• Anonym (pedag­og)
    Sat 22 Feb 2020 22:54
    376 visningar
    5 svar
    5
    376

    JAG har återigen fått springmask! varför....

    Jag upptäckte precis att jag fått springmask igen, blir så äcklad att det inte är sant. Jag hade det även innan jul och jag förstår inte varför jag får det hela tiden då övriga familjen klarar sig. 

    Har jag dålig hygien? Tvättar händerna efter varje toalettbesök, byter sängkläder ca varannan var tredje vecka. Byter trosor en gång om dagen, duschar kanske varannan var tredje dag. 

    Blir så oerhört äcklad.

  • Svar på tråden JAG har återigen fått springmask! varför....
  • Anonym (Ann)
    Sat 22 Feb 2020 22:58
    #1

    De trivs om du äter mycket socker, pasta, bröd mm.

    Ät lågkolhydratkost så bör de inte trvias lika bra. Kanske fick du aldrig bort dem helt. Det sägs att vissa har dem typ hela livet utan att veta om det (blä).

    Ät mycket pumpafrön, morötter och drick rödbetsjuice. Det skrämmer bort dem. Eller ja, dödar dem.

  • Anonym (pedag­og) Trådstartaren
    Sat 22 Feb 2020 23:02
    #2
    Anonym (Ann) skrev 2020-02-22 22:58:11 följande:

    De trivs om du äter mycket socker, pasta, bröd mm.

    Ät lågkolhydratkost så bör de inte trvias lika bra. Kanske fick du aldrig bort dem helt. Det sägs att vissa har dem typ hela livet utan att veta om det (blä).

    Ät mycket pumpafrön, morötter och drick rödbetsjuice. Det skrämmer bort dem. Eller ja, dödar dem.


    Äter mycket socker tyvärr.. ytterligare en anledning att minska på det goda. Jag jobbar även på förskola och byter dagligen blöjor men är noga med engångs handskar och spritar händerna.
  • Anonym (K)
    Sat 22 Feb 2020 23:42
    #3

    Byt sängkläder varje dag och dammsug varje dag. Äggen kan överleva ett par veckor i både sängkläder och damm. Förra jullovet fick mina två barn springmask. Vi byte kalsonger, pyjamas och sängkläder varje dag. Även handdukarna i badrummet och jag dammsög varje dag. Och så noggrann handhygien såklart och medicin. De jävlarna försvann och kom inte tillbaka! Hoppas du blir kvitt maskarna snarast!

  • Anonym (...)
    Sun 23 Feb 2020 00:17
    #4
    Anonym (pedagog) skrev 2020-02-22 23:02:04 följande:
    Äter mycket socker tyvärr.. ytterligare en anledning att minska på det goda. Jag jobbar även på förskola och byter dagligen blöjor men är noga med engångs handskar och spritar händerna.
    Ja då är det inte så konstigt. Barn har det ofta. De flesta märker det när de ätit mycket socker.. Duscha och byt sängkläder varje dag ett tag. Äggen lever nästan en månad.
  • Anonym (.....­)
    Sun 23 Feb 2020 01:34
    #5
    Anonym (pedagog) skrev 2020-02-22 22:54:14 följande:

    Jag upptäckte precis att jag fått springmask igen, blir så äcklad att det inte är sant. Jag hade det även innan jul och jag förstår inte varför jag får det hela tiden då övriga familjen klarar sig. 

    Har jag dålig hygien? Tvättar händerna efter varje toalettbesök, byter sängkläder ca varannan var tredje vecka. Byter trosor en gång om dagen, duschar kanske varannan var tredje dag. 

    Blir så oerhört äcklad.


    Blev hela familjen behandlas i julas?
Svar på tråden JAG har återigen fått springmask! varför....