• Anonym (Ledsen tjej)

    Ni som velat ha flera barn men inte partnern

    Hur har ni löst det?

    Jag fyller 29 och Jag har alltid velat ha en stor familj med 4-5 barn.

    Är lyckligt gift och har 3 barn som blir 10, 8 och 6 i år. Förra året vart vi oplanerat gravida.. Jag var så lycklig! Mannen hoppade inte av glädje men accepterade graviditeten och såg även han fram emot en ny bebis.

    Vid ett inbokat tidigt ultraljud vi skulle gå på i V.8, visade det sig att fostret avstannat i V.6...

    jag bröt ihop!

    Mannen tyckte det var synd men gick vidare i livet. Dock var vi överrens att försöka igen i hopp om en ny graviditet.

    Sagt och gjort, när jag slutat blöda efter skrapningen så började vi ha sex igen, oskyddat.

    Är inne på 3e månaden nu men det tar sig inte..

    Han känner lätt prestationsångest och nu helt plötsligt, vill han ta det som det kommer!

    Han säger han är nöjd med dom 3 vi redan har, men att han visst kan tänka sig en 4a med mig, när det väl kanske händer...

    känner mig lurad typ? hemskt ledsen att han verkar inte alls vilja ens försöka aktivt utan mer när han har lust till sex.

    Hur har ni gjort? Hur skulle ni ha gjort? Jag har tydligt sagt från dag 1 jag vill ha många barn och han godtog det där och då, men nu...?

    Han vet hur stor min längtan är och att det är ju jag som roddar allt med barnen i princip.

    Ni som har partners som inte velat ha fler barn direkt, hur löste ni det?

  • Svar på tråden Ni som velat ha flera barn men inte partnern
  • ttr

    Du är ju bara 29 och han sa ju att han kan tänka sig ett till. Ta det lugnt bara.

  • Anonym (Fråga??)

    Är han biologisk pappa till alla barnen?

  • Anonym (Ledsen tjej)
    Anonym (Fråga??) skrev 2020-02-18 07:19:13 följande:

    Är han biologisk pappa till alla barnen?


    Ja
  • Giftskåneman

    Han vill inte, kan det beror på att han blev ledsen av missfallet, och han inte vill ha den smärtan igen? Har du frågat hur han mår?

  • Anonym (Ledsen tjej)
    Giftskåneman skrev 2020-02-18 07:35:10 följande:

    Han vill inte, kan det beror på att han blev ledsen av missfallet, och han inte vill ha den smärtan igen? Har du frågat hur han mår?


    Nä lite smått, men är säker på att han kom över det lättare än jag, vad jag fått känslan av.
  • Anonym (.)

    Tycker ni verkar vilja istort sett samma sak. Svårt att bestämma sig för 4-5 ungar, innan man vet vad 3 innebär.

    Men jag förstår inte problemet? Han har oskyddat sex och säger inte nej till unge nr 4. Sen verkar han inte så sugen på det, vilket jag kan förstå som också har flera barn.

Svar på tråden Ni som velat ha flera barn men inte partnern