• Anonym (val)

    Vad skulle ni helst välja?

    Hej

    Vad skulle ni helst välja?
    1. En partner som är snäll med bra självkänsla och värderingar och med bra uppväxt, men nackdel mindre snygg (mindre attraktiv utåt sett), eller
    2. en som är snyggare utåt sett men har låg självkänsla, kontrollerande, svartsjuk och sämre uppväxt? 
    Valet tänker jag på som en långsiktig partner, ingen tillfällig flört.

    Tack

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-02-17 23:12
    ett tillägg:

    nr 2 är snäll ibland. Kanske lät som värsta häxan men omtänksam iaf, men det övriga stämmer in.

  • Svar på tråden Vad skulle ni helst välja?
  • Anonym (...)

    Ursäkta, men den frågan var väldigt omogen. Den som är så ytlig att den väljer nr 2, förtjänar väl nr 2 då...

  • Anonym (val)
    Anonym (...) skrev 2020-02-17 23:23:34 följande:

    Ursäkta, men den frågan var väldigt omogen. Den som är så ytlig att den väljer nr 2, förtjänar väl nr 2 då...


    jag vet hur det låter. Hon är ingen direkt bitch nr 2 men hon är heller inte som insidan som nr 1 om ni förstår mig? Helst vill man ju ha en kombo men det är mycket man vill här i livet.
  • Tow2Mater
    Anonym (val) skrev 2020-02-17 23:29:57 följande:
    jag vet hur det låter. Hon är ingen direkt bitch nr 2 men hon är heller inte som insidan som nr 1 om ni förstår mig? Helst vill man ju ha en kombo men det är mycket man vill här i livet.
    Låter som du inte ska välja någon av dem, ingen av dem betyder tillräckligt for dig, så for deras skull, låt bli.
  • Anonym (28)

    HM.. ja du.. inte svårt alls. Klart nr 1.

    Ingen svår fråga.

  • Anonym (vad tror du?)

    Ettan såklart. Insidan gör utsidan. Så lönge vi inte snackar sojapojkar såklart.

  • Anonym (S)

    Jag skulle aldrig välja att vara tillsammans med en kontrollerande person om det med det avses att han vill kontrollera mig. Inte heller en mycket svartsjuk person.Självkänsla och uppväxt är mindre viktigt, det är iså fall hur detta kan påverka personligheten som kan spela roll och det framgår ju inte här.

    Vet inte vad som avses med attraktiv utåt sett. Om det avser vad andra tycker så spelar det ingen som helst roll inte heller om personen uppfattas som snygg eller ej. Men jag ska givetvis vara attraherad av personen, annars finns ju ingen anledning att bli tillsammans.

    Så av dessa nummer 1 om jag är attraherad av personen för att han är snäll och har bra (enligt mig) värderingar och för att han då inte är kontrollerande och svartsjuk (antar jag).

  • Anonym (val)
    Anonym (S) skrev 2020-02-18 06:51:06 följande:

    Jag skulle aldrig välja att vara tillsammans med en kontrollerande person om det med det avses att han vill kontrollera mig. Inte heller en mycket svartsjuk person.Självkänsla och uppväxt är mindre viktigt, det är iså fall hur detta kan påverka personligheten som kan spela roll och det framgår ju inte här.

    Vet inte vad som avses med attraktiv utåt sett. Om det avser vad andra tycker så spelar det ingen som helst roll inte heller om personen uppfattas som snygg eller ej. Men jag ska givetvis vara attraherad av personen, annars finns ju ingen anledning att bli tillsammans.

    Så av dessa nummer 1 om jag är attraherad av personen för att han är snäll och har bra (enligt mig) värderingar och för att han då inte är kontrollerande och svartsjuk (antar jag).


    Tror du på att attraktionen kan öka om man har umgåtts en längre tid?
  • Anonym (S)
    Anonym (val) skrev 2020-02-18 13:56:35 följande:

    Tror du på att attraktionen kan öka om man har umgåtts en längre tid?


    Självklart. Är nog få som känner som mest attraktion för en person de knappt känner. En starkare attraktion känner man nog när man lärt känna varandra åtminstone något. Sen kan ju resultatet bli tvärtom också förstås. Att man uppfattar en person attraktiv initialt men att attraktionen försvinner när man vet mer om varandra.
  • Bibbidi

    Spontant känner jag att man är ganska konstig som person om man ens funderar över person nummer 2.... Kontrollerande och svartsjuka är ingenting som ska finnas på det sättet i ett förhållande. Det håller aldrig i längden tror jag.

Svar på tråden Vad skulle ni helst välja?