• Anonym (V?)
    Mon 24 Feb 2020 21:09
    81 visningar
    6 svar
    6
    81

    Hur kommer det sig att vissa får mage så sent i graviditeten?

    Ja, vad beror det på?

  • Svar på tråden Hur kommer det sig att vissa får mage så sent i graviditeten?
  • Anonym (Olika­)
    Mon 24 Feb 2020 21:12
    #1

    Främst positionering av livmodern. Sen spelar säkert fettinlagring och muskulatur roll.

  • Anonym (V?) Trådstartaren
    Mon 24 Feb 2020 21:22
    #2
    Anonym (Olika) skrev 2020-02-24 21:12:05 följande:

    Främst positionering av livmodern. Sen spelar säkert fettinlagring och muskulatur roll.


    Hur menar du att fettinlagring påverkar? Muskulaturen förstår jag ju att den gör sitt till.

    Jag har aldrig fått höra att min livmoder skulle ha nån särskild lutning (är gravid med tredje nu och magen kommer alltid sent för mig). Hm.
  • Anonym (Olika­)
    Mon 24 Feb 2020 21:29
    #3
    Anonym (V?) skrev 2020-02-24 21:22:45 följande:

    Hur menar du att fettinlagring påverkar? Muskulaturen förstår jag ju att den gör sitt till.

    Jag har aldrig fått höra att min livmoder skulle ha nån särskild lutning (är gravid med tredje nu och magen kommer alltid sent för mig). Hm.


    Om man ökar i fettvikt så fördelar olika människor det olika, vissa samlar fett enbart runt buken, andra runt rumpa/höfter, andra mer jämt fördelat.
  • Anonym (V?) Trådstartaren
    Mon 24 Feb 2020 22:10
    #4
    Anonym (Olika) skrev 2020-02-24 21:29:14 följande:

    Om man ökar i fettvikt så fördelar olika människor det olika, vissa samlar fett enbart runt buken, andra runt rumpa/höfter, andra mer jämt fördelat.


    Det förstår jag ju, men hur påverkar fettinlagringen gravidmagen? Tell me. Menar du att magen är större eller mindre pga mer fett?
  • Anonym (Olika­)
    Mon 24 Feb 2020 22:15
    #5
    Anonym (V?) skrev 2020-02-24 22:10:42 följande:

    Det förstår jag ju, men hur påverkar fettinlagringen gravidmagen? Tell me. Menar du att magen är större eller mindre pga mer fett?


    Självklart blir magen större om man lagrar fett i buken, oavsett om det är i samband med en graviditet eller inte.
  • Anonym (V?) Trådstartaren
    Mon 24 Feb 2020 22:27
    #6
    Anonym (Olika) skrev 2020-02-24 22:15:08 följande:

    Självklart blir magen större om man lagrar fett i buken, oavsett om det är i samband med en graviditet eller inte.


    Okej... tycker mest att överviktiga brukar säga att deras magar kommer fram sent som regel. Men själv är jag en riktig tunnis (underviktig) och får alltid mage sent som gravid. Trots normalstora bebbar.
Svar på tråden Hur kommer det sig att vissa får mage så sent i graviditeten?