• hejorolig

    NIDBLÖDNING ELLER EJ?

    Jag vet att det finns 100000 liknande trådar, men alla kvinnor är olika och just nu behöver jag lite stöd till min mentala hälsa. Jag och min sambo försöker skaffa barn. Jag tog ut min spiral i januari och fick min mens runt den 8-10 februari. har alltid haft regelbunden mens och haft problem med att jag blöder mycket. Vi har haft rätt mycket sex och borde ha prickat in ägglossningen. I måndags kände jag ett hugg i högersidan på livmodern, och det gick sedan i vågor hela dagen. Natten till tisdag vaknade jag och fick en riktig smärta i äggstockarna och sedan svettades jag hela natten. Det har hänt någon gång varje dag att det stuckit till där nere, på höger sida alla gånger. Igår började jag blöda lite, inte mycket alls, kom inte i trosorna men på pappret. Idag blöder jag desto mer och har ont i livmodern, men inte mensvärk hela vägen runt som jag har i vanliga fall. Jag väntar min mens ALLRA tidigast på söndag, men enl. kalendern först onsdag-torsdag till veckan. Kan detta vara en nidblödning? Eller är det mensen som är tidig? Vad har ni för erfarenheter?

  • Svar på tråden NIDBLÖDNING ELLER EJ?
  • emeliiiiiie

    Vid mina tre tidigare graviditer har jag fått hugg i ena sidan 1-3 dagar efter vi legat. Sista slutade dock med missfall. Har även fått sk nidblödning vid en grav, då en liten blödning dagarna före mens. Så vem vet?! :)

    Så jobbigt att vänta, håller på med ett syskon till nu och hade själv hugg två dagar efter så bara invänta mens- om det kommer någon :)

  • Anonym (Mens)

    Förmodligen din mens som inte är regelbunden.

    Vänta och testa.

  • Anonym (Hallå)

    Eftersom du nyligen slutade med hormon preventivmedel skulle jag tro att kroppen fortfarande är i obalans o försökte återställa sig

    För de flesta tar det månader eller år att bli gravida efter hormonpåverkande preventivmedel

  • Vevoz

    Om du är gravid o har ont på ena sidan kan det vara att fostret lagt sig i äggledaren istället för livmodern. Livsfarligt o brukar resultera i att man får operera bort hela äggledare. Värt o kolla upp!

  • emeliiiiiie

    Man ska ha KRAFTIGT ont för att misstänka utomkvedshavandeskap!! Har själv opererat bort ena äggledaren för just detta.

  • Vevoz
    emeliiiiiie skrev 2020-03-06 12:18:36 följande:

    Man ska ha KRAFTIGT ont för att misstänka utomkvedshavandeskap!! Har själv opererat bort ena äggledaren för just detta.


    Okej då borde du ha koll på läget, bra!

    Men tror som ovanstående att din kropp försöker återhämta sig just nu
  • hejorolig
    Anonym (Hallå) skrev 2020-03-06 11:54:36 följande:

    Eftersom du nyligen slutade med hormon preventivmedel skulle jag tro att kroppen fortfarande är i obalans o försökte återställa sig

    För de flesta tar det månader eller år att bli gravida efter hormonpåverkande preventivmedel


    Tycker bara det känns så konstigt. Har blivit gravid två gånger tidigare direkt efter att jag slutat med preventivmedel (spiral en gång, p-stav en), men gjort abort för att det inte passar i livet. Visserligen har jag bytt partner och det kan ju påverka såklart. Är bara det att jag aldrig varit med om att få mens, men där värken bara känns i livmodern och äggstockarna (brukar ha rätt kraftig värk och blödning). Sen brukar jag småblöda i flera dagar innan mensen bryter ut och nu kom allt över en natt... Men jaja, det är väl bara att vänta och se...
Svar på tråden NIDBLÖDNING ELLER EJ?