• Anonym (Upprörd)

    Topless i simhallen?

    Rök ihop med personal i simhallen i helgen. Vi var där hela familjen igår när jag såg en av personalen vinka till sig min lugnt simmande dotter. Min dotter såg ledsen ut så jag simmade dit för att se vad det gällde.

    Vakten var på henne om att hon badar topless och bad henne klä på sig eller avlägsna sig från poolen.

    Vad är det här för sjuka regler? Ska inte ens barn slippa sexualiseringen av bröst!?

  • Svar på tråden Topless i simhallen?
  • Anonym (....)

    Hur gammalt är barnet? Man får inte bada topless i simhallen.

  • Anonym (U)

    Är det sexualisering av bröst att använda top?

  • Anonym (..)

    Ja ålderns betydelse är ju viktigt i sammanhanget

  • Anonym (Upprörd)
    Anonym (U) skrev 2020-02-24 09:38:45 följande:

    Är det sexualisering av bröst att använda top?


    Ja, om de tvingar ett barn att dölja sina.
  • Anonym (Upprörd)
    Anonym (....) skrev 2020-02-24 09:36:52 följande:

    Hur gammalt är barnet? Man får inte bada topless i simhallen.


    9. Varför får killarna bada topless? Såg flera med större bröst än min tonårings.
  • Anonym (Upprörd)
    Långbenopluto skrev 2020-02-24 09:45:04 följande:

    Hahahaha, ja, du..... 

    Åldern avgör.

    Allt från 11 år och uppåt ska använda baddräkt eller bikini.


    Varför? Vi är ingen ?naken? familj, men jag vill inte se sladdriga mansbröst heller, så varför behöver bara tjejer skyla sig?
  • Anonym (Upprörd)

    Kan någon förklara skillnaden? Om det inte handlar om sexualisering, varför måste då inte killar också skyla sig?

  • Anonym (Förstår inte heller!)

    Jag förstår inte varför kvinnor idag 2020 inte kan få bada topless om man vill! Barn som vuxna. Det finns män som har större bröst än många kvinnor och många visar dessutom halva röven för att byxorna glider ner men inte fan är det nån som säger till dom. Varför ska kvinnor skyla sina bröst? För att män annars får stånd av att se nakna bröst eller vad? Det är dags gör en förändring!

  • Bjoer
    Anonym (Upprörd) skrev 2020-02-24 10:53:52 följande:

    Kan någon förklara skillnaden? Om det inte handlar om sexualisering, varför måste då inte killar också skyla sig?


    Hade hon underdel på sig? Om hon hade, varför då? Anser du att det är ok att pojkar och flickor på 9 år är helt nakna i simhallen?
Svar på tråden Topless i simhallen?