• Anonym (rita2)

    Misshandel anmäla?

    Sedan jag och min kille blev sambos så har han slagit mig, psykat mig och slängt ut mig vid flertalet tillfällen.

    Jag har aldrig anmält detta, men senast så fick jag panik och sprang ifrån huset till en bil som körde mig till polisen. Där berättade jag allt, men gjorde ingen anmälan. Jag ville inte förstöra hans liv, ville bara att han skulle förstå att han måste sluta.

    Där saknas egentligen bevis, förutom några bilder jag skickat till min väninna vid varje tillfälle han slagit och att jag berättat för mina vänner. Men inga säkra bevis.

    Han är psykopat så jag vet att han hade sågat mig helt vid eventuell rättegång, därför orkar jag inte gå vidare med det trots att utredaren ringde flera gånger och bad mig anmäla. Det togs ändå vidare till åklagare, men de kommer inte göra något så länge jag inte gör någon anmälan. 

    På ett sätt så vill jag inte att han bara ska slippa undan ifrån sin psykiska och fysiska misshandel mot mig. Samtidigt så tror jag att jag kommer att ångra mig om jag gör en anmälan eftersom jag förstör hans liv.

    Han blev livrädd när han fick veta att jag varit hos polisen och dagen efter fanns en artikel om detta i tidningen. Samtidigt så blev det en orosanmälan för hans barn, men det är löst nu.

    Jag bor fortfarande med honom.

  • Svar på tråden Misshandel anmäla?
  • Anonym (b)

    Det första du ska lösa är din bostadssituation
    Ring kvinnojouren, de hjälper kvinnor som bor med män som misshandlar dem

  • Anonym (Anonym)

    Klart du ska polisanmäla honom! Han förstör ditt liv, då får han stå för konsekvenserna av sitt handlande.

  • Bjoer

    Du förstör inte hans liv. Han förstör det, med sitt handlande. Om du anmäler så får han stå för konsekvenserna av SITT handlande, inte ditt. Dessutom, efter du har lämnat, vilket du ska, så kan han hitta nån annan att ha som offer och därmed förstöra dennes liv. Hjälp andra framtida kvinnor genom att anmäla honom!

  • Anonym
    Anonym (rita2) skrev 2020-03-03 12:48:31 följande:
    Sedan jag och min kille blev sambos så har han slagit mig, psykat mig och slängt ut mig vid flertalet tillfällen.

    Jag har aldrig anmält detta, men senast så fick jag panik och sprang ifrån huset till en bil som körde mig till polisen. Där berättade jag allt, men gjorde ingen anmälan. Jag ville inte förstöra hans liv, ville bara att han skulle förstå att han måste sluta.

    Där saknas egentligen bevis, förutom några bilder jag skickat till min väninna vid varje tillfälle han slagit och att jag berättat för mina vänner. Men inga säkra bevis.

    Han är psykopat så jag vet att han hade sågat mig helt vid eventuell rättegång, därför orkar jag inte gå vidare med det trots att utredaren ringde flera gånger och bad mig anmäla. Det togs ändå vidare till åklagare, men de kommer inte göra något så länge jag inte gör någon anmälan. 

    På ett sätt så vill jag inte att han bara ska slippa undan ifrån sin psykiska och fysiska misshandel mot mig. Samtidigt så tror jag att jag kommer att ångra mig om jag gör en anmälan eftersom jag förstör hans liv.

    Han blev livrädd när han fick veta att jag varit hos polisen och dagen efter fanns en artikel om detta i tidningen. Samtidigt så blev det en orosanmälan för hans barn, men det är löst nu.

    Jag bor fortfarande med honom.

    Du måste nog ha missförstått polisen. Dom är skyldiga att göra en anmälan om dom får kännedom om brott, även om du skulle exempelvis neka till att du blivit utsatt kan dom skriva en anmälan ändå. Om dom inte skulle gjort en anmälan så skulle dom begå tjänstefel, handlar nog om att dom vill att du ska medverka. Om du inte medverkar kan dom i princip inte göra något. 

    Fundera över hur du vill göra, om ni inte har barn ihop, skaffa inga barn, lita på mig. Jag har barn med personen som utsatte mig vilket är hemskt jobbigt. Har själv anmält och medverkat en gång, tyvärr ledde det inte till något den gången. 
    Själva processen innan, under och efter rättegången var/är fruktansvärt jobbig så gör det som känns bäst för dig. Du borde ju lämna honom men det vet du nog redan.
  • Anonym (Tina)

    Han har manipulerat dig och få det som att du skulle förstöra hans liv om du anmälde. När man är i din sits så är man rädd. Samtidigt ropar du på hjälp men ändå stannar kvar. Det han gör mot dig är inte okej. Du behöver ta dig till en kvinnojour och sedan anmäla. Du kan inte anmäla så länge du bor med honom. Bort du måste bort ifrån honom. Det kan vara bra en vecka el två sedan slår han dig möjligvis ännu värre än sist. Han har behandlat dig illa och slagit dig. Han behöver hårda tag för att fatta att så gör man inte annars blir det konsekvenser. Är det mer rätt att han förstör ditt liv eller??

  • Anonym (rita2)

    Jag kom till polisen barfota och i morgonrock och var lite röd av rivmärken etc i ansiktet, men det är i princip det enda beviset emot honom. Hur ska de veta att han slagit mig? Det är ord mot ord och han kan verkligen snacka för sig. Han har ramlat och slagit handen en gång när han sprang efter mig för att slå mig, så det har han tagit bild på för att få det att se ut som att JAG slagit honom och varit våldsam. så jag vet exakt hur det kommer att bli. Han är så mycket starkare mentalt än jag tyvärr.

    Hur gör man om det saknas riktiga bevis?

  • Anonym (rita2)

    Det ena barnet bor hos mamman och det andra hos oss varannan vecka.

    Går ingen nöd på dem, då de inte märker av något. 

  • Anonym (b)
    Anonym (rita2) skrev 2020-03-03 15:51:17 följande:

    Jag kom till polisen barfota och i morgonrock och var lite röd av rivmärken etc i ansiktet, men det är i princip det enda beviset emot honom. Hur ska de veta att han slagit mig? Det är ord mot ord och han kan verkligen snacka för sig. Han har ramlat och slagit handen en gång när han sprang efter mig för att slå mig, så det har han tagit bild på för att få det att se ut som att JAG slagit honom och varit våldsam. så jag vet exakt hur det kommer att bli. Han är så mycket starkare mentalt än jag tyvärr.

    Hur gör man om det saknas riktiga bevis?


    Man flyttar och gör slut
  • Anonym (rita2)

    Det är så lätt att beskylla sig själv för att man är tjatig och förtjänar stryk. Dessutom älskar jag mannen.

  • AndreaBD
    Anonym (rita2) skrev 2020-03-03 17:04:46 följande:

    Det är så lätt att beskylla sig själv för att man är tjatig och förtjänar stryk. Dessutom älskar jag mannen.


    Du säger att han är en psykopat!!! Man kan inte älska en psykopat. Psykopater är det vidrigaste man kan tänka sig. Så sluta med den där masochism, och se till att komma därifrån! 
  • Wolfie13
    Anonym (rita2) skrev 2020-03-03 17:04:46 följande:

    Det är så lätt att beskylla sig själv för att man är tjatig och förtjänar stryk. Dessutom älskar jag mannen.


    Ja säg den kärlek där man blir slagen, psykad och utslängd. Trevlig kille, han bryr sig säkert jättemycket om dig.

    Läste du om pappan i Australien som tände eld på hela sin familj, efter psykat dem i åratal.
    Ja det är nåt alldeles underbart med "kärlek" från såna här narcissistiska typer..

    https://www.dailymail.co.uk/news/article-8018989/Rowan-Baxter-died-three-children-car-set-alight-Brisbane.html
  • anna0911
    Anonym (rita2) skrev 2020-03-03 12:48:31 följande:
    Sedan jag och min kille blev sambos så har han slagit mig, psykat mig och slängt ut mig vid flertalet tillfällen.

    Jag har aldrig anmält detta, men senast så fick jag panik och sprang ifrån huset till en bil som körde mig till polisen. Där berättade jag allt, men gjorde ingen anmälan. Jag ville inte förstöra hans liv, ville bara att han skulle förstå att han måste sluta.

    Där saknas egentligen bevis, förutom några bilder jag skickat till min väninna vid varje tillfälle han slagit och att jag berättat för mina vänner. Men inga säkra bevis.

    Han är psykopat så jag vet att han hade sågat mig helt vid eventuell rättegång, därför orkar jag inte gå vidare med det trots att utredaren ringde flera gånger och bad mig anmäla. Det togs ändå vidare till åklagare, men de kommer inte göra något så länge jag inte gör någon anmälan. 

    På ett sätt så vill jag inte att han bara ska slippa undan ifrån sin psykiska och fysiska misshandel mot mig. Samtidigt så tror jag att jag kommer att ångra mig om jag gör en anmälan eftersom jag förstör hans liv.

    Han blev livrädd när han fick veta att jag varit hos polisen och dagen efter fanns en artikel om detta i tidningen. Samtidigt så blev det en orosanmälan för hans barn, men det är löst nu.

    Jag bor fortfarande med honom.

    Jag hoppas du flyttat bort från honom. Jag håller på lämna ett psykiskt svårt förhållande, det är så jäkla svårt för rätt vad det är känns han som bästa killen.Men tänk på ditt värde som människa och mamma och vilken energi du skulle ha över om du inte bor med en sån man. Lycka till och kram
  • Anonym (b)
    Anonym (rita2) skrev 2020-03-03 15:51:17 följande:

    Jag kom till polisen barfota och i morgonrock och var lite röd av rivmärken etc i ansiktet, men det är i princip det enda beviset emot honom. Hur ska de veta att han slagit mig? Det är ord mot ord och han kan verkligen snacka för sig. Han har ramlat och slagit handen en gång när han sprang efter mig för att slå mig, så det har han tagit bild på för att få det att se ut som att JAG slagit honom och varit våldsam. så jag vet exakt hur det kommer att bli. Han är så mycket starkare mentalt än jag tyvärr.

    Hur gör man om det saknas riktiga bevis?


    Man kan i alla fall göra slut och separera 
  • fornminne
    Anonym (rita2) skrev 2020-03-03 17:04:46 följande:
    Det är så lätt att beskylla sig själv för att man är tjatig och förtjänar stryk. Dessutom älskar jag mannen.

    Varför älskar du honom?
Svar på tråden Misshandel anmäla?