• Anonym (Hmmmmm)

    Herpes...

    Har träffat en kille jag är intresserad av.. Vi har en ömsesidig och stark attraktion, han är 30 år, ser extremt bra ut, verkar va en bra o snäll kille. Vi trippar lite på tå fortfarande och allt är spännande. Träffas några ggr i veckan via en gemensam hobby.

    Men.,,

    Han har senaste veckan haft väääääärldens herpes-utslag kring munnen... Asså.. jag har själv inte herpes. Och tycker väl inte det är superhett direkt...

    Hade ni gått vidare..? Är det dumt att tänka så? Ytligt? Ser dock sååå otäckt ut:/

  • Svar på tråden Herpes...
  • Långbenopluto

    Va? Han kan väl inte rå för det? Det går ju över, eller är du så fokuserad på utseende?

    Det är ju som att han ska tänka så om dig om du hade nåt virus? Ex förkylning är inte så snyggt heller....

  • Anonym (Haha)

    Hahaha om du inte kan ta att din kille har herpes hur skulle de då gå att vara tsm me ngn som råkar ut för sjukdomar? Skador osv? Tror du att en människa är perfekt hela tiden utan att få problem me nåt i livet.

    Ja ytligt , du kanske ska hålla dig till kk,s? Där du kan välja dem som ser bäst ut o undvika resten?

  • Seven Costanza

    Nja, självklart ska ni inte vara intima med varandra medan han har utslag, så om man sköter detta så kan det funka. Jag vet flera som har munherpes vars partner aldrig fått utslag så det måste inte smitta, eller att det smittat men ändå inte gett utslag. En tredjedel av Sveriges vuxna befolkning är förresten smittade av herpes så det är ju oerhört vanligt, även om det inte är så attraktivt förstås.

Svar på tråden Herpes...