• Moniqe1979

    Pestsmittad :-P

    Hemma från jobbet idag för jag är snorig och lite hängig hostar lite men typ jag har fått slem i halsen när jag sov för jag var täppt i näsan hosta inget djupt retande. 


    Hade lite ont i halsen i lördags och allmänt förkyld men ingen feber. Vågade dock inte gå till jobbet idag i vanliga fall hade jag petat i mig en Alvedon och hållit mig så mycket som möjligt på mitt rum men jobbat... Nu törs jag inte, känner mig som smittad av pesten. helst säker på att inte vara Corona bärare men känns som risken att möra en lynch mobb vore stor om jag visar mig ute. 


    Över reagerar jag eller hur ser DU på förkylda nu när rädslan för Corona sprider sig?


     

  • Svar på tråden Pestsmittad :-P
  • Mandel

    Har man lite koll på vart man befunnit sig och vilka man haft omkring mig så behöver man inte vara nervös för en vanlig förkylning.

    Har man varit eller umgåtts med människor som varit i just stora riskområden är det så klart en annan femma.


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Barbro45
    Moniqe1979 skrev 2020-03-02 11:29:16 följande:

    Hemma från jobbet idag för jag är snorig och lite hängig hostar lite men typ jag har fått slem i halsen när jag sov för jag var täppt i näsan hosta inget djupt retande. 


    Hade lite ont i halsen i lördags och allmänt förkyld men ingen feber. Vågade dock inte gå till jobbet idag i vanliga fall hade jag petat i mig en Alvedon och hållit mig så mycket som möjligt på mitt rum men jobbat... Nu törs jag inte, känner mig som smittad av pesten. helst säker på att inte vara Corona bärare men känns som risken att möra en lynch mobb vore stor om jag visar mig ute. 


    Över reagerar jag eller hur ser DU på förkylda nu när rädslan för Corona sprider sig?


     


    Ring 1177 och be om råd. Du kommer att få frågor om i vilka miljöer du rört dig, du kanske har rört dig så att du KAN ha kommit i kontakt med någon som man n upptäckt är smittbärare.
Svar på tråden Pestsmittad :-P