• Anonym (Blyghet eller försiktiga?)

    Jag har märkt att kvinnor brukar vara lite kalla emot mig - är det blyghet?

    Jag har märkt att många gånger så blir kvinnor kalla emot mig i början. Då påverkas det min självkänsla. Men jag märker om man har gjort en aktivitet som varar lite mer än en timme ungefär. Så märker jag att samtal påbörjas mer och mer smidigare. Frågor kan dessutom börja ställas m.m. Jag tycker det är trevligt, men tänker alltid på det negativa när det sker i början. Ibland försöker jag påminna mig själv om att de eventuellt är försiktiga men sen kommer det nog lossna. Men jag tänker nästan alltid det negativa. Att jag är ful, obehaglig, inte alls faller i deras smak och jag känner mig bara utanför eller något. Därefter tycke rjag att samtalen blir mer och mer trevlgiare varefter.

    Varför sker detta? Är det försiktighet eller blyghet? Analyserar ni kvinnor under tiden och därefter snackar när mannen är godkänd för er eller varför sker detta?

    Och varför egentligen en kyla i början och senare snackar man? Varför inte bara snacka med trevlighet med en ny man i rummet. Man skall ju ändå göra en aktivitet ihop i någon stund.

    Tack för svar!

  • Svar på tråden Jag har märkt att kvinnor brukar vara lite kalla emot mig - är det blyghet?
  • Anonym (alla)

    Men så är det väl med alla nya med möter. Först är man lite reseverad och ju mer man lär känna den andre, desto lättare flyter samtalet. Märker du aldrig samma med män? Eller kan det vara så att du inte tänker på det när det är män?

  • Anonym (Villinteligga)

    Är man för trevlig mot en ny manlig bekantskap tror han ofta att man är intresserad av betydligt mer än en pratstund. Därför är det en bra taktik att vara lite avvaktande i början. Annars kan man hamna i en situation där man måste vara ganska brysk för att få honom att backa.

  • Anonym (precis)
    Anonym (Villinteligga) skrev 2020-02-22 16:48:43 följande:

    Är man för trevlig mot en ny manlig bekantskap tror han ofta att man är intresserad av betydligt mer än en pratstund. Därför är det en bra taktik att vara lite avvaktande i början. Annars kan man hamna i en situation där man måste vara ganska brysk för att få honom att backa.


    Precis, man behöver tyvärr vara lite reserverad i början tills man märker hur mannen är för att slippa tjafs. 
  • Tecum

    Du ska vara glad om kylan går över på en timme! Det är naturligt att vara reserverad vid ett nytt möte, i synnerhet för kvinnor. Men vissa människor utstrålar något som gör att andra får ett reserverat eller negativt första intryck. Så är det för mig, jag är världens snällaste och inte otrevlig, kaxig eller dömande men ändå får de flesta ett negativt första intryck av mig. Och det går inte över på en timme, de behöver lära känna mig först. Jag har grubblat mig grön på vad jag gör för fel men inte kommit på något.

  • Anonym (eee)

    Det har väl inget med kön att göra? Varje gång man möter en helt ny person så närmar man sig lite försiktigt, pratar lite "väder och vind". Jag hoppas verkligen att du gör så själv för det vore helt onormalt att öppna upp jättemycket första timmen med en okänd person, eller hur? Flört . 

  • Anonym (Anna)

    I början av vaddå?

    Vad betyder att man är lite kall? Har sett det nämnas i flera trådar men förstår inte riktigt vad det betyder? Att man inte är lika bekväm och bjuder på sig själv lika mycket i början av en bekantskap som när man lärt känna varandra?

Svar på tråden Jag har märkt att kvinnor brukar vara lite kalla emot mig - är det blyghet?