• Anonym (så trött)

    Hur få "göra-barn-sex" roligt igen?!

    Vi har försökt bli seriöst gravida ca 4 månader nu.

    Vi har haft missfall så gravid kan jag bli, men nu har jag använt ägglossningstester i ca 2 månader. Vi har varit relativt nära ägglossningen vad jag vet men blir inget.

    Som par har vi börjat tappa sex-glöden...

    att känna oss tvugna att ligga runt ägglossning! Ssmbon får jätte problem. Antingen får han aldrig stånd ens, eller så tar det jätte lång tid för honom att få stånd, eller så har han stånd när vi börjar men slaknar sedan under sexets gång.

    Vi båda blir frustrerade av det!

    Vårt kärleksliv är helt underbart utöver detta för övrigt.

    Hur har ni hittat glöden igen? Och ja, vi har försökt inte tänka på barn eller bara ha sex när vi känner för det, men då blir det sällan när jag har min ägglossning.

    Vad har ni andra gjort? Något speciellt? Vill så gärna ha era tips!

  • Svar på tråden Hur få "göra-barn-sex" roligt igen?!
  • Anonym (Maria)

    Nollställ er igen. Sluta med ägglossningstest och prestationer. Börja om med att ha noll koll på kroppen.

    Njut av varandra och er kåthet. Testa nya saker i sängen, köp leksaker, ha sex på nya platser, ta sexpaus och längta efter varandra,.

    Ha fokus på sex, samlag och kåthet. Inget annat.

    Låt kroppen sköta sig själv.

  • Anonym (Tjej)

    Jag använde ÄL-tester men höll det för mig själv. Min man ville absolut inte veta. Jag såg till att det blev sex runt rätt period utan att säga det till honom. Sen var vi nöjda med att ha sex varannnan/var tredje dag. Att pressa oss till varje kväll var inget för oss. Båda gångerna jag har blivit gravid så hade vi sex en gång några dagar innan ÄL och det har ju räckt.

  • Anonym (så trött)
    Anonym (Tjej) skrev 2020-02-26 15:07:17 följande:

    Jag använde ÄL-tester men höll det för mig själv. Min man ville absolut inte veta. Jag såg till att det blev sex runt rätt period utan att säga det till honom. Sen var vi nöjda med att ha sex varannnan/var tredje dag. Att pressa oss till varje kväll var inget för oss. Båda gångerna jag har blivit gravid så hade vi sex en gång några dagar innan ÄL och det har ju räckt.


    Jag gör samma. Säger inget när testerna är positiva. men att få till sex när jag vet vi har chans att bli gravida kan vara jätte svårt! Vi har sex typ 2, max 3 gånger i veckan, vi skulle aldrig klara att få till varje dag och det är inget vi strävar efter just förutom runt mina mest fertila dagar då jag inte vill missa min ägglossnig. Men blir sällan mer än ca 1 gång vid ägglossningsperioden.
  • Anonym (köp en bok)

    Släng ägglossningstester och annat sånt så långt bort i världen du kan och gå sen och köp Kama Sutra.

  • Anonym (så trött)
    ChrisH skrev 2020-02-26 15:03:34 följande:

    Var spontana. Sambon måste sluta tänka så mycket och bara njuta.


    Han tänker mycket, tyvärr. Vi vill så gärna båda två att han tänker istället "tänk OM jag slaknar nu under sexet igen" typ. Och då gör han oftast det och blir jätte ledsen/arg på sig själv. Han säger att han vill, men inte ståndet liksom.
  • Anonym (Porrfilm)

    Kolla porrfilm, kanske kan hetta upp lite.. när jag o killen försöker ha sex runt ägglossning är vi bra trött på allt sex o det blir ibland att han runkar o sen kommer i mig bara

  • Fjäril kär

    Sluta tänk på barn.

    Din kille har prestationsångest eftersom han vet vad du vill ha ut av samlaget.

    Ha sex för att ni är spontant kåta och inget annat. Släpp fokus på utlösning och njut istället. Spelar ingen roll om du suger av honom istället.

    Kasta ägglossningstesterna och låt det bli som det blir. Som någon ovanför skrev, nollställ er igen.

  • Bjoer
    Anonym (så trött) skrev 2020-02-26 15:13:28 följande:
    Jag gör samma. Säger inget när testerna är positiva. men att få till sex när jag vet vi har chans att bli gravida kan vara jätte svårt! Vi har sex typ 2, max 3 gånger i veckan, vi skulle aldrig klara att få till varje dag och det är inget vi strävar efter just förutom runt mina mest fertila dagar då jag inte vill missa min ägglossnig. Men blir sällan mer än ca 1 gång vid ägglossningsperioden.
    Fast 2-3 gånger i veckan är lagom. Ni behöver inte ha mer. Det tar lite tid att "fylla på" för honom också så man bör inte ha sex varje dag bara för att det är ägglossning. Så chilla lite. :)
  • Anonym (så trött)
    Bjoer skrev 2020-02-26 15:41:53 följande:

    Fast 2-3 gånger i veckan är lagom. Ni behöver inte ha mer. Det tar lite tid att "fylla på" för honom också så man bör inte ha sex varje dag bara för att det är ägglossning. Så chilla lite. :)


    Ja det kanske är så. Har hört varje dag är inte bra, sen hör man folk som säger att "jo kör på varje dag!" därför jag undrar dels hur folk orkar varje dag!
Svar på tråden Hur få "göra-barn-sex" roligt igen?!