• lillemix

    Butikschef gav bort mina timmar

    Tja,

    Jag jobbar i en butik och har ett kontrakt på 25%, efter två månader så ändrade chefen schemat och såg till att jag och en annan kollega jobbade endast 8 timmar i veckan, detta uppmärksammade vi och sa till på skarpen, men min chef menade att det va endast tillfälligt och att hon försöker att spara på timmar. En annan kollega som har också 25% har alltid fått jobba mer än oss. Nu har schemats ändrat igen och jag la märke till att hon fick 4 timmar till! Min chef har alltså gett henne våra timmar! Hur är det att spara på timmar??? Jag skrev ett meddelande till henne att vi behöver prata angående schemat för en vecka sen, men hon inte svarat.

    Jag träffar henne sällan eftersom att hon jobbar på alltid tidigt på morgon och jag arbetar varannan vecka, jag håller på söka ett nytt jobb, men det här frustrerar mig som in helvete. Får hon göra så? Ska ringa handels och se vad de har att säga, men är det nån här som har varit med om liknande?

  • Svar på tråden Butikschef gav bort mina timmar
  • Anonym (Kajsa)

    Kan inte svara säkert, men om du har ett kontrakt på 25% så ska du jobba 25%, dvs 10 timmar i veckan. Vet inte om det ska vara 10 timmar i veckan, eller om det kan vara 40 timmar i månaden, men olika på olika veckor?

    Men jag tror att de är skyldiga att betala för 25% eftersom ditt kontrakt är på det.
    Annars är det ju ingen mening med att ha kontakt.

  • Jemp

    Inom restaurang (gissar att det är liknande för handels men kan inte deras avtal) ska arbetstiden stämma i snitt över 8 veckor.

Svar på tråden Butikschef gav bort mina timmar