• Anonym (Hmm)

    Plötsligt vill han inte träffa familjen

    Har träffat en man i snart ett halvår. Härom veckan skulle ett syskon till mig fira hens sambo genom en stor fest där även jag bara känner min dotter, syskon och pappa +sambo. Jag tänkte det var ett ypperligt tillfälle för min partner att sakta introduceras i en miljö där det knappt är något fokus på han. Han gick med på detta en månad innan dagen. När dagen väl kommer känner han vad han säger alldeles för stor press ovh stress och väljer då att inte komma.

    Hur skulle ni reagerat?

    Först blir jag ledsen och defensiv, jag känner att jag bara vill skita i allt med honom (hehe) men lugnar mig sen och accepterar att han inte kommer trots att jag tyckte det var jätte tråkigt. En del av mig tänkte att det kanske berodde på att han inte är säker på om han verkligen vill vara med mig.. han säger att han älskar mig men vill just nu bara vara med mig.

  • Svar på tråden Plötsligt vill han inte träffa familjen
  • Anonym (V)

    På vilket sätt reagerade du defensivt mot honom?

  • Anonym (B)

    Kan det handla om att han inte är så förtjust i stora fester? Sådan är jag själv och jag hade mycket hellre träffat min nya partners familj i ett litet intimt sammanhang än på ett stort kalas där jag bara känner mig vilsen och inte alls förmår att göra ett gott första intryck.

  • Anonym (Hmm)
    Anonym (V) skrev 2020-02-23 08:32:29 följande:

    På vilket sätt reagerade du defensivt mot honom?


    Nej men till en början vart jag kall och sa bara ok kom inte. Vilket ledde till att han då fick ångest och skuldkänslor. Det vill jag ju inte såklart men jag kunde inte rå för känslorna av att jag nästan bara ville backa från hela relationen (försvarsmekanism?) . Jag sa såklart inte det utan det var bara så jag kände inombords. Jag försökte bekräfta honom och stärka honom med olika saker så han Skulle känna sig trygg o gå men det gick inte, han hade bestämt sig.
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (B) skrev 2020-02-23 08:47:36 följande:

    Kan det handla om att han inte är så förtjust i stora fester? Sådan är jag själv och jag hade mycket hellre träffat min nya partners familj i ett litet intimt sammanhang än på ett stort kalas där jag bara känner mig vilsen och inte alls förmår att göra ett gott första intryck.


    Ja jag tror det kan ha varit det, han sa att han hellre ville träffas på en lugn middag än en fest. Fast han är heller inte redo för middagen.

    Dock träffade han min dotter För första gången när han erbjöd sig att skjutsa oss till festen.
Svar på tråden Plötsligt vill han inte träffa familjen