• Anonym (Nini)

    Kan jag tänkas vara gravid? Jättetacksam för svar

    Hej!

    Jag vet ej om detta hör till det vanliga (?) men förra veckan upphörde min mens. Var då övertygad om att jag ej är gravid då det kom lika mycket blod som i vanliga fall.

    I början av veckan började jag blöda lite. Såg till att boka tid på VC i måndags. Då bekräftades det att jag har UVI. Fick antibiotika utskriven och har medicinerat de senaste 5 dagarna. Känner mig nu återställd och smärtan (då jag kissar) är väck.

    Men idag började jag blöda - igen. Blödningen påminde om mens/mycket mörka flytningar och så hade jag även rejäl ?mensvärk? på det. Blev lite orolig då jag direkt trodde att mitt hälsotillstånd i så fall inte har förbättrats.

    Hemma beslöt jag mig för att göra ett grav.test som visade 2 MYCKET tydliga streck.

    Jag och pojkvän blev väldigt överraskade så det slutade med att jag tog ytterligare 3. Samtliga (4) visar 2 streck....

    Med tanke på att jag haft mens som upphörde i förra veckan så är jag väldigt förvånad över det hela... började även tänka att det kanske är medicineringen samt UVI som kanske gör att testet ger missvisande resultat.... men är det ens tänkbart?

    Eller bör jag utgå från att jag är gravid?

  • Svar på tråden Kan jag tänkas vara gravid? Jättetacksam för svar
  • Anonym (M)

    Testen mäter HCG värdet, HCG ökar endast vid en graviditet. Alltså påverkar inte UVI eller antibiotika resultatet du får av en graviditetstest. Man kan även blöda vid en graviditet. Ta kontakt med barnmorskemottagningen så de får kontrollera vad blödningarna kan bero på.

Svar på tråden Kan jag tänkas vara gravid? Jättetacksam för svar