• Anonym (Arg)

    Någon mer som var tokarg under graviditeten? :(

    Undrar om fler som är/varit väldigt arga under graviditeten? Verkar som de flesta gravida har lätt för att bli ledsna och gråta.. så har det inte varit för mig. Jag är istället känslokall och arg :(

    Kan t ex vakna på nätterna, börja tänka på någon händelse på jobbet där jag känt mig orättvist behandlad - sen kokar jag av ilska och kan inte somna om.

    Så fort jag känner mig minsta orättvist behandlad blir jag tokarg i flera timmar. Jag kan inte hantera det. Inga strategier fungerar för att lugna mig själv. Har vid ett par tillfällen blivit så arg att jag vrålat och skrikit åt min mamma t ex. Smält i dörrar. Till saken hör att jag aldrig blir arg i vanliga fall. Eller jo, när jag har pms kan jag vara irriterad men hanterar det. Har aldrig haft ett utbrott ens under tonåren.

    Någon som haft samma problem under graviditeten?

  • Svar på tråden Någon mer som var tokarg under graviditeten? :(
  • Anonym (Absolut)

    Ja jag känner igen mig Vid varje graviditet har jag bara blivit argare och argare. I stunden tänkte jag inte ens att det berodde på graviditeten utan jag tyckte verkligen att det var berättigat att bli så arg. Idag när jag läst vad jag skrivit (jag har en slags dagboksapp) så inser jag att jag var lite överdriven

  • Anonym (Arg)

    Skönt att jag inte är ensam. Usch stucket det är så jobbigt att bli upprörd hela tiden. Hur ofta blev du arg? Var det så under hela graviditeten?

Svar på tråden Någon mer som var tokarg under graviditeten? :(