• Anonym (?)

    Högt blodtryck gravid hjälp

    Är i slutet av min graviditet, och tack gode gud för det. Har nu drabbats av högt tryck, och jag har från barnmorskan blivit ordinerad fullständig vila. Jag undrar lite om kosten, vet ju såklart att man ska tänka på att äta nyttigt, och jag tycker inte ens om godis så så sett har ja absolut inga problem med det. Äter vanlig husmanskost, dricker mycket mjölk och vatten.

    På helgerna kan det ju dock va kul att dricka något annat än vatten.. är det ok om jag tex dricker light läsk på helgerna? Eller ni som varit drabbade/drabbats av högt tryck i graviditet. Hur tänker/tänkte ni? Angående om vad ni åt.

  • Svar på tråden Högt blodtryck gravid hjälp
  • Anonym (B)

    Blodtrycket har ju inget med kosten att göra så du kan gott dricka lite lightläsk på helgen.

  • Anonym (?)
    Anonym (B) skrev 2020-02-19 20:06:56 följande:

    Blodtrycket har ju inget med kosten att göra så du kan gott dricka lite lightläsk på helgen.


    Man kan påverka sitt blodtryck med kosten
  • Anonym (?)
    Anonym (K) skrev 2020-02-19 23:22:37 följande:

    Hur tänkte du nu?


    Vad menar du?
  • Anonym (N)

    Har du fått högt blodtryck i graviditeten så gör kosten ingen nytta. Då är det kroppsligt. Havandeskapsförgiftning drabbades jag av. Låg inlagd på sjukhus, aldrig talades det om kosten för att minska trycket. Så nej har mycket svårt att tro det. Du kan nog lägga bort den tanken och inte stressa upp dig på det. Stress tar mer på trycket och kroppsligt isf. Kram.

  • Anonym (?)
    Anonym (N) skrev 2020-02-21 01:46:02 följande:

    Har du fått högt blodtryck i graviditeten så gör kosten ingen nytta. Då är det kroppsligt. Havandeskapsförgiftning drabbades jag av. Låg inlagd på sjukhus, aldrig talades det om kosten för att minska trycket. Så nej har mycket svårt att tro det. Du kan nog lägga bort den tanken och inte stressa upp dig på det. Stress tar mer på trycket och kroppsligt isf. Kram.


    Tack så mycket för svaret!! Fick svar på min fundering. Kram
Svar på tråden Högt blodtryck gravid hjälp