• Anonym (HHH)
    Mon 24 Feb 2020 22:42
    702 visningar
    3 svar
    3
    702

    Blev jag drogad?

    Hejsan!

    Jag är en tjej på 18 år som har ett par funderingar..

    För cirka en månad sen var jag på en nattklubb/krog.

    Jag hade ätit en vanlig frukost på morgonen, och runt 21:00 åt jag pasta, jag tog extra mycket pasta bara för att jag skulle dricka alkohol den kvällen.

    Vid ungefär 22:45 går jag till nattklubben, och när jag kommer in så köper jag ett par drinkar, pratar med människor, dansar vid dansgolvet och har jätteroligt.

    Vid cirka 23:30 ringer min pojkvän.

    Han är påväg till våra två gemensamma vänner och frågar om jag vill följa med.

    Jag svarar att jag vill stanna en stund till och att han kan hämta mig vid 00:30.

    Klockan fortsätter och jag börjar prata med två killar.

    Absolut inget olämpligt prat, med tanke på att jag har pojkvän.

    Vi pratade om allt möjligt bara, hade det trevligt osv.

    Jag minns att jag följer med ens killen till baren för att han ska köpa en ny drink, vi sitter i soffan och pratar politik (haha) och sen frågar han mig om jag vill följa med ut och ta en cigg, och jag sa ja.

    Jag tar en cigg, och jag känner att det bara är en vanlig cigg, både på smak och lukt.

    Men, efter det blir det helt svart, alltså verkligen helt svart. Jag minns absolut I.N.G.E.T.

    Jag minns inte att jag gick in igen, att jag hämtade min jacka eller någonting alls!

    Det enda svaga jag minns är att jag öppnar min pojkväns bildörr, och att jag säger att jag måste spy.

    I efterhand berättar både min pojkvän våra två vänner att jag hade extra humörsvängningar i bilen.

    När jag kom in skrattade jag hejdlöst och från ingenstans grät jag som aldrig förr.

    Min pojkvän och våra två vänner fick nästan bära mig upp till lägenheten, och i hallen så faller jag ihop och slår huvudet i dörren och i den stunden så tror dom att jag blivit medvetslös, så dom var nära på att ringa ambulansen.

    Dom fick bära mig till soffan och lägga mig där.

    INGET av detta minns jag.

    I höstas 2019 var jag på neonparty på en nattklubb, och då drack jag för cirka 3000kr. Jag blev extremt full och var nära på att åka in i fyllecell, men jag minns alltihop, även fast jag var sjukt jäkla full. Vakterna fick hålla i mig för jag trillade omkull i trappan och polisen kom fram och frågade hur jag mådde.

    Men, den gången för en månad sen som jag skrivit om ovan var något HELT annat. Jag drack då för cirka 800kr.

    Jag har varit ute andra gånger där jag inte ätit så mycket under dagen, men jag har alltid vart noga med att dricka vatten emellanåt och sätta mig ner då och då, och då har jag även druckit för mer än 800kr.

    Men denna gången var som sagt helt sjuk..

    Kan jag ha blivit drogad? Av vad isåfall?

  • Svar på tråden Blev jag drogad?
  • Anonym (Slumb­er)
    Mon 24 Feb 2020 22:51
    #1

    Känner igen mig lite, var på en vip fest i somras, drack kanske några glas väl med champagne men jag brukar alltid minnas hur jag kommer hem.

    Kommer ihåg att jag blev utkastad av två vakter och att jag hade stupat fram i en gräsmatta så vaknade med blåläpp och blåmärke i ansiktet.

    Minns ingenting om över hur jag kom hem, allt blev svart.

    Kanske såg det ut som en vanlig cigg men var något annat? Kanske var drinken utblandad? Nuförtiden finns det mycket partydroger.

  • Anonym (var mer försik­tig)
    Tue 25 Feb 2020 00:04
    #2
    Anonym (HHH) skrev 2020-02-24 22:42:59 följande:

    Hejsan!

    Jag är en tjej på 18 år som har ett par funderingar..

    För cirka en månad sen var jag på en nattklubb/krog.

    Jag hade ätit en vanlig frukost på morgonen, och runt 21:00 åt jag pasta, jag tog extra mycket pasta bara för att jag skulle dricka alkohol den kvällen.

    Vid ungefär 22:45 går jag till nattklubben, och när jag kommer in så köper jag ett par drinkar, pratar med människor, dansar vid dansgolvet och har jätteroligt.

    Vid cirka 23:30 ringer min pojkvän.

    Han är påväg till våra två gemensamma vänner och frågar om jag vill följa med.

    Jag svarar att jag vill stanna en stund till och att han kan hämta mig vid 00:30.

    Klockan fortsätter och jag börjar prata med två killar.

    Absolut inget olämpligt prat, med tanke på att jag har pojkvän.

    Vi pratade om allt möjligt bara, hade det trevligt osv.

    Jag minns att jag följer med ens killen till baren för att han ska köpa en ny drink, vi sitter i soffan och pratar politik (haha) och sen frågar han mig om jag vill följa med ut och ta en cigg, och jag sa ja.

    Jag tar en cigg, och jag känner att det bara är en vanlig cigg, både på smak och lukt.

    Men, efter det blir det helt svart, alltså verkligen helt svart. Jag minns absolut I.N.G.E.T.

    Jag minns inte att jag gick in igen, att jag hämtade min jacka eller någonting alls!

    Det enda svaga jag minns är att jag öppnar min pojkväns bildörr, och att jag säger att jag måste spy.

    I efterhand berättar både min pojkvän våra två vänner att jag hade extra humörsvängningar i bilen.

    När jag kom in skrattade jag hejdlöst och från ingenstans grät jag som aldrig förr.

    Min pojkvän och våra två vänner fick nästan bära mig upp till lägenheten, och i hallen så faller jag ihop och slår huvudet i dörren och i den stunden så tror dom att jag blivit medvetslös, så dom var nära på att ringa ambulansen.

    Dom fick bära mig till soffan och lägga mig där.

    INGET av detta minns jag.

    I höstas 2019 var jag på neonparty på en nattklubb, och då drack jag för cirka 3000kr. Jag blev extremt full och var nära på att åka in i fyllecell, men jag minns alltihop, även fast jag var sjukt jäkla full. Vakterna fick hålla i mig för jag trillade omkull i trappan och polisen kom fram och frågade hur jag mådde.

    Men, den gången för en månad sen som jag skrivit om ovan var något HELT annat. Jag drack då för cirka 800kr.

    Jag har varit ute andra gånger där jag inte ätit så mycket under dagen, men jag har alltid vart noga med att dricka vatten emellanåt och sätta mig ner då och då, och då har jag även druckit för mer än 800kr.

    Men denna gången var som sagt helt sjuk..

    Kan jag ha blivit drogad? Av vad isåfall?


    Det är mycket möjligt... Jag blev drogad på 90talet för att de lade saker i ens glas. En gång blev jag som du beskriver... men till skillnad från dig drack jag läsk den kvällen, något som bara jag och en annan kompis visste om. Så hon märkte direkt att något var fel och tog hem mig. Var glad att du kom hem med din pojkvän.... Mitt tips, köp bara flaskor och kräv att du får se dem öppnas (öl, cider och alkoläsk),skall du ha drink ta det tidigt på kvällen när du är nykter nog att hålla koll på vad som händer. Låt ingen annan ta hand om din drink, ta inte emot en drink eller något (ens flaska) om du inte sett det göras i ordning, lämna inte din drink utan uppsikt. 


    Och ta inte emot cigg från främlingar... Att doppa dem i GHB pch annat och låta dem torka och så kan du bli drogad om du röker dem...


    Se det helt enkelt som ett lärotillfälle. Du har haft tur som kom hem med rätt personer. Nästa gång kanske du inte har samma tur. 

  • Anonym (Nina)
    Tue 25 Feb 2020 23:12
    #3

    Nä, det tror jag knappast. Om jag drack för 800 spänn skulle jag nog hamna i ett svart hål Jag med, utan droger.

    Sen kan fyllan slå till olika från olika gånger. Ena gången kan man dricka mindre och bli pissfull, andra gången mycket, mycket mer och fortfarande ha huvudet på skaft. 

Svar på tråden Blev jag drogad?