• Anonym (SD)

    Hjälten Jimmie Åkesson tar tag i problem, åker själv till Grekland, informera flyktingar att inte komma till Sverige!!

    Är Jimmie Åkesson Sveriges bästa partiledare någonsin?? Han är nu störst i många mätningar, ändå tar han tag i problem och åker själv till Grekland och informerar flyktingar att inte komma hit.

    Övriga partiledare snackar bara skit och gör sina väljare besvikna gång på gång.

    Vem minns inte när S och M tävlade om att välkomna flyktingar till Sverige 2015 genom "Vi bygger inga murar" eller "öppna era hjärtan". Ja det är lätt att vara god med andras pengar. Men när verkligheten kommer ikapp är det inte lika kul. Endast SD var nyktra nog att se verkligheten även då..

    M och KD verkar ändå ha vaknat lite. Även S, men där går det fortfarande ganska sakta fram.

    Sverigedemokraterna har verkligen gjort nytta i Svens politik, fortsätter de med sitt goda arbete skulle det inte förvåna mig om det blir det största partiet nästa val.

    Kommer ni rösta på SD nästa val?:)

  • Svar på tråden Hjälten Jimmie Åkesson tar tag i problem, åker själv till Grekland, informera flyktingar att inte komma till Sverige!!
  • EnAnonumius
    klyban skrev 2020-03-26 19:31:28 följande:
    Jag lärt mig sånt är helt meningslöst, de pratar bara om annat istället.(Se ovan)
    (Se ovan) säger inte ett skit. Det finns många inlägg "ovan",, så vilket av inläggen "ovan" syftar du på?
    "Sånt är menings löst".. Vad är meningslöst enligt dig?
    Det förtäljer du inte i din replik.

    För närvarande "ovan" så ser jag att FDFMGA svara på ett inlägg  som "(Världen förändras, så även jag)" skrev.
    Har suttit och läst deras replikväxling, och båda håller sig ganska så hyfsat till sakfrågan båda två. De båda har intressanta argument och båda är sakliga och ingen av dem använder sig av "personanlyser, personangrepp och anklagar varandra för <fyll i valfri anklagelse här>" när de diskuterar med varandra.  Det är respektfullt och sakliga svar båda ger varandra, med acceptans på att de tycker olika.
    Du kanske skulle lära dig av FDFMGA.

    Det märkligaste är att när du har svarat "(Världen förändras, så även jag)", så har jag inte sett ett endaste sakligt argument från dig, inget bemötande i sakinnehåll hen har skrivit. Jag har läst dina inlägg i tråden och "saklighet" är långt ifrån man kan komma när man läser dem. Det är bara ett brinnande kompakt hat mot SD i kombination med personangrepp, persoanalyser och anklagelser mot person utan grund man ser i dina inlägg.

    P.S

    Om du tycker SD är högerextremistiskt så undra jag verkligen om du har blivit 88-ägd från första början.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Hjälte????)

    ?Hjälten? som tyckte en resa för att dela ut flygblad till flyktingar va en lysande idé i början på en pandemi ?????????????????????????????????

    Andra funderade på hur vi skulle stoppa spridningen till Sverige men inte denna lysande stjärna

  • klyban
    EnAnonumius skrev 2020-03-26 22:59:43 följande:
    (Se ovan) säger inte ett skit. Det finns många inlägg "ovan",, så vilket av inläggen "ovan" syftar du på?
    "Sånt är menings löst".. Vad är meningslöst enligt dig?
    Det förtäljer du inte i din replik.

    För närvarande "ovan" så ser jag att FDFMGA svara på ett inlägg  som "(Världen förändras, så även jag)" skrev.
    Har suttit och läst deras replikväxling, och båda håller sig ganska så hyfsat till sakfrågan båda två. De båda har intressanta argument och båda är sakliga och ingen av dem använder sig av "personanlyser, personangrepp och anklagar varandra för <fyll i valfri anklagelse här>" när de diskuterar med varandra.  Det är respektfullt och sakliga svar båda ger varandra, med acceptans på att de tycker olika.
    Du kanske skulle lära dig av FDFMGA. smile5.gif

    Det märkligaste är att när du har svarat "(Världen förändras, så även jag)", så har jag inte sett ett endaste sakligt argument från dig, inget bemötande i sakinnehåll hen har skrivit. Jag har läst dina inlägg i tråden och "saklighet" är långt ifrån man kan komma när man läser dem. Det är bara ett brinnande kompakt hat mot SD i kombination med personangrepp, persoanalyser och anklagelser mot person utan grund man ser i dina inlägg.

    P.S

    Om du tycker SD är högerextremistiskt så undra jag verkligen om du har blivit 88-ägd från första början. smile2.gif

    På den person jag pratade med såklart, vem annars?


    Jag försökte saklighet när detta efter fråfades och diskutera "hjälten" jimbo äventyr i Turkiet, det ledde till det inlägget du sen svarade på.
    Och sen detta inlägg som återknöt just till denna person genom se ovan.


     


    Och det som är meningslöst är att föra en diskussion med den personen, för den vill mest prata om annat varje gång.
    Den personen som är hardcore SD, men försöker låtsas om inte är.
    Det mest fanatiska med den personen, det är hur det partiet som denne röstar på inte uppfyller de kraven h*n har och propagerar starkt för SD.
    Det säger mig att det inte finns ett parti som ens uppfyller det den säger, och där med självförklarande en SD och en rätt extrem sådan.


    Och detta är tydliggjort bortom tvekan genom allt försvar och aldrig lyfta någon annan politik än SD, osv...osv...


    hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • EnAnonumius
    klyban skrev 2020-03-27 00:10:53 följande:

    På den person jag pratade med såklart, vem annars?


    Jag försökte saklighet när detta efter fråfades och diskutera "hjälten" jimbo äventyr i Turkiet, det ledde till det inlägget du sen svarade på.
    Och sen detta inlägg som återknöt just till denna person genom se ovan.


     


    Och det som är meningslöst är att föra en diskussion med den personen, för den vill mest prata om annat varje gång.
    Den personen som är hardcore SD, men försöker låtsas om inte är.
    Det mest fanatiska med den personen, det är hur det partiet som denne röstar på inte uppfyller de kraven h*n har och propagerar starkt för SD.
    Det säger mig att det inte finns ett parti som ens uppfyller det den säger, och där med självförklarande en SD och en rätt extrem sådan.


    Och detta är tydliggjort bortom tvekan genom allt försvar och aldrig lyfta någon annan politik än SD, osv...osv...


    Han har ju alltid återknutit till topik (TrådStarten) i sina svar till dig även när du har enbart varit personpåhopp från din sida, och frågor kring honom som person. (Ja jag som sagt läst dina inlägg och hans inlägg). Denna tråden handlar ju inte om personen "(Världen förändras, så även jag)", så klart att "hen vill prata om något annat" då, i stället för OT.

    Om du anser att hen hade fel, så kunde du ju själv argumentera för ett alternativ men det har jag inte sett dig göra i ett endaste inlägg. Du valde i stället att komma med "persoangrepp, persoanlyser och anklagelser utan grund".

    Även i detta svar till mig så fortsätter du utan underlag att anklaga hen för att rösta på SD. Har du bevis för att han röstar på SD?  Att han, enligt dig, "försvarar SD", är inte ett bevis isig.

    Kan ju göra en kul forums jämförelse. Jag skall jämföra med det mest hatade forumet bland genomsnittliga Familjelivare..
    Hade denna tråd existerat på Flashback, så hade 1/3  av dina inlägg blivit raderade för att de hade varit OT,  samtidigt som KillBill och FDFMGA alla inlägg hade fått stått kvar.

    Både KillBIll och FDFMGA diskuterar EMOT "(Världen förändras, så även jag)" i denna tråden och alla tre, KillBill, FDFMGA och "(Världen förändras, så även jag)", håller sig ONTopic.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • klyban
    EnAnonumius skrev 2020-03-27 06:42:48 följande:
    Han har ju alltid återknutit till topik (TrådStarten) i sina svar till dig även när du har enbart varit personpåhopp från din sida, och frågor kring honom som person. (Ja jag som sagt läst dina inlägg och hans inlägg). Denna tråden handlar ju inte om personen "(Världen förändras, så även jag)", så klart att "hen vill prata om något annat" då, i stället för OT.

    Om du anser att hen hade fel, så kunde du ju själv argumentera för ett alternativ men det har jag inte sett dig göra i ett endaste inlägg. Du valde i stället att komma med "persoangrepp, persoanlyser och anklagelser utan grund".

    Även i detta svar till mig så fortsätter du utan underlag att anklaga hen för att rösta på SD. Har du bevis för att han röstar på SD?  Att han, enligt dig, "försvarar SD", är inte ett bevis isig.

    Kan ju göra en kul forums jämförelse. Jag skall jämföra med det mest hatade forumet bland genomsnittliga Familjelivare..
    Hade denna tråd existerat på Flashback, så hade 1/3  av dina inlägg blivit raderade för att de hade varit OT,  samtidigt som KillBill och FDFMGA alla inlägg hade fått stått kvar.

    Både KillBIll och FDFMGA diskuterar EMOT "(Världen förändras, så även jag)" i denna tråden och alla tre, KillBill, FDFMGA och "(Världen förändras, så även jag)", håller sig ONTopic.
    haha, nope.
    hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • Anonym (Världen förändras, så även jag)
    FDFMGA skrev 2020-03-26 19:20:07 följande:
    Petar dit en länk till Novus i februari som du kan studera nu under coronautbrottet, återkom gärna när du är klar.

    18 procent anser att Invandring/Integration är den viktigaste frågan, bland sverigedemokrater är det däremot 50 procent som anser detta.

    Men det är klart om man anlägger ditt synsätt att allt är invandrarrelaterat så får man ju helt andra siffror.

    För övrigt är det bara en ynka procent av sverigedemokraterna som anser att sjukvård är viktigast, liksom Sveriges ekonomi, sysselsättning/arbetslöshet. Noll procent av sverigedemokraterna rankar äldreomsorg som viktigast.

    Den enda procent av sverigedemokraterna som anser att skola och utbildning är viktigast måste sticka ut ordentligt i partiet. Vadå, skola och utbildning. Vad ska de va bra för. Jimmie Åkesson är ju ändå svaret på allt, som någon här i tråden skrevSkrattandehttps://novus.se/valjaropinionen/valjarforstaelse/viktigaste-politiska-fragan/
    Varför citerar du mig?
    I det av dig citerade inlägget har jag inte skrivit något om vad sverigedemokrater anser.

    Om du i stället för den adresserade medlemmen vill gå in och svara eller diskutera det citerade inlägget,
    kanske för att du inte bedömer den adresserade medlemmen själv vara kapabel?,
    så får du väl ändå försöka hålla dig till det som jag skriver om. 
    OBS att mitt inlägg var direkt adresserat till en annan medlem. Men om du finner det påkallat så gör det mig inget att du går in och tar över i stället för den adresserade. Eller har den medlemmen kanske bett om din hjälp? Även det kan jag förstå eftersom medlemmen verkar helt sakna några som helst vettiga argument.
    Kanske har du några vettiga argument att komma med, även om de hittills har varit svåra att urskilja?
  • Anonym (Världen förändras, så även jag)
    Padirac skrev 2020-03-26 18:30:37 följande:
    Jimmie skrev att svenska folket stod bakom hans påståenden i flygbladet.

    jag tror att Jimmie ljög där...
    Du TROR att han ljög.
    Jag TROR att han talade sanning.
    Vad är den stora skillnaden?

    Jag har på flera olika sätt belagt varför jag gör bedömningen att majoriteten av svenska folket står bakom hans påstående.
    Det finns dessutom massor av tydliga tecken, som jag inte tagit upp, som utan minsta tvekan styrker uppfattningen att han med sannolikhet som gränsar till visshet talade sanning.

    Du har inte på något sätt kunnat belägga att så inte skulle vara fallet. Inte heller har jag kunnat se några tydliga tecken i samhället eller i den allmänna debatten att svenska folket inte skulle stå bakom denna uppfattning.
  • nihka
    Anonym (Världen förändras, så även jag) skrev 2020-03-29 17:06:15 följande:
    Du TROR att han ljög.
    Jag TROR att han talade sanning.
    Vad är den stora skillnaden?

    Jag har på flera olika sätt belagt varför jag gör bedömningen att majoriteten av svenska folket står bakom hans påstående.
    Det finns dessutom massor av tydliga tecken, som jag inte tagit upp, som utan minsta tvekan styrker uppfattningen att han med sannolikhet som gränsar till visshet talade sanning.

    Du har inte på något sätt kunnat belägga att så inte skulle vara fallet. Inte heller har jag kunnat se några tydliga tecken i samhället eller i den allmänna debatten att svenska folket inte skulle stå bakom denna uppfattning.
    De flesta fullkomligt skiter i Jimmie Åkesson och vad han tycker och tror just nu. Särskilt ointressant är SDs skränande om "samhällskollaps" och andra fantasier i ljuset av risken för en förestående reel global kollaps som vi kommer resa oss ur. Tillsammans. Sverige. Norden. Europa. Och världen. Tillsammans.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (Världen förändras, så även jag) skrev 2020-03-29 17:35:18 följande:
    Är du och Padirac samma person?
    Varför citerar du mitt inlägg och sedan skriver om något helt annat?
    Mitt inlägg som du citerar var ett direkt svar på ett inlägg som Padirac adresserade direkt till mig. Men du kanske missade det?

    Hur som helst så tycker jag att det är helt ok att du framför din åsikt, även om jag inte delar den så kommer jag alltid stå upp för att du och alla har rätt att uttrycka sin åsikt, såväl här på FL som i andra sammanhang.

    Dock tycket jag att ditt ordval och ditt provocerande sätt inte alls stämmer överens med det som FL har fastställt i sina råd och regler. Men det överlåter jag till andra att bedöma och ev åtgärda.

    Men jag tycker att det skulle vara mycket mera rätt av dig att skriva ditt inlägg med din åsikt helt fristående, inte i samband med att du citerar mig, eftersom det du skriver inte alls har något samband med det som Padirac skrev till mig och som jag svarade på.
    Men som sagt, jag tycker det är bra att du uttrycker din åsikt, även om den vid detta tillfälle saknade sammanhang.
    Och mitt svar var ett DIREKT svar på din följetong om Jimmie Åkesson och hur många som skulle hålla med honom. Ingen bryr sig om vad Åkesson tycker och tror nu. AV. NÄMNDA. ANLEDNINGAR. Åkesson och SD har ropat varg så många gånger att ingen lyssnar när vi faktiskt ställs inför ett verkligt hot.

    Och vilket ord var det som var så jobbigt och "provocerande". "Skiter" eller "Tillsammans"? 

    Du bestämmer inte vem som får kommentera vad. Det är ett öppet forum
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka

    Svar #605

    Jag har bara ett konto och har alltid haft bara ett konto.

    Och mitt svar var ett DIREKT svar på din följetong om Jimmie Åkesson och hur många som skulle hålla med honom. Ingen bryr sig om vad Åkesson tycker och tror nu. AV. NÄMNDA. ANLEDNINGAR. Åkesson och SD har ropat varg så många gånger att ingen lyssnar när vi faktiskt ställs inför ett verkligt hot.

    Och vilket ord var det som var så jobbigt och "provocerande". "Skiter" eller "Tillsammans"? 

    Du bestämmer inte vem som får kommentera vad. Det är ett öppet forum


    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
Svar på tråden Hjälten Jimmie Åkesson tar tag i problem, åker själv till Grekland, informera flyktingar att inte komma till Sverige!!