• Anonym (Ångrar mig)

    Är det för sent?

    Ångrar mig då jag tackade nej till ett bra jobb innan jul.

    De blev besvikna att jag ej tog jobbet.

    Är det märkligt att kontakta de igen för att höra mig för om det finns möjlighet ändå på nytt?

  • Svar på tråden Är det för sent?
  • Anonym (fråga)

    Det är väl bara fråga dem så vet du om jobbet finns kvar?

  • Anonym (Ångrar mig)

    De hade planerat kick off och allt och jag tackade nej till jobbet sista dagen. Var inte bra intryck.

  • Anonym (Anna)
    Anonym (Ångrar mig) skrev 2020-02-21 17:12:34 följande:

    De hade planerat kick off och allt och jag tackade nej till jobbet sista dagen. Var inte bra intryck.


    Nej, inget bra intryck. Hur ska de kunna lita på dig?
  • Anonym (Ell)

    Vad var anledningen till att du tackade nej, och vad har ändrats i din tankegång sedan dess?

  • Anonym (Rekryterare)

    Spontant och baserat på min erfarenhet så är svaret nej, dom är inte intresserad längre och är hellre utan någon i den tjänsten tills dom hittar rätt kandidat.

    Men jag vet inte vad det är för typ av företag, kultur, människor, beslutsfattare etc som jobbar där.

    Det ska tilläggas att även om dom är så desperata att dom överväger det, så kommer du börja med ett minus-kapital. Dom kommer redan ha en negativ känsla kring dig som person och det kommer ta lång tid att bevisa motsatsen. Med all rätt.

    Människor som ändrar sig sådär, och sen ändrar sig igen... alltså då är man inte det minst stabil eller pålitlig. Om du är stabil skulle du inte ens överväg ty kontakta dom igen, faktiskt. Du skulle ständigt kast och acceptera att du kanske tog fel beslut utan att kontakta dom.

  • Monkii

    Det låter som att du först tackade ja och sedan ångrade dig dagen innan du skulle ha börjat. Att göra så ger ett väldigt dåligt intryck så jag tror att det inte är så bra att höra av sig igen. En person som skulle börja på mitt jobb hörde av sig på fredagen innan han skulle börjat och sa att han hade fått ett bättre jobb. Eftersom man behöver organisera en del när en ny person börjar så brukar folk bli ganska irriterade när någon gör så.

Svar på tråden Är det för sent?