• Anonym (Hej)

    Någon som fått lån trots väldigt många förfrågningar?

    Hej ny på forumet så jag hoppas att jag lägger tråden rätt.

    Är det någon här inne som fått lån trots många förfrågningar? Isåfall av vilken bank?

    Jag drog på mig en drös dåliga skulder och klarade sedan Inte av att lösa situationen. Min pappa gick då in och tog ett lån på 150000 :- för att lösa detta. Om 2 dagar försvinner min betalningsanmärkning och jag hoppas verkligen att det kan få ge mig chansen till att få ta ett eget lån och betala tillbaka honom. Men problemet är att jag har mängder med förfrågningar sen jag försökte lösa problemet själv och jag är livrädd att detta kommer sätta stop för chanscherna att ta ett eget lån. Jag har idag full ordning på min ekonomi och skäms så mycket över att jag satte mig själv i den situationen och jag vill så gärna lösa ut min pappa från detta.

    Har fast tjänst men pga av olika orsaker var jag sjukskriven en längre tid så min årsinkomst från förra året ligger bara på 222000:-

    Någon som har något tips?

    Jag kan köpa att jag får lite sämre ränta det har jag räknat med.

  • Svar på tråden Någon som fått lån trots väldigt många förfrågningar?
  • Hönshjärna

    Om din pappa inte får några problem av att stå på lånet så kanske ni kan lägga upp en betalningsplan där du Betalar till ska direkt till honom och även betalar räntan. Är ju dumt att låna med kass ränta...

    Nu förutsätter jag att din far har lån med säkerhet och att om du tog vore det utan säkerhet...

  • Anonym (A)

    Hur mycket har du kvar att betala till din pappa, och hur mkt betalar du varje månad? Kanske bättre att ni fortsätter så här, så slipper du ränta eller får lägre ränta.

  • Anonym (Hej)

    Jag har ca 119000 kvar att betala, betalar 4700:- i månaden.

    Jag vet att pappa vill renovera sitt hus och att mitt lån satt lite käppar i hjulet för det. Så jag vill allra helst lösa ut honom

  • Anonym (A)
    Anonym (Hej) skrev 2020-02-24 17:07:40 följande:

    Jag har ca 119000 kvar att betala, betalar 4700:- i månaden.

    Jag vet att pappa vill renovera sitt hus och att mitt lån satt lite käppar i hjulet för det. Så jag vill allra helst lösa ut honom


    Boka i så fall tid på banken och prata med dom. Förklara hur det ligger till och ta med dig underlag så du kan visa att din ekonomi är OK nu.
Svar på tråden Någon som fått lån trots väldigt många förfrågningar?