• Anonym (Kille)

    Känns inte som min lägenhet?

    Är det vanligt att känns såhär? Bott ihop i några år med en tjej och jag skulle gissa att 87% av allt här hemma är hennes. Det är saker över allt. Skåpen är fulla och så vidare.. Hon har har alltid sista ordet om inredning. Jag känner att jag nästan inte får plats

  • Svar på tråden Känns inte som min lägenhet?
  • Anonym (A)
    Anonym (Kille) skrev 2020-02-18 16:16:48 följande:

    Är det vanligt att känns såhär? Bott ihop i några år med en tjej och jag skulle gissa att 87% av allt här hemma är hennes. Det är saker över allt. Skåpen är fulla och så vidare.. Hon har har alltid sista ordet om inredning. Jag känner att jag nästan inte får plats


    OK, vad säger hon när ni snackar om det?

    Flyttade du in till henne utan att ta med egna möbler och prylar? Visste du inte hur det såg ut innan du flyttade in, och vad bestämde ni då?

    Förresten, är denna tråd bara en omgjord variant av den andra, där det var en tjej som flyttade in till sin kille? Precis samma upplägg.
  • Anonym (Kille)
    Anonym (A) skrev 2020-02-18 16:22:31 följande:

    OK, vad säger hon när ni snackar om det?

    Flyttade du in till henne utan att ta med egna möbler och prylar? Visste du inte hur det såg ut innan du flyttade in, och vad bestämde ni då?

    Förresten, är denna tråd bara en omgjord variant av den andra, där det var en tjej som flyttade in till sin kille? Precis samma upplägg.


    Nej jag har ägt aldrig haft nån pojkvän, någon sådan tråd har jag inte startat tidigare.

    När vi flyttade ihop var kanske 30-35% mitt men sen har hon fyllt på med grejer hon förvarat hos sina föräldrar, och dom har även gett oss en massa
  • Anonym (Kille)

    Vi har försökt rensa många gånger men kommer ingen vart. Tror att hon är en light-hoarder. Har enormt svårt att slänga grejer

  • Anonym (Anonym 666)

    Det känns ju inte som din lägenhet eftersom det inte är det. Du har flyttat in hos henne bara.

    Det bästa är om man ska bli sambo att flytta till något nytt ihop, då är det verkligen "ni" som bor där.

  • Anonym (A)
    Anonym (Kille) skrev 2020-02-18 16:31:12 följande:
    Nej jag har ägt aldrig haft nån pojkvän, någon sådan tråd har jag inte startat tidigare.

    När vi flyttade ihop var kanske 30-35% mitt men sen har hon fyllt på med grejer hon förvarat hos sina föräldrar, och dom har även gett oss en massa
    Och när ni pratar om det, vad säger hon då?
  • Anonym (Kille)
    Anonym (Anonym 666) skrev 2020-02-18 19:03:57 följande:

    Det känns ju inte som din lägenhet eftersom det inte är det. Du har flyttat in hos henne bara.

    Det bästa är om man ska bli sambo att flytta till något nytt ihop, då är det verkligen "ni" som bor där.


    Vi flyttade till ett boende vi skaffat gemensamt, men jo det har blivit mer som att flytta in hos henne..
  • Anonym (Kille)
    Anonym (A) skrev 2020-02-18 21:05:24 följande:

    Och när ni pratar om det, vad säger hon då?


    Hon delar inte min bild av hur det är. Hon säger att hon ska rensa. Hon tycker inte att det är så mycket grejer. Hon säger att jag visst får vara med och bestämma men just när det gäller det vi tjafsar om sist så råkar hon ha bestämda åsikter så där tänker hon inte ge sig
Svar på tråden Känns inte som min lägenhet?