• Anonym (A)

    Orimliga rädslor

    Hej!

    Finns det fler här som lider av orimliga rädslor? Jag är livrädd för vissa smittsamma sjukdomar, är särskilt rädd för att det ska drabba mina barn och att jag då är ansvarig för att jag inte kunnat skydda dem. Idag i lekparken slickade/bet mitt barn på gungan och framför mig målar jag upp skräcksenarier om att missbrukare kan ha varit där och att det kan ha funnits blod på gungan. Livrädd nu för att min lilla kan ha blivit smittad av något, typ hepatit c. Ibland har där legat krossat glas på lekplatsen vid gungorna och tänker att någon med hepatit kan ha skurit sig på det och sedan har blod hamnat på gungan. Är på riktigt livrädd nu!

    Tänker ni "nomala" föräldrar också såna tankar och blir rädda?

    Tips på hur jag ska komma ifrån dessa skrämmande tankar?? Vill inte isolera mig utan kunna vara ute i lekparker osv med min lilla, precis som alla andra. Dock är jag väkdigt rädd för att det ska finnas kanyler eller annat farligt på lekplatsen eller i miljön där barnen leker.

  • Svar på tråden Orimliga rädslor
  • Anonym (A)

    Nu råkade jag göra så att anonyma svar intr tillåts, vilket blev fel. Skapar om tråden, förlåt för dubbla inlägg

  • Anonym (E)
    Anonym (A) skrev 2020-02-24 21:27:58 följande:

    Nu råkade jag göra så att anonyma svar intr tillåts, vilket blev fel. Skapar om tråden, förlåt för dubbla inlägg


    Nej, du är i Känsliga Rummet vilket alltid brukar tillåta anonyma svar.
Svar på tråden Orimliga rädslor