• Lydia19877

    Positivt test RD 5? Möjligt?

    Hej

    Jag har en lång historia av ivf och nu inne på 9:e försök.

    Jag har en gång tidigare plussat men verkar vara kemiskt. Jag är nu i RV 6.

    Hade en blastocyst transfer i onsdags och (6 dagar sen) och smygtestade mig RV4 och fick negativt. Testade mig sedan RV 5 och fick ett plus. Idag testade jag två ggr morgon och kväll på RV 6 och båda var positiva.

    Eftersom Jag först fick negativt och sen positivt med samma sorts test och märke - måste det väl betyda att ovitrellen är ute? Tog ovitrllen för ca 12-13 dagar sen.

    Tror ni att plusset kan hålla sig?

    Är det något fel?

    Det är så sjukt frustrerande med IVF och att man inte kan få vara lycklig för att man nästan vet att det kommer misslyckas.mår så dåligt men samtligt är jag stressad och rädd för att förlora plusset..

    Fyfan för infertilitet..

  • Svar på tråden Positivt test RD 5? Möjligt?
  • Ariellan

    Eftersom du fått negativt innan positivt så måste ju Ovitrellen gått ur ja :) Grattis! Hoppas plusset stannar. Jag plussade på RD8 med ett tredagars :)

  • Lydia19877

    Tack så mycket! Jag hoppas verkligen det för jag har haft så mycket otur.. hur långt gången är du? Tog du lutinus?

  • Ariellan
    Lydia19877 skrev 2020-02-18 20:31:10 följande:

    Tack så mycket! Jag hoppas verkligen det för jag har haft så mycket otur.. hur långt gången är du? Tog du lutinus?


    Ja jag tog Lutinus 3 gånger per dag till vecka 12. Min son är 1.5 år nu :) är gravid med andra i vecka 32 nu men denna gången utan ivf.

    Håller verkligen tummarna för dig!!
Svar på tråden Positivt test RD 5? Möjligt?