• Louiseo

    BIM april 2020 (THE month!)

    Jag hoppar in här med då min mens verkar smyga igång nu .. Då mensen inte startat på riktigt vågar jag inte sätta något bim-datum men jag uppdaterar med det då jag vet säkert :) 

    Vi försöker iaf få till första barnet och detta försök blir vårt 11e .. 

  • Louiseo
    Nu vet jag att det var mens jag fick i söndags så jag skriver in mig i listan. Försök 11, here we come! 

    BIM-lista:


    1/4 Meri95

    2/4 Louise0

    4/4 Mammaresan

    5/4 Milor

    30/4 Maily
  • Louiseo
    Undrandee skrev 2020-03-08 11:30:45 följande:

    Varför känns det som om det är något fel på mig??

    Tycker vi prickar in bra varje månad när ÄL testerna visat positivt, men jag får alltid mens!! :(.

    Fler som känner sig less? känner mig så ensam i detta...


    Jag förstår dig :( Vi gör vårt 11e försök nu. Vi har inga barn sedan innan och jag har aldrig varit gravid så vi vet ju inte än om något är galet. Vi använder Clearblue digital och kör alltid vid glad gubbe men det har inte funkat ändå. Efter snart ett år börjar känslorna lägga sig lite för mig. Det börjar ju nästan bil dags att ta hjälp för oss. 

    Hur gammal är du? kan det finnas andra faktorer som stör för er? Typ ålder? vikt? andra typer av sjukdomar? 
  • Louiseo
    Undrandee skrev 2020-03-09 09:50:09 följande:
    Jag är 28. Har alltid varit smal av mig (är 154 cm kort). men vikten verkar inte ha påverkat tidigare. Är även typ 1 diabetiker, men enligt läkarna ligger jag bra till i behandling och sjukdom :/

    funderar pp om jag har brist på något. Vart vänder man sig om man är orolig och vill kolla upp? Kvinnokliniken?
    Okej, det låter ju inte som något som borde stå i vägen :)

    Jadu, typ kvinnoklinik fast tror de kommer hänvisa er till att försöka på egen hand ett tag även fast ni är oroliga. Ett år ska man ju räkna med innan man börjar oroa sig egentligen :/ Om man följer vårdens rekommendationer. 
  • Louiseo

    11e försöket .. ÄL+5 idag. Känner absolut ingenting. Jag försöker dock att inte känna efter alls. Även om det är omöjligt ju närmare man kommer bim. 

  • Louiseo
    Anonym (Bebis2020) skrev 2020-03-28 15:21:03 följande:

    Jag har Bim 5/4, har haft ägglossning 24/3 tror jag, och nu verkar det som att jag har nidblödning i 3-4 dagar, Har lite kramper och värk som vid mens. Håller tummarna!


    Kan man ha nidblödning bara 4 dagar efter äl som du skriver att du verkar ha? Jag blödde nämligen också fyra dagar efter äl men jag trodde att det var för kort tid inpå. Jag har läst och tolkat att det är iaf 6-10 dagar efter äl som den kommer. 

    Någon som har koll på detta? 
  • Louiseo
    Anonym (nja) skrev 2020-03-28 18:48:03 följande:
    Nja 4 dagar känns för tidigt. Tar ju ca 6-10 dagar för ägget att fästa som sagt
    Ja, det är det jag lärt mig iaf :)
  • Louiseo
    Anonym (nja) skrev 2020-03-28 18:48:03 följande:
    Nja 4 dagar känns för tidigt. Tar ju ca 6-10 dagar för ägget att fästa som sagt
    Ja, det är det jag lärt mig iaf :)
  • Louiseo

    Ska ha mens på torsdag men redan idag verkar det smyga igång med bruna flytningar. Då var försök 11 över. Mina känslor är lite smått döda vid det här laget faktiskt. Jag är liksom van vid att det inte blir något. Hur sjukt är inte det? :/ 

  • Louiseo

    När hade du bim då? Ta ett test varje morgon i några dagar framöver. Är du gravid borde ju hcg öka för varje dag :) Det är nog bra att ta samma tid tänker jag, och med samma typ av test. Det kan ju skilja en hel del mellan test från olika leverantörer. 


    Majja92 skrev 2020-03-30 18:24:06 följande:

    Nä, jag tror jag ropade hej för tidigt.. Visste att det var för bra för att vara sant! Har tagit två tester till nu efter som har varit tok blanka.. Hur kan det här va spök?! Får ta ett imorgon och se men just nu känns det riktigt snopet.. :/

    www.bilddump.se/bilder/20200330182217-2a00:801:205:ec95:5d3d:cdba:4cc0:b0af.jpeg


  • Louiseo
    Majja92 skrev 2020-03-30 19:59:30 följande:
    Jag har bim imorgon, så blir ett test imorgon bitti. Det testet jag tog idag med RFSU var med andra kisset för dagen, sen tog jag ett CB och ett RFSU på eftermiddagen som va helt blanka, inte ens en skymt av ett streck. Om det är ett spök så är det banne mig det starkaste spök jag sett :(
    Okej, jag förstår att du är jättenojig nu. Men försök att köra med samma typ av test. Ett positivt test ska ju vara positivt oavsett men det händer ju faktiskt att ägg hinner fästa som sen blir en menstruation iaf. Om jag var du skulle jag som sagt testa varje morgon nu med samma typ av test för att minska risken för att testen visar olika. Är du gravid borde strecken bli starkare som sagt <3 Jag håller tummarna. 

    Vi har försökt ett år nu, imorrn ska jag ringa och boka fertilitetsutredning tänkte jag. 
  • Louiseo
    Majja92 skrev 2020-03-30 20:39:49 följande:
    Tack snälla för att du tar dig tid och svarar <3 Har tyvärr bara CB hemma men visar det något imorgon så sparar jag urinen och springer till apoteket. Bor farligt nog granne med ett apotek :P

    Fy, förstår verkligen. Det är tufft att behöva kämpa så länge men det är verkligen en lättnad att få hjälp, då börjar det verkligen hända saker. Hoppas såklart på ett plus denna gång så ni slipper söka hjälp! :)
    <3
    Jag bor också granne med ett apotek. Det är bra i detta läge :P 

    Har ni gjort utredning med? Visst hade ni försökt i 2 år? 

    Min mens har börjat smyga igång idag, det är df jag tänkte ringa :/ Som sagt, vill veta vad som är galet nu eftersom att det uppenbarligen inte fungerar. Eller få veta att inget är galet så man kan försöka vidare på egen hand .. 
  • Louiseo
    milor skrev 2020-03-30 20:42:21 följande:

    Av ren nyfikenhet, hur länge har ni alla försökt? Glad Känns det fortfarande spännande eller börjar det bli jobbigt? 

    Vi är inne på tredje försöket på första barnet, vi båda tycker att det känns spännande!


    Vi har försökt ett år nu, att få till första graviditeten. Vi har inga barn sen innan. Vi ska boka tid för utredning nu. 

    Det är inte spännande längre, det är som det är. Man hoppas såklart varje månad, samtidigt som jag vant mig vid att det aldrig blir något :O 
  • Louiseo
    Majja92 skrev 2020-03-30 21:03:16 följande:
    Dåligt för plånboken men underlättar för psyket ;)

    Ja vi har gjort en missfalls utredning. Men det var så skönt, jag var så himla ängslig och målade verkligen upp fan på väggen men vi fick en otroligt fin läkare som vad så otroligt betryggande! Hoppas ni får samma tur, det gör sån skillnad om man har en sympatisk läkare <3

    Tråkigt med mensen :/ Har du hunnit testa något innan dess?
    Vad skönt att höra att det kändes bra och positivt. Det är ju det man vill, att få känna sig trygg i denna jobbiga och känsliga situation :( 

    Nä, brukar försöka vänta.. denna gång började mensen dessutom tidigare så jag hann inte testa :/ Tur det kanske!
  • Louiseo
    Majja92 skrev 2020-03-30 21:21:06 följande:
    Det är nog lika bra att du inte hann testa. Hade gärna sluppit denna förvirring :( Vi bor i Malmö, om ni o
    Vi bor i Stockholm, men tack för erbjudandet <3 

    Jag har bokat tid på en klinik här så det känns lite lättare nu faktiskt. Bara att veta att något kommer hända gör det hela lite lättare. 

    Hur gick testet idag??
  • Louiseo

    Ni som gjort eller gör fertilitetsutredning, vad är era erfarenheter? Positivt, negativt? 

    Vi har vår första tid i april, men pga Corona får vi börja med ett telefonmöte.  Det som skulle gjorts första mötet (blodprov etc) tar de vid andra mötet när spolningen görs. Min sambo får även remiss för spermaprov. 

    Skulle vara intressant at höra era erfarenheter :) 

  • Louiseo
    Majja92 skrev 2020-03-31 11:57:29 följande:
    Så härligt! Precis som du säger, bara man lyft på luren känns det redan lättare :D

    Jadu, tyvärr har all tester jag tagit efter varit tvär negativa så jag tror jag fick århundradets sjukaste spök :(
    Det är ju riktigt sjukt isf! Jag kollade på din bild och det var ju ingen tvekan .. om inte själva testet var typ defekt. Har du känt några tecken på mens då? Det är ju absolut inte försent ännu <3 
  • Louiseo
    Majja92 skrev 2020-03-31 14:21:05 följande:
    Årets värsta aprilskämt råkade jag tydligen ut för. Nä alltså jag känner varken av mens eller bebis, min kropp känns tyst och normal. Men jag har kontakt RFSU, skrev att sånt här får bara inte lov att hända. Så himla elakt, speciellt mot oss som kämpat så länge..
    Bra att du skrev! Nej, om det nu är så att du inte är gravid så får det faktiskt inte hända. Men vad var det för test? Var det testa tidigt? Om jag vore du skulle jag ändå fortsätta testa varje morgon nu. Det är jäkligt knepigt att det där visade positivt om det verkligen inte är något. Eller om det hann fästa något som sedan släppt, det heter väl typ kemisk graviditet. Jag fick det i december förmodligen. fast då borde du ju börja blöda när som helst. 

    Det är så många sjuka och knepiga saker vi kvinnor ska behöva vara med om i denna karusell. Nu är inte det som det du var med om men jag fick mens på julafton, precis som vanligt. Jag blev väldigt ledsen. När mensen skulle vara slut slutade jag aldrig blöda och brösten var svullna. Jag tog ett test bara för att och då var det såklart positivt. Det var bara att vänta ut blödningarna osv. Jag var tacksam att jag inte hann veta innan att jag var gravid. Men som sagt, det är så många sjuka saker vi ska behöva genomlida. (Även om min story nu är en pytteliten sak jämfört med vad vissa går igenom). Min kropp har aldrig betett sig så konstigt som den gjort nu detta år vi försökt få barn .. 
  • Louiseo

    Jag har bim imorrn .. kroppen är så knepig. Bruna flytningar började redan i måndags och då tänkte jag att ahopp, då är mensen tidigt. Bruna flytningar brukar jag ha 1-2 dagar innan mens. Idag är flytningarna sparsammare! Hur går det ihop sig när bim är imorrn? Det borde väl bara bli mer nu närmare mens?! Så är det alltid annars. Blir tokig på detta alltså. Efter 1 år tycker man att kroppen redan agerat på alla möjliga sätt, men tydligen inte. 

    Vi har tid för utredning i april så det är lugnt. Men ändå! Jag blir tokig! Låt mensen komma bara så denna undran är över. 

  • Louiseo
    Millacamilla skrev 2020-04-01 19:27:49 följande:

    Hej,
    Jag går gärna med i denna grupp. Jag har BIM 4/4 och har testat idag 1/4 och det blev negativt tyvärr. Fick även något typ av streck över hela så vet inte om det är ogiltigt? Inväntar och prövar resterande dagar. 

    Denna månad har jag verkligen känt mig gravid. Kände ägglossningen och fick både positivt ägglossningstest + temphöjning. I lördags ( 1 vecka efter ägglossning) fick jag kraftigt ont i magen och efter det varit väldigt trött, kissar ofta ( då menar jag typ 15 ggr om dagen) och var igår svimfärdig. Första gången jag verkligen tror på det så hoppas känslan är rätt :) 

    Detta är som ni ser väldigt negativt tyvärr, varför blev det så konstigt streck 


    Jag tog ett test en gång som hade dubbla streck, såg jättekonstigt ut. Gravtester kan väl bli fel som alla andra produkter antar jag :) 
Svar på tråden BIM april 2020 (THE month!)