Fel på min kärlek
Jag börjar tro att jag gör något fel när jag älskar någon..
För de jag har älskat har alla blivit elaka mot mig så fort jag verkligen känner att jag älskar den människan.
Alla på olika sätt men ändå gör de saker som jag inte förstår att man kan göra mot någon man har ett kärleksförhållande med.
Ofta är det väldigt respektlösa saker som fast man har pratat om att göra något eller inte ändå gör tvärtom.
*En rökte inomhus när jag var gravid fast vi pratat om de och när jag ifrågasatte de så va de mig de va fel på. Och sen fortsatte han på samma bana med flera saker som att lämna allt ansvar på mig med hem och hans tidigare barn. Kom inte hem när han sagt de osv...
*En var väldigt hårdhänt vid intimitet och jag berättade att jag inte gillade det samt att han kollade på mycket porr som jag ifrågasatte när det var mer misshandel än vanligt porr men ändå fortsatte kolla på hårdhänt porr och vara otrogen samt ekonomiskt oaktsam. Och psykiskt misshandlade mig under flera år då jag stannade för att han ibland var väldigt snäll och så vände de till att bli väldigt elak sen snäll osv Han blev också mer och mer hårdhänt när vi hade sex.
*En kunde försvinna under perioder med massa olika ursäkter för att komma tillbaka en gång i månaden typ och säga att han älskar mig för att sen försvinna igen...
Jag vet inte om det är jag som gör något fel men jag försöker vara väldigt förstående och accepterande, jag tycker om närhet men kan ändå leva ett eget liv så är inte klängig, jag klarar mig bra ensam och är händig osv. Jag har inte behövt dem jag varit kär i så att säga utan jag har älskat dom för dem var även när de började vara elaka mot mig tog inte min kärlek slut och jag försökte lugnt prata igenom de som hände. Men de bara fortsatte och ibland blev de bara värre.
Gör jag något fel när jag älskar för att framkalla dåligt beteende hos de jag blir kär i?
Vad kan vara orsaken till att de jag älskar blir elaka mot mig? De fortsätter och säga att de älskar mig men det deras beteende berättar är något annat.
Gör jag fel? Är det fel på min kärlek/mitt beteende?