• Anonym (?)

    Hur mycket ska man som granne tåla?

    Är det bara att acceptera barn som springer mitt i natten och tidiga mornar tex?

  • Svar på tråden Hur mycket ska man som granne tåla?
  • Anonym (ooo)

    Inte mitt i natten men tidiga morgnar kan man nog få stå ut med, ja. Beror på vad du menar med tidig morgon kanske, men runt ca 07 är normalt. Men kolla med din hyresvärd. 

  • Anonym (?)
    Anonym (ooo) skrev 2020-02-21 11:12:14 följande:

    Inte mitt i natten men tidiga morgnar kan man nog få stå ut med, ja. Beror på vad du menar med tidig morgon kanske, men runt ca 07 är normalt. Men kolla med din hyresvärd. 


    Runt fyra.
  • Anonym (förälder)

    Men kan du inte prata med grannarna om att du störs av barnen springer.
    Hur ofta är barnen uppe och springer mitt i natten?
    Kanske barnen springer in till föräldrarnas sovrum på natten och det är ju svårt att säga något om, men om dom springer runt runt i timmar på morgonen är det ju något annat.

    Men prata med grannarna om att du störs, dom kanske inte vet om att du störs av springandet. Som sagt svårt att få barn som vaknar att sluta springa in till föräldrar men om dom vet att du störs kan dom ju i alla fall få barnen att sluta springa runt längre tider på natten.

    Det är alltid det bästa att prata med sina grannar om man stör sig på något.
    Pratar man på ett trevligt sätt blir man oftast bemött tillbaka på ett trevligt sätt.

  • Gameofthrones

    Det där är svårt.
    Man vet ite varför barnen springer kl.04.00. Är det precis ovanför dig? Har föräldrarna sitt rum där? Jag har en familj under oss ett barn jag hör dem konstant.

    När mina barn var mindre så var det mkt spring i perioder på nätterna. Ibland lämnade jag en lapp till grannen under och bad om ursäkt, ring på dörren om det skulle vara nått. Fick bara ett leende i trapphuset. 

    Jag tror att det kan funka bra. Sålänge man är pedagogisk, snäll, så får man ett bra svar tillbaka oftast. 

    säg till lite schysst , jag hör er på nätterna. sen säger du resten... 

  • Anonym (Twinny)

    Är det något du tror grannarna kan göra något åt så är det väl värt att prata med dem.

    Jag har själv tvååriga tvillingar och har ständigt dåligt samvete över grannen under men det hjälper ju ingen. Jag har ett seriöst sömnunderskott och vaknar inte direkt när mina barn vaknar. Tyvärr låter det ner till grannen innan jag får stopp på dem men vad ska jag göra? Jag kan ju inte binda fast dem i sängen, jag är inte trollmor.

Svar på tråden Hur mycket ska man som granne tåla?