• Anonym (Längtar)

    skydd vid sex mellan flera

    Jag och min man ska träffa ett annat par för att dela med oss av varandra och njuta av andra. Såklart ska vi prata igenom ev regler noga med andra paret innan, men jag är nyfiken på hur det är vanligt att man gör. Jag tänker att det är självklart för oss att använda kondom. Att byta kondom om man går från analt till vaginalt är ju också självklart. Men när en av männen först tar ena kvinnan och sen ska byta till den andra, ska man byta kondom då också? Det borde väl vara så tänker jag?

    Hur är det med risk för smitta vid oralsex?

  • Svar på tråden skydd vid sex mellan flera
  • Giftskåneman
    Anonym (Längtar) skrev 2020-02-20 12:09:36 följande:

    Ja, det är såklart också ett alternativ att alla testar sig innan. Hur lång tid brukar det ta att få svaren?

    Fingrar borde ju också kunna föra ev smitta vidare, och plasthandskar är iaf inte något jag tänder på :)


    Vi alla gick nån månad innan och testade oss
  • Giftskåneman
    Anonym (Längtar) skrev 2020-02-20 12:32:55 följande:

    Haha, det är ju rätt mycket som ska klaffa här. Vi är inte öppna med detta i våra vanliga bekantskapskretsar så alternativen på människor vi känner väl är tämligen obefintliga. Vi kommer lära känna paret vi träffar men tillit tar ju tid på sig att växa fram och vi kanske är lite ivrigare än så... Vi letar inte efter en ny bästis utan snarare bekanta med extra fördelar. Vi får helt enkelt prata med paret i fråga och komma fram till en lösning som fungerar för oss alla :)


    Slappna av och njut av stunden när det väl blir av, lycka till.
  • Kråkungen
    Giftskåneman skrev 2020-02-20 13:10:04 följande:
    Slappna av och njut av stunden när det väl blir av, lycka till.
    Instämmer med föregående talare!! Och uppdatera gärna i den här tråden :)
  • Giftskåneman
    Kråkungen skrev 2020-02-20 13:13:45 följande:

    Instämmer med föregående talare!! Och uppdatera gärna i den här tråden :)


    Har du också testat?
  • Wench85
    Anonym (Längtar) skrev 2020-02-20 11:51:03 följande:

    Jag och min man ska träffa ett annat par för att dela med oss av varandra och njuta av andra. Såklart ska vi prata igenom ev regler noga med andra paret innan, men jag är nyfiken på hur det är vanligt att man gör. Jag tänker att det är självklart för oss att använda kondom. Att byta kondom om man går från analt till vaginalt är ju också självklart. Men när en av männen först tar ena kvinnan och sen ska byta till den andra, ska man byta kondom då också? Det borde väl vara så tänker jag?

    Hur är det med risk för smitta vid oralsex?


    Jag tycker att det låter som att ni tänker vettigt.

    Använder du och din man kondom till vardags? Annars tänker jag att det som krävs är 
    * Kondom vid sex man-kvinna med partnerbyte
    * Byta kondom vid byte av kvinna behövs väl bara om båda använder kondom. Annars om ex din man ska gå från dig till den andra kvinnan blir det på med kondom, om han går från den andra kvinnan till dig blir det av med kondom.
    * Byta kondom vid byte analt-vaginalt med partnerbyte

    När det gäller oralsex finns det sjukdomar som kan smitta som klamydia, gonorré och herpes, men det är lägre risk. Där skulle jag antagligen nöja mig med att fråga om de har något av det och när de testade sig senast sen skippa slicklappar och handskar och sånt. 
  • Anonym (Längtar)
    Wench85 skrev 2020-02-20 14:50:52 följande:

    Jag tycker att det låter som att ni tänker vettigt.

    Använder du och din man kondom till vardags? Annars tänker jag att det som krävs är 

    * Kondom vid sex man-kvinna med partnerbyte

    * Byta kondom vid byte av kvinna behövs väl bara om båda använder kondom. Annars om ex din man ska gå från dig till den andra kvinnan blir det på med kondom, om han går från den andra kvinnan till dig blir det av med kondom.

    * Byta kondom vid byte analt-vaginalt med partnerbyte

    När det gäller oralsex finns det sjukdomar som kan smitta som klamydia, gonorré och herpes, men det är lägre risk. Där skulle jag antagligen nöja mig med att fråga om de har något av det och när de testade sig senast sen skippa slicklappar och handskar och sånt. 


    Ja men det har du ju rätt i, jag var så inne att tänka skydd att jag inte ens tänkte på att vi inte använder det själva, så varför skulle vi börja med det nu ????
  • Anonym (Sökande par)

    Har ni funnit ett par för kommande aktiviteter eller söker ni fortfarande?

  • Anonym (Sökande par)

    Har ni funnit ett par för kommande aktiviteter eller söker ni fortfarande?

  • Anonym (Sökande par)

    Har ni funnit ett par för kommande aktiviteter eller söker ni fortfarande?

  • Anonym (Längtar)
    Anonym (Sökande par) skrev 2020-02-22 08:34:48 följande:

    Har ni funnit ett par för kommande aktiviteter eller söker ni fortfarande?


    Vi har kontakt med ett par, känns bra än så länge men har inte träffats ännu, så ev är vi sökande :) Finns ni på bc?
  • Anonym (Nyfiken)

    Hur umgås man innan man kör igång?

    Dricker man kaffe och äter bullar och pratar igenom hur man vill ha det? Hur får man till en passionerad ton? Hur agerar man efteråt när allt är över, tar man en lunch och snackar generellt om barnens skolgång, väder och vind?

    Sex är en så privat grej för mig, jag förstår inte hur man kan ha det med ett annat par och sen återgå till vardagen igen. Obs jag är inte dömmande men nyfiken på fenomenet!

  • Giftskåneman
    Anonym (Nyfiken) skrev 2020-02-22 23:26:09 följande:

    Hur umgås man innan man kör igång?

    Dricker man kaffe och äter bullar och pratar igenom hur man vill ha det? Hur får man till en passionerad ton? Hur agerar man efteråt när allt är över, tar man en lunch och snackar generellt om barnens skolgång, väder och vind?

    Sex är en så privat grej för mig, jag förstår inte hur man kan ha det med ett annat par och sen återgå till vardagen igen. Obs jag är inte dömmande men nyfiken på fenomenet!


    Kan man umgås utanför sängen så känns det inte konstigt i sängen senare
  • Wench85
    Anonym (Längtar) skrev 2020-02-20 17:22:37 följande:
    Ja men det har du ju rätt i, jag var så inne att tänka skydd att jag inte ens tänkte på att vi inte använder det själva, så varför skulle vi börja med det nu ????
    Skönt, då är det ju inte så mycket meck! :)

  • Wench85
    Anonym (Nyfiken) skrev 2020-02-22 23:26:09 följande:

    Hur umgås man innan man kör igång?

    Dricker man kaffe och äter bullar och pratar igenom hur man vill ha det? Hur får man till en passionerad ton? Hur agerar man efteråt när allt är över, tar man en lunch och snackar generellt om barnens skolgång, väder och vind?

    Sex är en så privat grej för mig, jag förstår inte hur man kan ha det med ett annat par och sen återgå till vardagen igen. Obs jag är inte dömmande men nyfiken på fenomenet!


    Det behöver inte vara så mycket konstigare än vid sex mellan två personer. Visst finns det lite fler parametrar och interaktioner att ta hänsyn till, men inte så mycket konstigare.

    Bra brukar vara att i förväg tydliggöra dealbreakers och no-nos. Om en skriver på ett forum som bodycontact och får upp ögonen för varandra kan det vara bra att vara tydlig med exempelvis kondomkrav, eventuella åsikter och gränser kring patnerbyte, samkönat, träffar utan hela par etc. Men när de "grundförutsättningarna" är satta behöver det vara så mycket konstigare än en vanlig dejt med nån slags grundinställning att sex är målet. Typ ses i en hotellbar eller hemma och kanske äta, dricka, dansa, prata, hångla och se hur det känns. En viktig grej är att vara lite extra lyhörd - typ fråga en extra gång om det känns ok med alla, ta paus ibland, inte bli för full, aldrig försöka tänja på gränser (typ försöka skippa en överenskommen kondom eller kyssa den som deklarerat att den inte vill det eller nåt), nöja sig med att bara utbyta oralsex första gången och avvakta med penetrerande partnerbyte till nästa eller efter en stunds paus etc så att alla får lite utrymme att känna och tänka efter. Lyhördhet och samtycke gäller väl iofs gäller i alla typer av sexuellt utbyte men kan vara lite extra känsligt när det är fler personer inblandade.

    Efteråt, även där går det att tänka som i en vanlig sexuell situation. Kanske ligga och gosa en stund, kanske nån går och duschar, kanske nån går och fixar nåt att äta etc etc. Det behöver inte vara så annorlunda. 

    Funkar alla bra ihop kan det utveckla sig till en KK-liknande situation, fast på flera. Kanske träffas och kollar på film eller käkar middag eller spelar spel eller vad en nu skulle göra med ett par vanliga vänner, men med kryddan att det när lusten faller på kan utvecklas till sex.

    Och iofs, nu utgår jag helt från mig själv. Det finns ju de som träffas i en mörk skog utan att ens hälsa på varandra och så vidare, så det går ju att göra på tusen sätt...
  • Anonym (Sökande par)
    Anonym (Längtar) skrev 2020-02-22 09:10:59 följande:

    Vi har kontakt med ett par, känns bra än så länge men har inte träffats ännu, så ev är vi sökande :) Finns ni på bc?


    Nej, vi finns inte på någon kontaktsida ännu. Det kanske hade varit lättare på kontaktsidor, men många skriver ju att det inte finns så många seriösa där.

    Sen har vi inte bråttom, det får tar den tid det tar. Vi är kanske för kräsna :) men vi vill att det ska bli bra.
Svar på tråden skydd vid sex mellan flera