• Tue 3 Mar 2020 21:32
    734 visningar
    7 svar
    7
    734

    Vilket pris tycker ni är bra för passning av 3 hundar?

    Hej! Det är en ägare som har 3 hundar och vill att jag passar dem någongång över en helg fre-sön eller torsdag kväll-söndag när det behövs. Känner inte ägaren, hon frågade för att jag skrev annons om att jag kan passa hundar när det behövs då jag har gymnasiet utbildning inom hund. Hon har 3 hundar av de mindre raser så de är inte stora.

    Vilket pris tycker ni är bra? 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-03-03 21:34
    gymnasieutbildning*

    Och då ska man tänka på att har jag de 3 hundar hos mig + min hund så får jag vara hemma de dagar för de 3 hundarna.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-03-03 21:34
    gymnasieutbildning*

    Och då ska man tänka på att har jag de 3 hundar hos mig + min hund så får jag vara hemma de dagar för de 3 hundarna.

  • Svar på tråden Vilket pris tycker ni är bra för passning av 3 hundar?
  • Tue 3 Mar 2020 23:16
    #3
    Persikaplommon skrev 2020-03-03 23:05:08 följande:
    Pratar du av erfarenhet?

    Svårt att tänka sig att någon skulle passa hundar så billigt.
    tänker samma, är det 3 hundar så är det ju svårare än 1 eller 2. Brukar ta 150kr/dag för en hund, så 200 för 3 låter inte rimligt tycker jag.. Även en ägare som lämnade sin hund fre-sön hos mig betalade 600 kr då hon ville betala det.
  • Tue 3 Mar 2020 23:22
    #5
    Moder1 skrev 2020-03-03 23:17:34 följande:
    Jag hade hellre lämnat på hundpansionat om det skulle kosta mer.

    En helg på hunddagis kostar ca 600 kr för en medelstor hund där jag bor.

    Sen kan man vända på det, att man vill betala mer för personligare miljö.
    på hundpensionat som du säger - är det då 600 kr för en helg / en hund , så blir då 1800 kr ifall man lämnar där 3 hundar. Så varför en privatperson som har koll på hundarna hela dagar ska inte få bra betalt (inte lika mycket som på pensionatet men så att det känns bra) . På hundpensionat oftast är hundar i sina boxar , går ut då o då , aktiveras lite eller mer beroende på pensionat, men det är också timmar de får vara i boxar och sova o då ingen har koll på dem.
Svar på tråden Vilket pris tycker ni är bra för passning av 3 hundar?