• Anonym (Signaler - Lär mig!)

    Jag har ibland svårt att tyda signaler ifrån kvinnor/vet inte vad som är OK och om/när jag skall ställa frågan.

    Jag har ibland svårt att veta om jag borde fråga med en gång eller vänta ett tag. Samtidigt vet jag inte om jag skall ta chansen på en gång och/eller har rädslan/oro om jag kommer få träffa personen igen.
    Det är nämligen som så att jag ibland känner att jag får bra kontakt med någon kvinna. Då pratas vid och har det bra. Om det råkar komma fram att de t.ex säger att de gymmar på samma gym så vet jag inte alls om jag borde fråga om man kan gymma tillsammans. Samma sak med att fråga om telefonner/adda en på Facebook. Jag väntar ett tag, tänker jag. Samtidigt vet jag inte alls när/om vi kommer ses igen. Man vill liksom ta chansen på en gång. Jag vill inte heller få de att tro att jag frågar efter dejt och/eller raggar på de. Ett annat problem jag bär på är oftast en rädsla över att jag skall vara obehaglig/sliskig. Jag känner att jag inte är blyg utan jag är bara orolig för att jag skall ge fel signaler/utstråla något helt tokigt. Något nytt jag har börjat med är att jag inte öppnar käften om jag inte har något nytt att säga. Det känns faktiskt skönt.

    Men hur vill ni kvinnor ha det? Även om jag tycker det känns rätt, så väljer jag att inte fråga. Visst är det bäst att vänta och hoppas att man skall ses igen?

  • Svar på tråden Jag har ibland svårt att tyda signaler ifrån kvinnor/vet inte vad som är OK och om/när jag skall ställa frågan.
  • Anonym (Vänta)

    Jag tycker att du ska lära känna kvinnan lite innan du ställer någon fråga om att ta det vidare, oavsett om det är att gymma tillsammans eller lägga till på sociala medier. Var uppstår dessa situationer? De gånger en man velat ta det vidare direkt har jag sagt nej. Ta det lite lugnt är mitt råd. Tror inte man kan lära sig att läsa av människor om man inte har det naturligt.

  • Anonym (Igen)

    I vilket sammanhang träffas ni?

    Om vi bortser från krogen så fråga inte om ni inte haft längre privata samtal flera gånger.

  • Anonym (Signaler - Lär mig!)
    Anonym (Vänta) skrev 2020-02-22 17:24:56 följande:

    Jag tycker att du ska lära känna kvinnan lite innan du ställer någon fråga om att ta det vidare, oavsett om det är att gymma tillsammans eller lägga till på sociala medier. Var uppstår dessa situationer? De gånger en man velat ta det vidare direkt har jag sagt nej. Ta det lite lugnt är mitt råd. Tror inte man kan lära sig att läsa av människor om man inte har det naturligt.


    Anonym (Igen) skrev 2020-02-22 17:30:13 följande:

    I vilket sammanhang träffas ni?

    Om vi bortser från krogen så fråga inte om ni inte haft längre privata samtal flera gånger.



    Jättebra! Då känner jag att jag gjort rätt idag! Trots att kontakten gick bra, så kände jag att jag ville avvakta med att fråga. Jag ville inte få henne att tro att jag bara tänker på en sak. Och att jag försöker ragga/flirta eller något liknade.

    Kanon, det känns verkligen jätteskönt att jag avvaktade henne. Vi sa ett trevligt farväl.
  • Anonym (Igen)
    Anonym (Signaler - Lär mig!) skrev 2020-02-22 17:31:52 följande:

    Jättebra! Då känner jag att jag gjort rätt idag! Trots att kontakten gick bra, så kände jag att jag ville avvakta med att fråga. Jag ville inte få henne att tro att jag bara tänker på en sak. Och att jag försöker ragga/flirta eller något liknade.

    Kanon, det känns verkligen jätteskönt att jag avvaktade henne. Vi sa ett trevligt farväl.


    I vilket sammanhang träffades ni?
  • Anonym (Signaler - Lär mig!)
    Anonym (Igen) skrev 2020-02-22 17:30:13 följande:

    I vilket sammanhang träffas ni?

    Om vi bortser från krogen så fråga inte om ni inte haft längre privata samtal flera gånger.


    Anonym (Igen) skrev 2020-02-22 17:40:59 följande:
    I vilket sammanhang träffades ni?

    Förlåt att jag inte svarade. Jo, jag väljer nog att inte svara på den frågan. Jag vill inte outa mig.

    Jag vill även tydlig göra att jag inte vill ragga och väntar gärna. Samtidigt så vill jag inte förlora någon chans. För vem vet när/om vi kommer ses igen?

    Men efter att fått så bra svar, så jag känner mig stolt över att jag INTE frågade om man kunde gymma tillsammans.

    Får man istället fråga DIG Anonym (Igen). Var det något särskilt du tänkte på?

    Tack för alla bra svar!!
  • Anonym (Vänta)
    Anonym (Signaler - Lär mig!) skrev 2020-02-22 18:11:40 följande:

    Förlåt att jag inte svarade. Jo, jag väljer nog att inte svara på den frågan. Jag vill inte outa mig.

    Jag vill även tydlig göra att jag inte vill ragga och väntar gärna. Samtidigt så vill jag inte förlora någon chans. För vem vet när/om vi kommer ses igen?

    Men efter att fått så bra svar, så jag känner mig stolt över att jag INTE frågade om man kunde gymma tillsammans.

    Får man istället fråga DIG Anonym (Igen). Var det något särskilt du tänkte på?

    Tack för alla bra svar!!
    Jag undrade också det, just för att man naturligtvis måste anpassa sig efter situationen. På krogen kan man t.ex. vara mycket snabbare medan någon man möter på Ica bör man verkligen inleda en långsam kontakt med, kanske börja med att le typ. Det är ju lättare att ge råd om man vet ungefär vilken situation det handlar om.
  • Anonym (S)
    Anonym (Signaler - Lär mig!) skrev 2020-02-22 18:11:40 följande:

    Förlåt att jag inte svarade. Jo, jag väljer nog att inte svara på den frågan. Jag vill inte outa mig.

    Jag vill även tydlig göra att jag inte vill ragga och väntar gärna. Samtidigt så vill jag inte förlora någon chans. För vem vet när/om vi kommer ses igen?

    Men efter att fått så bra svar, så jag känner mig stolt över att jag INTE frågade om man kunde gymma tillsammans.

    Får man istället fråga DIG Anonym (Igen). Var det något särskilt du tänkte på?

    Tack för alla bra svar!!


    Ursäkta, men om du inte vill "ragga" eller flirta, vad är det då du vill vänta på och inte förlora någon chans gällande?

    Det handlar alltså inte om kvinnor som du är intresserad av?
  • Anonym (Varför inte?)

    Det där med Facebook är väl ingen grej. Om hon inte vill adda, så trycker hon bara bort dig.

    Varför så rädd för att verka flirtig? Är det inte det det handlar om? Vill du alltså bara vara vän? Förstår inte riktigt.

  • Anonym (Vänta)
    Anonym (Varför inte?) skrev 2020-02-22 18:29:34 följande:
    Det där med Facebook är väl ingen grej. Om hon inte vill adda, så trycker hon bara bort dig.

    Varför så rädd för att verka flirtig? Är det inte det det handlar om? Vill du alltså bara vara vän? Förstår inte riktigt.
    Tolkar det som att han vill fråga om hennes namn när de ses någonstans personligen, så att han kan lägga till henne. Inte att han hittar kvinnorna på Facebook.
  • Anonym (Varför inte?)
    Anonym (Vänta) skrev 2020-02-22 18:41:55 följande:

    Tolkar det som att han vill fråga om hennes namn när de ses någonstans personligen, så att han kan lägga till henne. Inte att han hittar kvinnorna på Facebook.


    Ah, såpass. Att de har pratar så lite att han inte ens vet vad de heter.

    Fast ändå...tycker inte det vore nån sliskig fråga. Hon kan bara säga nej om hon inte vill.
Svar på tråden Jag har ibland svårt att tyda signaler ifrån kvinnor/vet inte vad som är OK och om/när jag skall ställa frågan.