• Anonym (Jag)

    Nedsatt hörsel i ena örat

    Jag har insett att jag antagligen under en längre period har börjat höra sämre på ena örat. Är inte katastofdåligt, men tillräckligt för att jag ska märka av det.

    Är det värt att söka för det eller är det lika bra att avvakta? Misstänker att de inte kan göra mer än att konstatera att jag har rätt ändå. Det är inte tal om någon vaxpropp, det har jag haft tidigare och det här är inte samma sak.

    Ni som gått igenom såna tester, vad gjorde de på er undersökning? Var det på vc eller skickades ni någon annanstans?

  • Svar på tråden Nedsatt hörsel i ena örat
  • Anonym (Jo)

    Kolla vax. Boka tid för hörseltest hos Audionova. Som erbjuder gratis hörseltest.

  • Jagochdublirvi

    Det är väl lika bra att få det kollat då hörselnedsättning kan bero på så väldigt mycket olika saker. Det in vara vaxpropp, öronkatarr, annan sjukdom, bullerskada, ålder...

    Nu var det i och för sig annorlunda för mig då jag tappade hörseln helt på ett öra från en dag till en annan och då började de med att kolla i örat, göra mätningar etc. Sedan gjordes en magnetröntgen och en massa andra undersökningar. Någonstans på vägen konstaterades det att det var hörselnerven som var skadad. Varför vet man inte. Så nu är jag ensidigt döv sedan många år tillbaka

Svar på tråden Nedsatt hörsel i ena örat