faktiskt var väldigt ful.. Etc etc..

    Utseendemässigt finns inga som helst likheter mellan dessa män.

    Så visst går det att attraheras och bli kär i motsatserna.



    Precis så är det för mej också
    Men även kvinnor av helt skilda utseenden ingår i mina preferenser. Vore väldigt tråkigt att haka fast sej på en utseendetyp!
    Utstrålningen, sättet att röra sej, hur man pratar, vad man säger osv är så mycket viktigare för att jag ska tända..
  • Betteline

    Ja men herregud det är väl klart att man kan! Omväxling förnöjer! Jag har gillat allt från smala killar till riktigt tjocka och även av alla olika längder och hårfärger. Det är liksom inte riktigt där attraktionen sitter, i alla fall inte för mig. Jag blir attraherad när våra ögon möts och man märker att det finns något mer, en connection, kemi eller klick- vad man än kallar det. OM det är något jag blir intresserad av så är det nyfikna, lite hemlighetsfulla men ändå kontaktsökande ögon. Det är väl den gemensamma nämnaren. Kroppen blir automatiskt snygg om man har kemi, oavsett om han är tjock, smal eller vältränad!

Svar på tråden Kan man tända på fler än en kroppstyp?