• Anonym (Anony­m (hjälp­!))
    Tue 18 Feb 2020 12:43
    759 visningar
    5 svar
    5
    759

    Testet var positivt, vad gör jag?

    Träffade och hade oskyddat sex med en ny för två veckor sen, har nu testats positivt för klamydia..

    Grejen är att jag precis innan provsvaret bestämde ny träff med honom, har inte haft några symptom och trodde väl att det var safe. Nu vet jag inte hur jag ska göra, vågar inte ta upp det med honom. Kan jag bara säga hans namn till smittspåraren och förbli anonym? Och se till att ha kondom om vi vill ligga igen?

    Har efter att vi sågs knappt pratat med honom och nu när jag ändå fick till en träff igen vill/vågar jag inte "förstöra" genom att ta upp detta..

  • Svar på tråden Testet var positivt, vad gör jag?
  • Anonym (Anony­m)
    Tue 18 Feb 2020 13:08
    #1

    Du har skyldighet att uppge alla dina sexpartners till smittspårningen. De kommer inte att meddela honom vem som gett hans namn. Du är anonym.

  • Anonym (.)
    Tue 18 Feb 2020 13:44
    #2

    Du måste ange honom till smittskyddsspridningen, så han testas.

    Han kommer ju fatta att det var du som anmälde honom om han inte haft sex med nån annan på sista tiden, så det är lika bra att vara ärlig och berätta det för killen.

    Ärlighet är alltid bäst i längden.

    Kondom skyddar inte alltid mot klamydia. Så ha inte sex igen förrän du genomgått behandling och är säker på att du är fri från klamydia.

  • Anonym (Anony­m (hjälp­!)) Trådstartaren
    Tue 18 Feb 2020 15:08
    #3

    Klart jag kommer ange honom, inte det som är problemet. Vet bara inte om eller hur jag isåfall själv ska säga det till honom??

    Ganska säker på att jag inte är den enda han legat med på ett tag. Men hur berättar jag för honom? Bara 'tror du gav mig klamydia, du bör testa dig' eller? Vill ju träffa honom igen..

  • Anonym (Anony­m)
    Tue 18 Feb 2020 15:15
    #4
    Anonym (Anonym (hjälp!)) skrev 2020-02-18 15:08:30 följande:

    Klart jag kommer ange honom, inte det som är problemet. Vet bara inte om eller hur jag isåfall själv ska säga det till honom??

    Ganska säker på att jag inte är den enda han legat med på ett tag. Men hur berättar jag för honom? Bara 'tror du gav mig klamydia, du bör testa dig' eller? Vill ju träffa honom igen..


    Jag trodde det var du som smittat honom! Om du är hundra på att det är han som smittat dig har du inget att skämmas för, ta upp det exakt som du skrev nu.

    Däremot fattar jag inte hur man skulle vilja vara med en som smittat med klamydia, som faktiskt kan göra dig steril i värsta fall. Tydligen skiter han i att vara varsam iaf.
  • Anonym (mick)
    Tue 18 Feb 2020 15:18
    #5

    Jag skulle vara rätt sur om någon givit mej klamydia.
    chansen att jag skulle vilja träffas igen är mi ni mal

Svar på tråden Testet var positivt, vad gör jag?