• Anonym (Äktenskap utan sex!)

    Vi har slutat ha sex!

    Skulle ni kunna leva i en relation utan sex? Jag och min man har levt tillsamman i 22 år, har 3 barn tillsammans och jag har även 2 sedan tidigare. Vi har till och från haft väldigt traumatiska händelser som påverkat vår relation, men vi har ändå hållt ihop. Dock har vi slutat ha sex helt och de är drygt 1 år sedan vi hade sex sedan. Känns mer som vi är vänner som lever ihop idag än ett par. Jag är dessutom i klimakteriet så har inte direkt någon lust. Men kan man fortsätta så här hur länge som helst? Vad tror ni här inne och finns här fler som har ett äktenskap utan sex?

  • Svar på tråden Vi har slutat ha sex!
  • Sandrasöt88

    Vad känner du själv? Visar ni varandra någon ömhet och närhet?

  • Anonym (Anonym)

    Vi har haft mer än fem år där vi knappt haft sex, alltså inte ens fem ggr per år. Det finns annat än sex som är viktigt i ett förhållande.

  • Anonym (Isa)

    Vi är knappt 40 och har varit ihop i snart 20 år. Just precis nu har det gått ungefär ett år sen vi låg senast. Men vi pratar om det, skämtar om det, och vi båda vet varför. Det är bara en sjukt intensiv period med barn i olika åldrar där några tonåringar är uppe sent, de små jag andra rutiner och nånstans däremellan ska vi hinna med varann. Vi skrattar mest åt det och längtar efter den dag vi är "i fas " igen. Då jäklar

  • Anonym (Isa)

    Men jag håller med om ovanstående, är du inte nöjd som ni har det så måste du ju ta upp det och ta reda på hur din partner känner.

  • Anonym (.)

    Jag hade inte stått ut utan sex, men det är ju jag. Finns säkert folk som klarar sig utan sex.

  • Anonym (Kåt man)

    Jag klarar mig inte utan sex, vi har varit gifta i över 25 år.
    Går det för långt i mellan gångerna, mår jag dåligt, psykiskt, lättirriterad känner mig sjuk osv.
    Det funkar inte för mig att leva sexlöst.

  • Anonym (Äktenskap utan sex!)

    Problemet är ju egentligen att jag inte vet var min man tycker, jag mår inte så dåligt av att inte ha sex och ju längre tiden går, desto mer känns det som att jaja de är så här det är. Jag är dessutom rätt slut i kroppen till och från och då är sömnen otroligt mycket viktigare. Vi kan kramas och samtala om allt men mer än så är det inte.

  • Sandrasöt88

    Prata med din man om det. Du kommer inte få något svar härifrån då alla är olika.

  • rocker

    Nej jag skulle inte kunna vara i ett förhållande utan sex. Jag älskar min sambo och vi har sex minst 1-2 gånger i veckan, i höst har vi varit ihop i 15 år.

  • TL12

    28 år ihop , vi har ett hett sexliv än , men det har gått i vågor , vi har alltid haft regelbunden sex , förutom vid barn och sjukdom.

    För mig är sex , ömhet , kärlek , ett härlig sätt att vara varandra nära på alla sätt.

    Skulle inte kunna vara utan sex så länge , jag behöver det

    och som tur är det ömsesidigt.

    Förhållande är lika med sex tycker jag

    Vänner är utan sex

    Hej svejs

  • Anonym (Urban)

    Välkommen till väldigt många mäns vardag...

Svar på tråden Vi har slutat ha sex!