• Anonym (Jenny)

    Känner mig ouppskattad

    Sedan jag blev mamma upplever jag mindre uppskattning från min sambo. Någon som upplever samma?

    Vi ör bara ett år in på vår relation.

    I början blev jag uppskattad i form av blickar, åtrå , att han ville spendera mycket tid med mig, lyssna på mig etc .

    Nu känns det som att han tar mig för givet.

    Han har liksom slutat anstränga sig verkar det som.

    Visst han är trött när han kommer hem från jobbet . Men jag är också trött som tagit hand om bebis hela dagen.

    Ändå känner jag starkt för honom, visar uppskattning . Tar på honom

    Visar att jag vill ligga med honom

    Får en trött klapp över armen

    Inget engagemang från honom

    Har tagit upp det , han menar på att han är trött och ?du vet att jag älskar dig?

    Jag vill känns mig åtrådd

    Jag tycker att som mamma borde man få extra mycket uppskattning

    Visa att han fortfarande ser mig som hans kvinna , visa att han uppskattar mig

    Känns som han tar mig för givet , vilket gör mig arg och ledsen. Det var inte såhär jag ville leva. Vill vara med någon som är ?crazy about me? som han var i början.

    Förstår de som bryter upp när de inte längre känner sig sedda

    Ska inte behöva tjata mig till att bli sedd

    Vad göra?

  • Svar på tråden Känner mig ouppskattad
  • Anonym (Liv)

    Nej det ska du inte. Det är det värsta som finns att plötsligt bli osynlig i ett förhållande. Det är klart att du är värd all uppskattning och uppmärksamhet du kan få!! Inte bara för att du är hemma och fostrar ett gemensamma barn utan i synnerhet för att han behöver ge näring till er relation. Du måste få må bra som kvinna, som partner.

    Du behöver kanske ta upp det igen, förklara utförligt vad du vill och behöver. Konkreta saker, hur ofta och på vilket sätt. Han behöver förstå hur viktigt det är för dig och det er lilla familj! <3

  • Anonym (Skillnad på olika...?)

    Blivit totalt sågad här på forumet när jag berättat att jag var trött på att alltid vara den som tar initiativ och behöver få känna mig åtrådd av min partner. Jag var krävande, sexistisk, okänslig osv osv i all oändlighet.

    Inga exakta citat men det lät ungefär så här...

    "Du har ingen rätt att förvänta dig sex med din partner"

    "Vill hon inte ha sex så får du acceptera det eller skilja dig"

    "Du är patetisk om du behöver känna dig åtrådd av din partner"

    "Finns inget värre än män med offerkofta som tror att dom har rätt till sex i ett förhållande"

    "Typiskt män att bara tänka på sex"

    "Vill din partner inte ha sex med dig så är det för att du är tråkig och dålig i sängen, så det är ditt eget fel"

    Blir intressant att se om du får samma bemötande eller om det är skillnad för att du är kvinnan i förhållandet...

    Personligen tycker jag att du ska prata med honom och förklara precis hur du känner. Har gjort det med min partner flera gånger men det har tyvärr inte gjort någon skillnad, hoppas på bättre framgång för dig.

  • Anonym (Fiminist)
    Anonym (Skillnad på olika...?) skrev 2020-02-26 23:41:14 följande:

    Blivit totalt sågad här på forumet när jag berättat att jag var trött på att alltid vara den som tar initiativ och behöver få känna mig åtrådd av min partner. Jag var krävande, sexistisk, okänslig osv osv i all oändlighet.

    Inga exakta citat men det lät ungefär så här...

    "Du har ingen rätt att förvänta dig sex med din partner"

    "Vill hon inte ha sex så får du acceptera det eller skilja dig"

    "Du är patetisk om du behöver känna dig åtrådd av din partner"

    "Finns inget värre än män med offerkofta som tror att dom har rätt till sex i ett förhållande"

    "Typiskt män att bara tänka på sex"

    "Vill din partner inte ha sex med dig så är det för att du är tråkig och dålig i sängen, så det är ditt eget fel"

    Blir intressant att se om du får samma bemötande eller om det är skillnad för att du är kvinnan i förhållandet...

    Personligen tycker jag att du ska prata med honom och förklara precis hur du känner. Har gjort det med min partner flera gånger men det har tyvärr inte gjort någon skillnad, hoppas på bättre framgång för dig.


    Sluta gnäll, mansbebis.
  • Anonym (Skillnad på olika...?)

    Sant, råkade visst få på mig offerkoftan igen...

  • Anonym (Is)
    Anonym (Skillnad på olika...?) skrev 2020-02-26 23:41:14 följande:

    Blivit totalt sågad här på forumet när jag berättat att jag var trött på att alltid vara den som tar initiativ och behöver få känna mig åtrådd av min partner. Jag var krävande, sexistisk, okänslig osv osv i all oändlighet.

    Inga exakta citat men det lät ungefär så här...

    "Du har ingen rätt att förvänta dig sex med din partner"

    "Vill hon inte ha sex så får du acceptera det eller skilja dig"

    "Du är patetisk om du behöver känna dig åtrådd av din partner"

    "Finns inget värre än män med offerkofta som tror att dom har rätt till sex i ett förhållande"

    "Typiskt män att bara tänka på sex"

    "Vill din partner inte ha sex med dig så är det för att du är tråkig och dålig i sängen, så det är ditt eget fel"

    Blir intressant att se om du får samma bemötande eller om det är skillnad för att du är kvinnan i förhållandet...

    Personligen tycker jag att du ska prata med honom och förklara precis hur du känner. Har gjort det med min partner flera gånger men det har tyvärr inte gjort någon skillnad, hoppas på bättre framgång för dig.


    Allt handlar om hur man utrycker sig i text.

    TS utrycker en generell önskan om att bli sedd, lyssnad på, närhet där sex är en aspekt.

    Dina kommentarer fokuserar ju enbart på sex sex sex.

    Det är ofta då man blir manglad för sin text.

    Testa att skriv att du är en man som saknar din kvinnas närhet, ömhet, djupa samtal och samvaro. Att du ät rädd att ni ska glidit ifrån varandra och ta varandra för givet. Jag lovar dig. Du kommer ha alla på din sida.
  • Anonym (Typiskt)
    Anonym (Is) skrev 2020-02-27 02:39:36 följande:
    Allt handlar om hur man utrycker sig i text.

    TS utrycker en generell önskan om att bli sedd, lyssnad på, närhet där sex är en aspekt.

    Dina kommentarer fokuserar ju enbart på sex sex sex.

    Det är ofta då man blir manglad för sin text.

    Testa att skriv att du är en man som saknar din kvinnas närhet, ömhet, djupa samtal och samvaro. Att du ät rädd att ni ska glidit ifrån varandra och ta varandra för givet. Jag lovar dig. Du kommer ha alla på din sida.
    Hahahaha! Det är helt underbart! Ni förnekar er aldrig med er dubbelmoral! Läs va det står i TS inlägg; hon fokuserar väldigt mycket på sex. Så detta bevisar bara att moralmaffian på FL ser med olika ögon på män och kvinnor som klagar över att de får för lite sex.
  • Anonym (..)
    Anonym (Typiskt) skrev 2020-02-27 07:46:28 följande:

    Hahahaha! Det är helt underbart! Ni förnekar er aldrig med er dubbelmoral! Läs va det står i TS inlägg; hon fokuserar väldigt mycket på sex. Så detta bevisar bara att moralmaffian på FL ser med olika ögon på män och kvinnor som klagar över att de får för lite sex.


    Tror du får läsa ts igen.

    "Upplever jag mindre uppskattning från min sambo. Någon som upplever samma?

    Vi ör bara ett år in på vår relation.

    I början blev jag uppskattad i form av blickar, åtrå , att han ville spendera mycket tid med mig, lyssna på mig etc .

    Nu känns det som att han tar mig för givet."

    Sex är bara en liten del av ts problem, det är helt uppenbart att det handlar om mycket mer än så för ts. En närvarande partner som lyssnar och spenderar tid tillsammans är ju det hon är ute efter.
  • Anonym (Typiskt)
    Anonym (..) skrev 2020-02-27 08:36:38 följande:
    Tror du får läsa ts igen.

    "Upplever jag mindre uppskattning från min sambo. Någon som upplever samma?

    Vi ör bara ett år in på vår relation.

    I början blev jag uppskattad i form av blickar, åtrå , att han ville spendera mycket tid med mig, lyssna på mig etc .

    Nu känns det som att han tar mig för givet."

    Sex är bara en liten del av ts problem, det är helt uppenbart att det handlar om mycket mer än så för ts. En närvarande partner som lyssnar och spenderar tid tillsammans är ju det hon är ute efter.

    Men! Vad är det för fel på dig? Varför läser du inte detta?:


    "Ändå känner jag starkt för honom, visar uppskattning . Tar på honom

    Visar att jag vill ligga med honom

    Får en trött klapp över armen

    Inget engagemang från honom

    Har tagit upp det , han menar på att han är trött och ?du vet att jag älskar dig?

    Jag vill känns mig åtrådd"


    Det är ju en stor del av inlägget som handlar just om att hon saknar sex och försöker få honom med på det tåget. Men jag är egentligen inte förvånad; det är så ni arbetar, ni som vill förtala män när vi saknar sex i en relation.

  • Anonym (G)

    Snart är våren här. Försök se framåt och sluta att jämföra hur det var innan. Planera någon resa eller liknande så ni har något att se fram emot.

Svar på tråden Känner mig ouppskattad