• Anonym (Jobbi­gt)
    Mon 24 Feb 2020 21:41
    208 visningar
    11 svar
    11
    208

    Hur komma över ett ex helt?

    Hur har ni gjort för att komma över era tidigare partners? Har haft två relationer efter att mitt ex dumpade mig och kan fortfarande känna en viss saknad efter just henne. Inte alls samma saknad som till de två andra relationerna jag haft efter.

    Är det ens möjligt att komma över någon helt 100% som man haft starka känslor för?

  • Svar på tråden Hur komma över ett ex helt?
  • Steven­Diese
    Mon 24 Feb 2020 22:13
    #1

    Ta en dag i ensamhet och lipa och frossa i minnen. Sen när du ska sova så bestämmer du dig för att du sörjt tillräckligt.

    Nästa dag är den första dagen på resten av ditt liv så ägna inte den åt bitterhet.

  • Anonym (Hur.)
    Tue 25 Feb 2020 00:33
    #2

    Hur länge var ni ihop? Kan bero på att du fortfarande var i förälskestadie när ni avslutade. Du har byggt upp en bild av hur bra ni hade vilket inte egentligen var fallet om ni nu gjorde slut. Varför gjorde ni slut?

  • Anonym (Bilon­)
    Tue 25 Feb 2020 00:42
    #3

    Följer!

  • Anonym (Annet­te)
    Tue 25 Feb 2020 00:59
    #4

    [quote=80245924][quote-nick] Är det ens möjligt att komma över någon helt 100% som man haft starka känslor för?


    [/quote] Vet inte än det var bara 20 år sedan jag blev dumpad. Hoppas det går över.
  • Anonym (Bilon­)
    Tue 25 Feb 2020 02:00
    #5
    Anonym (Annette) skrev 2020-02-25 00:59:23 följande:

    [quote=80245924][quote-nick] Är det ens möjligt att komma över någon helt 100% som man haft starka känslor för?


    Vet inte än det var bara 20 år sedan jag blev dumpad. Hoppas det går över.[/quote]

    Alla människor upplever olika relationer och de relationerna har olika värden och därför tar det olika lång tid att "komma över något"

    Personligen så har jag haft ett förhållande som varade i 10 år. Vi fortsatte inte för han hamna i psykos och felet låg inte på våran relation i sig. Han och jag kämpade mycket för att hålla ihop. Tyvärr hade han stora problem med sig själv vilket ledde till detta. Förhållandet i sig själv går inte att likna vid något annat, som en riktig själslig kärlek. Allt bara passa ihop, hur vi tänkte vad vi gillade och känslan av varandra var så himmelsk. Vi va varandras totala motsatser men ändå funka det. Jag sörjer ordentligt honom, jag vet vad jag känner och kommer aldrig tänka annorlunda om det vi haft. Jag har varit utan han ett tag, men jag kommer nog leva med detta i resten av livet. Det enda jag kommer förbereda mig på.

    Så det enda man kan göra om man verkligen haft så stark kärlek är att bara inse vad vackert allt var, och känna äktheten av det man haft. Sen finns det i förhoppningsvis em mening med det som händer. Försök vara lugn och ta en dag i taget. Man behöver inte glömma någon om den har en betydande plats inom dig. Däremot så försök att tänk bara att du ska va glad att du fått uppleva det du upplevt.
  • Anonym (Bilon­)
    Tue 25 Feb 2020 02:02
    #6

    P.s citatet blev konstigt på mitt meddelande ovan. Första raden tillhör Annette som skrev ovan.

  • Anonym (Kille­)
    Tue 25 Feb 2020 04:46
    #7

    när jag börjat tänka på personen, har jag stoppat två fingrar i halsen så att jag nästan spyr. 


    Då associerar jag personen med att spy, och jag gillar inte att spy så jag undviker det helt. 

  • Anonym (Singe­l)
    Tue 25 Feb 2020 08:30
    #8

    Jag hade ett 16 år långt förhållande och för mig tog det hela 6 år att äntligen komma över honom och gå vidare i livet.
    Kärlekssorg tar tid, tiden läker alla sår. 

    För mig hjälpte det med mycket motion, träffa vänner och göra saker. 

  • Tue 25 Feb 2020 08:47
    #9
    +1
    Det tar tid att komma över, man kan snabba på det om man jobbar med det aktivt. Min erfarenhet säger att du ska släppa fram alla dina känslor men gör det ordentligt (typ en timme ilska, en timme sorg, en timme längtan/fina minnen, vila ordentligt, motionera, var med vänner) samtidigt som du vet att du kommer att hitta ljus och hopp framåt efter ett tag.

    Har man jobbat med detta så kommer man ju till sist över sveket och kan börja glädjas åt de fina minnen man ändå har kvar efter relationen. Man behöver förlåta de som lämnat en, det är så jobbigt att forstätta vara sårad.

     https://www.cosmopolitan.com/sex-love/a6680/getting-over-someone-wisdom/
  • Anonym (Jobbi­gt) Trådstartaren
    Tue 25 Feb 2020 19:49
    #10
    Anonym (Hur.) skrev 2020-02-25 00:33:19 följande:

    Hur länge var ni ihop? Kan bero på att du fortfarande var i förälskestadie när ni avslutade. Du har byggt upp en bild av hur bra ni hade vilket inte egentligen var fallet om ni nu gjorde slut. Varför gjorde ni slut?


    Vi var bara tillsammans en kort stund. Hade världens crush på henne och helt utan vidare kom hon fram med att hon vill vara ensam och jobba på sig själv innan hon fortsätter i något förhållande. Det hela blev väldigt destruktivt pga ett par saker jag inte vill nämna här men jag vet iallafall att hon aldrig kommer tillbaks
  • Anonym (Jobbi­gt) Trådstartaren
    Tue 25 Feb 2020 19:49
    #11
    Anonym (Kille) skrev 2020-02-25 04:46:03 följande:

    när jag börjat tänka på personen, har jag stoppat två fingrar i halsen så att jag nästan spyr. 


    Då associerar jag personen med att spy, och jag gillar inte att spy så jag undviker det helt. 


    Låter som en smart strategi hehe
Svar på tråden Hur komma över ett ex helt?