• Anonym (TS)
    Sat 22 Feb 2020 11:05
    33 visningar
    5 svar
    5
    33

    Hans ord stressar mig.

    Min sambo har berättat för mig hur han har haft tankar om otrohet i tidigare förhållanden. Pga att de inte orkat ha sex mer pga depression osv.

    Nu är det ofta det jag är stressad över. Tänk om jag inte har tillräckligt med sex, får han samma tankar då med?

    Denna stressen skapad av detta samt känslan av att altid vara bevakad har gjort att min sexlust är nästan på noll. Om jag inte vill blir han arg.

    Någon mer som har haft det såhär?

    Löser det sig?

    Vad ska man göra?

  • Svar på tråden Hans ord stressar mig.
  • Anonym (dumt av honom)
    Sat 22 Feb 2020 11:12
    #1

    Trist att han sade det högt.  Vad folk tänker kan man inte göra något åt.

    Vad tänkte han skulle bli resultatet av att han sa detta till dig? Att du ska "ställa upp" i tider av lite sex för att du annars vet att han tänker kanske vara otrogen?

  • Sat 22 Feb 2020 11:20
    #2

    Du blandar ihop två saker. Tankar om otrohet är en sak, att verkligen vara det är en helt annan sak och ett mycket större steg. Att tänka på otrohet om man är missnöjd med relationen är lätt hänt, precis som om man tänker på separation. Men hos de absolut flesta blir det inte mer än en förflugen tanke, så den oron måste du försöka släppa. Du kan aldrig kontrollera någon annans tankar.

    Då är det värre att han blir arg om du säger nej. Kanske är han inte rätt för dig?

  • Anonym (dumt av honom)
    Sat 22 Feb 2020 11:49
    #4

    TS, han försöker manipulera dig till att tycka att du borde ställa upp på sex för annars finns kanske risken att han är otrogen (vilket han antagligen fatta att du inte skulle uppskatta).

    Lite tänker jag också at det är ett sätt för honom att avhända sig ansvaret: OM han skulle vara otrogen så blir det  i hans hjärna "ditt fel" eftersom han ju talat om för dig hur han tänker. 

    Tycker du allvarligt ska överväga om du ska stanna i denna relation. Att han blir arg och du ställer upp på sex för husfridens skull är sannerligen ingen drömsituation. 

  • Anonym (Linda­)
    Sat 22 Feb 2020 11:58
    #5
    Anonym (TS) skrev 2020-02-22 11:05:55 följande:

    Min sambo har berättat för mig hur han har haft tankar om otrohet i tidigare förhållanden. Pga att de inte orkat ha sex mer pga depression osv.

    Nu är det ofta det jag är stressad över. Tänk om jag inte har tillräckligt med sex, får han samma tankar då med?

    Denna stressen skapad av detta samt känslan av att altid vara bevakad har gjort att min sexlust är nästan på noll. Om jag inte vill blir han arg.

    Någon mer som har haft det såhär?

    Löser det sig?

    Vad ska man göra?


    På vilket sätt är du bevakad?
  • Anonym (Rebec­ca)
    Sat 22 Feb 2020 12:00
    #6

    Blir han arg på dig om du inte vill ligga med honom..? Varför är du ens tillsammans med en sån person?

Svar på tråden Hans ord stressar mig.