• St94

    Plugga, jobba och ha familj samtidigt

    Halloj!

    Jag undrar om nån har erfarenhet av att jobba runt 50-70% och plugga på distans (100%) samtidigt som man har sambo och ett barn på 1 år.

    Hur funkar det för er? Vad jobbar ni med?

    Får man familjelivet att gå ihop?

    Kan tillägga att jag tänkt läsa kriminologiprogrammet eller socionom på distans.

  • Svar på tråden Plugga, jobba och ha familj samtidigt
  • Aennil20

    Jag jobbar 75% på hotell- pendlar vilket medför tidiga mornar(går upp strax efter fyra). Pluggar 100% och är färdig med andra året i juni. Har två barn, yngsta är ett och det äldre är fem. Det är sjuk tufft emellanåt och ibland känns det som om att allt blir lite halvhjärtat. Försöker prioritera; barnen (1) jobbet/skolan (2) träning/renovering/vänner (3). Hinner väldigt sällan "bara vara", träffa kompisar etc. Tar igen mycket plugg på helgnätter. Tror att det är väldigt individuellt huruvida det fungerar eller ej. Märker ganska stor skillnad mellan kurser, vissa kurser har många obligatoriska moment under bestämda tider web- seminarium etc. Vilket är rätt jobbigt att styra med jobbet, trots att jag pluggar "flexibla" tider/distans. Andra kuser är mer "självstudier" vilket underlättar mycket.

Svar på tråden Plugga, jobba och ha familj samtidigt