• lillesnigelaktadig

    Min kille följer olämpliga tjejer på instagram.

    Hej!

    Min kille och jag har snart varit tillsammans i 3 år.

    Han har sedan innan följt nakna och halvnakna modeller på tjejer som verkligen stör mig och gör mig ledsen. Inte nog med det, men han diskuterar med sina kompisar om hur han vill sätta andra tjejer han ser i sin omgivning/ har sett när han har skrivit med hans killpolare.

    Men kan jag kräva att han inte följer nakna tjejer på instagram?

    Eller blir jag en crazy girlfriend då?

    Är ledsen och orolig väldigt ofta nu mera och mitt självförtroende är på noll just nu..

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-02-18 22:29
    Vill inflika med att i början på vårt förhållande så följde han nakna modeller, tog upp det med honom och sa att det kändes skumt och det gjorde mig ledsen. Så han slutade, och har nu obvi börjat följa nya istället.

  • Svar på tråden Min kille följer olämpliga tjejer på instagram.
  • Anonym (k)

    Det du kan och borde göra är att skaffa dig en pojkvän som är äldre än 14 år.

  • Anonym (k)
    lillesnigelaktadig skrev 2020-02-18 23:24:27 följande:

    Han är dock 25. Men ja, han beter sig som en 14 åring.


    Gör slut. Blir du med barn får du ett helvete
  • Anonym (Nej)

    Du är inte en crazy gf för att du känner som du gör. Det är helt legitimt och så skulle vem som helst känna. Vet att det är vanligt dock med killar som gör samma sak men inte ok för det, vill bara att du ska veta att du inte är ensam i din sits. Jag känner som du i den frågan. I mitt fall handlade det om att jag inte accepterade att min partner kollade på porr. Det sårade mig jättemycket.

    Stå upp för dig själv och din rätt att vara den enda för din partner. Hade jag varit i din sits hade jag hotat med att gå alt. Lämnat och se hur han reagerar. Troligtvis kommer han komma krypandes och be om ursäkt.

    Ta ingen skit och låt ingen behandla dig på detta vis. Du är värd mer respekt. Alla kvinnor är värda mer respekt av sina partners än porr, trånande efter andra tjejer på nätet och obefintlig romantisk uppvaktning. Sorgligt att det knappt finns män där ute som vet hur man verkligen älskar och hur många som inte ens förstår innebörden av respekt och intimitet.

    Förstår inte ens varför män som dessa är i förhållande.

  • Patrqisia

    Du har all rätt att stå upp för dig själv. Jag skulle aldrig acceptera ett sådant beteende från en pojkvän. Tycker det är ett vidrigt beteende att "följa" nakna tjejer och extremt respektlöst mot sin flickvän. Du kan ju fråga din pojkvän vad han skulle tycka om du började följa en massa nakna killar och dessutom diskuterade det med dina tjejkompisar. Skulle han tycka det var helt ok?

  • Anonym (S)

    Men herregud, det här är inte Afghanistan? Nån skrev att det är vidrigt beteende att följa andra tjejer överhuvudtaget? Även bekanta eller typ nån artist han gillar? Eller nån som lägger upp sånt han tycker är roligt /intressant? Man blir lite rädd faktiskt ..

    Ska tjejer och killar vara helt åtskilda eller hur tänker ni?

    Sen är ju alla olika när det gäller att följa tjejer som lägger upp utmanande /halvnakna bilder. Jag gör själv det ibland (kanske inte hslvnakna men ?utmanande?).. och har flera killar som har tjej som följer mig. Det är ju skillnad om man raggar på nån.

    Mitt ex (dotterns pappa) följde faktiskt flera såna tjejer på instagram när vi var tillsammans men jag brydde mig inte så mycket så länge han inte skrev till andra. Men alla är ju olika.

  • Anonym (...)

    Vidrigt. Jag hade aldrig accepterat att min sambo följde massa halvnakna brudar.. Jag hade frågat vad fan han följde dem för och frågat om jag inte dög åt honom och varför han känner att han måste glo på en massa andra tjejer.

  • Anonym (Anonym)

    Men jisses, gör slut. Fattar inte att ni fortfarande är ett par om det här är ett så stort problem.

  • Anonym (Respekt)
    Anonym (S) skrev 2020-02-19 01:38:16 följande:

    Men herregud, det här är inte Afghanistan? Nån skrev att det är vidrigt beteende att följa andra tjejer överhuvudtaget? Även bekanta eller typ nån artist han gillar? Eller nån som lägger upp sånt han tycker är roligt /intressant? Man blir lite rädd faktiskt ..

    Ska tjejer och killar vara helt åtskilda eller hur tänker ni?

    Sen är ju alla olika när det gäller att följa tjejer som lägger upp utmanande /halvnakna bilder. Jag gör själv det ibland (kanske inte hslvnakna men ?utmanande?).. och har flera killar som har tjej som följer mig. Det är ju skillnad om man raggar på nån.

    Mitt ex (dotterns pappa) följde faktiskt flera såna tjejer på instagram när vi var tillsammans men jag brydde mig inte så mycket så länge han inte skrev till andra. Men alla är ju olika.


    Fast nu hittar du väl på? Ingen här har väl skrivit att det är vidrigt att följa någon artist eller liknande? Det är extremt stor skillnad på att följa tex en artist, det gör man ju för att man är intresserad av musiken. Att följa nakna tjejer- vad är det för intresse? Ett märkligt intresse om man är i ett förhållande.

    Att sedan du saknar självrespekt och inte bryr dig om att din kille följer nakna tjejer säger ju mer om dig. Det är dock inte särskilt normalt, även om jag förstår att du med detta uttalande vill verka "liberal och cool" som "inte bryr dig" om din kille följer nakna tjejer. De flesta har dock mer självrespekt än så och bryr sig mindre om andra tycker de liberala och coola för att de inte bryr sig om detta........

    Alla är olika, det har du rätt i. En del har självrespekt, andra inte.......
  • Anonym (Juni)

    Men varför är du tillsammans med honom för? Han följer tjejer som lägger upp nakenbilder och pratar ofta om hur han vill ligga med andra. Vem vill ha en sån kille? Dumpa honom. Du förtjänar en partner som är vuxen och kan visa att han faktiskt respekterar dig och ert förhållande.

Svar på tråden Min kille följer olämpliga tjejer på instagram.