• Anonym (Hjälp!)

    Gift och har crush på en annan

    Det är så att jag har varit gift sedan många år tillbaka och 4 år sen tappade jag känslor helt. Vi har barn tsm.

    Jag har också haft en ?crush? på en man sedan mer än ett år och det har nyligen hänt att vi pratades vid här om Dan. Allt kändes så overkligt då jag har verkligen velat prata med honom länge men inte vågat/ visste inte hur jag skulle inleda alltihop med min situation...

    Nu har jag tillfället att kontakta honom, har inte gjort det än dels för att jag är rädd från hans svar dels för att jag vill inte att han ska tycka illa om mig (han vet att jag är gift).

    Jag ser honom ofta nu Och jag blir jätteglad men försöker att inte visa det mkt då kan det tolkas som desperat...

    Jag vet allt det där med rätt och fel när man är gift och det är inte vad jag undrar i det här forumet. Det jag undrar är ifall jag ska ändå ta och inte missa chansen nu när han är ledig och kanske inleda en kompisrelation till och börja med, eller ska jag lägga ner med alltihop! Jag har haft stor crush länge nu som jag inte kan hjälpa riktigt!

  • Svar på tråden Gift och har crush på en annan
  • Anonym (???)
    Anonym (Hjälp!) skrev 2020-02-24 10:15:04 följande:

    Det är så att jag har varit gift sedan många år tillbaka och 4 år sen tappade jag känslor helt. Vi har barn tsm.

    Jag har också haft en ?crush? på en man sedan mer än ett år och det har nyligen hänt att vi pratades vid här om Dan. Allt kändes så overkligt då jag har verkligen velat prata med honom länge men inte vågat/ visste inte hur jag skulle inleda alltihop med min situation...

    Nu har jag tillfället att kontakta honom, har inte gjort det än dels för att jag är rädd från hans svar dels för att jag vill inte att han ska tycka illa om mig (han vet att jag är gift).

    Jag ser honom ofta nu Och jag blir jätteglad men försöker att inte visa det mkt då kan det tolkas som desperat...

    Jag vet allt det där med rätt och fel när man är gift och det är inte vad jag undrar i det här forumet. Det jag undrar är ifall jag ska ändå ta och inte missa chansen nu när han är ledig och kanske inleda en kompisrelation till och börja med, eller ska jag lägga ner med alltihop! Jag har haft stor crush länge nu som jag inte kan hjälpa riktigt!


    Varför frågar du inte din man om råd?

    Och varför lever du med en man som du inte har känslor för? Fast det är kanske lättare att bedra någon man inte älskar och antagligen inte ens respekterar?

    Och varför vill du ha en kompisrelation med någon du är kär i, när du redan är gift? Ser du inte faran?
  • Anonym (k)

    Det man kan tänka på i liknande situationer är att man inte blir yngre heller. I en viss ålder börjar saker och ting att bli svåra att få till så jag skulle nog agera nu hellre än sen.
    Tänk om din man kommer hem, om ett par år, och vill skiljas. Va fan liksom...

  • Anonym (Guru)

    Det är hett med kåta gifta kvinnor. Har särskilt spanat in en, tror hon är lite småtänd på mig.

  • Anonym (Hjälp!)

    [quote=80244643][quote-nick]Anonym (???) skrev 2020-02-24 10:25:11 följande:[/quote-nick]Varför frågar du inte din man om råd?

    Och varför lever du med en man som du inte har känslor för? Fast det är kanske lättare att bedra någon man inte älskar och antagligen inte ens respekterar?

    Och varför vill du ha en kompisrelation med någon du är kär i, när du redan är gift? Ser du inte faran?[/quotevo

    Vi har haft våra problem, han vet om mina känslor men vill verkligen vinna mig tillbaka. Om jag inte hade respekt så skulle jag inte ens undrat massor.

  • Anonym (Hjälp!)

    [quote=80244654][quote-nick]Anonym (k) skrev 2020-02-24 10:33:12 följande:[/quote-nick]Det man kan tänka på i liknande situationer är att man inte blir yngre heller. I en viss ålder börjar saker och ting att bli svåra att få till så jag skulle nog agera nu hellre än sen.

    Tänk om din man kommer hem, om ett par år, och vill skiljas. Va fan liksom...

    Tack!!

  • Anonym (???)
    Anonym (Hjälp!) skrev 2020-02-24 10:42:22 följande:

    [quote=80244643][quote-nick]Anonym (???) skrev 2020-02-24 10:25:11 följande:[/quote-nick]Varför frågar du inte din man om råd?

    Och varför lever du med en man som du inte har känslor för? Fast det är kanske lättare att bedra någon man inte älskar och antagligen inte ens respekterar?

    Och varför vill du ha en kompisrelation med någon du är kär i, när du redan är gift? Ser du inte faran?[/quotevo

    Vi har haft våra problem, han vet om mina känslor men vill verkligen vinna mig tillbaka. Om jag inte hade respekt så skulle jag inte ens undrat massor.


    Om du haft respekt för din man så hade du inte velat riskera er relation med att umgås med någon du är kär i.
  • Anonym (Jaja)

    Att fråga fruntimmer här om man prova med en ny är nog korkat då jag tror att de flesta har gjort så som svara självklart släpp taget gå vidare....
    ?Men ska sanningen fram så släcker man bara elden tillfälligt och dom som nu varit otrogna gått i fällan släppt sitt liv med sin partner då allt är så tråkigt med hen....brukar inte bli så lyckliga som det framställs förresten kolla köttmarknaden på nätsidornas dejting det är så många som ser så förvirrade ut, inte konstigt att läkemedelsindustrin pumpar ut lyckopiller åt kvinnor idag...

  • Stockholm32

    Men herregud.

    Du och din man ska jobba på äktenskapet och funkar inte det så ser man till att skilja sig och behandlar varandra med värdighet och inte smutsar ner all er historik. En crush är inte ett alternativ.

    Jag fattar inte ens frågan. Du vet svaret men du vill spekulera och fantisera i hur det skulle kunna vara att ha en affär. Du är också medveten om att du vill låtsas starta en kompisrelation så att det bra råkar bli så att ni dessutom har sex.

    Varför all denna dramatik? Titta på dokusåpor istället.

Svar på tråden Gift och har crush på en annan