• Fri 28 Feb 2020 00:03
    4486 visningar
    96 svar
    -1
    96
    4486

    Tjejen vill typ inte knulla längre

    Förut var hon väldigt på och ville ha barn osv.

    Nu verkar det dock ha ändrats till att vi typ aldrig har sex. Detta efter att jag sagt att vi kanske ska vänta lite med barn vilket hon verkar ha tolkat som att jag hatar barn.

    Hon skyller på mens och lite av varje för att inte behöva ligga.

    Jag uträttar mina behov mha. telefonen på toan men detta känns inte hållbart.

    Vad göra?

  • Svar på tråden Tjejen vill typ inte knulla längre
  • Anonym (zacki­)
    Fri 28 Feb 2020 00:13
    #1
    -1

    Kan det var så att hon inte upplever ert samliv som att hon känner sig tillfredsställd. Det kan vara klokt våga ta upp det ämnet. Hur du kan göra att hon känner lust på ett kravlöst sätt. Tjat leder bara till motsatt effekt.
    Och samtidigt det finns ju en risk för en graviditet även med preventivmedel, och alla vill inte genomgå en abort...och minskat sex lika med minskad risk för graviditet. 

  • Anonym (Tjejk­ompise­n)
    Fri 28 Feb 2020 01:48
    #2

    Olika möjligheter:

    1. Hon är rädd att bli gravid och att du ska tvinga till abort vilket hon inte vill.

    2. Hon tänder på risk att bli gravid och nu känns det meningslöst när ni inte ska försöka.

    3. Hon tycker det är avtändande att du inte är redo för barn.

  • Anonym (Den andra)
    Fri 28 Feb 2020 02:10
    #3
    Krackelibrankel skrev 2020-02-28 00:03:52 följande:

    Förut var hon väldigt på och ville ha barn osv.

    Nu verkar det dock ha ändrats till att vi typ aldrig har sex. Detta efter att jag sagt att vi kanske ska vänta lite med barn vilket hon verkar ha tolkat som att jag hatar barn.

    Hon skyller på mens och lite av varje för att inte behöva ligga.

    Jag uträttar mina behov mha. telefonen på toan men detta känns inte hållbart.

    Vad göra?


    Ledsen att säga det, men jag gjorde henne gravid! 
  • Anonym (prata­)
    Fri 28 Feb 2020 07:15
    #4
    +1

    Lyft upp ämnet och prata med varandra :) Att förska bli med barn och starta familj är ju inte som att köpa fel fil på ICA precis. Sura ner sig för en sådan sak som ett barn är ju inte särskillt moget kan tyckas. Förklara för henne varför du inte känner dig mogen att bli förälder eller varför du anser att NI eventuellt inte är mogna eller där i livet än. Kan vara en bra start :)!?

  • Anonym (ww)
    Fri 28 Feb 2020 07:30
    #5
    +1
    Krackelibrankel skrev 2020-02-28 00:03:52 följande:

    Förut var hon väldigt på och ville ha barn osv.

    Nu verkar det dock ha ändrats till att vi typ aldrig har sex. Detta efter att jag sagt att vi kanske ska vänta lite med barn vilket hon verkar ha tolkat som att jag hatar barn.

    Hon skyller på mens och lite av varje för att inte behöva ligga.

    Jag uträttar mina behov mha. telefonen på toan men detta känns inte hållbart.

    Vad göra?


    Ni behöver prata med varandra, givetvis.

    Min tolkning är att hon blev väldigt besviken av att du ville vänta med barn.  Ni måste ju lösa detta - vad menade du egentligen - och hur sa du till henne så att hon tror att du "hatar" barn? 
    Att en partner vill vänta med barn men inte kan förklara noggrannare varför, och framför allt, hur länge, är oerhört frustrerande för en som vill ha barn och det skapar en mycket stor osäkerhet i hela relationen. Skulle tro att din tjej just nu försöker utvärdera om hon ens ska stanna med dig. Då är det ju smart om du är med i denna diskussion så att ni tillsammans kan komma fram till det som är bäst. 
  • Anonym (ww)
    Fri 28 Feb 2020 07:31
    #6
    Anonym (prata) skrev 2020-02-28 07:15:47 följande:

    Lyft upp ämnet och prata med varandra :) Att förska bli med barn och starta familj är ju inte som att köpa fel fil på ICA precis. Sura ner sig för en sådan sak som ett barn är ju inte särskillt moget kan tyckas. Förklara för henne varför du inte känner dig mogen att bli förälder eller varför du anser att NI eventuellt inte är mogna eller där i livet än. Kan vara en bra start :)!?


    Sura ner sig? Menar du tjejen eller TS som "surat ner sig" för att han inte får (hans ord) knulla?
  • Anonym (fnatt­)
    Fri 28 Feb 2020 08:14
    #7

    Hur länge har ni haft torka?

  • Fri 28 Feb 2020 08:31
    #8
    +7
    Krackelibrankel skrev 2020-02-28 00:03:52 följande:

    Förut var hon väldigt på och ville ha barn osv.

    Nu verkar det dock ha ändrats till att vi typ aldrig har sex. Detta efter att jag sagt att vi kanske ska vänta lite med barn vilket hon verkar ha tolkat som att jag hatar barn.

    Hon skyller på mens och lite av varje för att inte behöva ligga.

    Jag uträttar mina behov mha. telefonen på toan men detta känns inte hållbart.

    Vad göra?


    Ta dig ut ur relationen, nu.

    Så här är det: hon ser dig som lämplig förälder och partner i Familjen AB men hon tänder inte på dig. Hon använder sex som ett vapen för att få dig dit hon vill.

    Gör du henne på smällen nu kommer hon inte kunna ha sex av en hel massa legitima orsaker, sedan kommer ni kanske få ett barn till och det finns miljoner saker att skylla på med trötthet, amning, får inte hjälp hemma osv.

    Du stretar snällt på och tänker att det ska bli bättre. Men när barnen börjar bli större och sover hela nätterna och ni kan få egentid igen, gissa vad som händer då? Jo du upptäcker att hon ändå inte vill ha sex med dig...

    Så ni skiljer er och barnen får växa upp med en splittrad familj. Inte så kul.

    Så lämna nu istället och bespara alla inblandade en massa onödigt lidande, sen skaffar du barn med en tjej som åtrår dig istället.
  • Anonym (Ö)
    Fri 28 Feb 2020 08:39
    #9
    +5

    Hon vill bara ha dig som avelsmaterial. Gör slut.

  • Fri 28 Feb 2020 08:55
    #10
    +4
    Anonym (Ö) skrev 2020-02-28 08:39:43 följande:

    Hon vill bara ha dig som avelsmaterial. Gör slut.


    Nej, hon vill ha honom som familjeförsörjare, helst skulle hon para sig med någon annan och låta TS stå för hus och mat på bordet.

    TS, gör slut! 
     
Svar på tråden Tjejen vill typ inte knulla längre