• Undrandee

    Grav.test negativt pgr ej morgonurin

    Idag är jag 7-9 dagar efter ÄL. Vet ej när min mens är beräknad men pgr kortare lutealfas tror jag det är ganska snart.

    Jag grav.testade i förmiddags, negativt.

    Var dock inte på morgonurinen.

    Finns det någon som fått negativt på icke morgonurin och sedan positivt på morgonurin?

  • Svar på tråden Grav.test negativt pgr ej morgonurin
  • Anonym (Anonym)

    Men du är ju på tok för tidig med att testa! Det är inte ens säkert att ägget fäst än, SEN ska hormonerna börja produceras som ger utslag på testerna, vilket är oerhört lite i början. Även de absolut tidigaste testerna ska tas mycket närmare bim.

  • Pimpinellan

    Så tidigt som en vecka efter äl kan man inte testa plus. Även om du nu skulle vara gravid har embryot just precis fäst. Det sker 5-7 dagar efter äl. Jag tror inte det är möjligt att få plus 9 dagar efter heller. Det kvittar om det är morronurin, du har testat för tidigt.

  • Anonym (?)

    Varför gravtesta? Vänta och se om mensen kommer först? Annars gravtesta på kanske ÄL+10-11. Blir sällan positivt innan dess.

  • Pimpinellan
    Undrandee skrev 2020-03-03 18:00:58 följande:
    Okej. Har bara läst flera trådar där folk plussat ÄL+ 8-9
    De har mest troligt haft tidigare äl än de trodde. Det är inte möjligt med plus så tidigt. Hcg börjar bildas först när embryot fäst. Sen tar det flera dagar till innan det är mätbart i urinen.
  • Undrandee
    Pimpinellan skrev 2020-03-03 18:08:13 följande:

    De har mest troligt haft tidigare äl än de trodde. Det är inte möjligt med plus så tidigt. Hcg börjar bildas först när embryot fäst. Sen tar det flera dagar till innan det är mätbart i urinen.


    Jaha okej. Då förstår jag.
Svar på tråden Grav.test negativt pgr ej morgonurin