• Anonym (Gravid)

    Vad är era åsikter om dessa två namn?

    Skulle väldigt gärna vilja höra andras åsikter om de två namn som vi funderar på ifall det blir en flicka.

    Nämligen Ines och Sally.

    Vad tycks?

  • Svar på tråden Vad är era åsikter om dessa två namn?
  • Anonym (Mamma)

    För en gångs skull två fina förslag :) Jag tror nog mest på första, för uttalets skull.

  • Anonym (Ines)

    Älskar ines då min äldsta dotter heter det. Sally är jag mindre förtjust i. Alltid tyckt att det låter finskt (inte för det är ngt fel med det) eller som namnet på ett husdjur

  • Anonym (Kjell)

    Ines är fint, Sally är helt okej, men låter kanske mer som ett smeknamn.

  • Aniiee

    Jag gillar Ines rent spontant, men Sally känns som ett smeknamn och jag är inte superförtjust i smeknamn som förnamn även om jag är medveten om att namn utvecklas åt det hållet hela tiden..... Sally som smeknamn är det däremot inget fel på så..... 


    I have a growing lack of disgust for you
  • Anonym (Njej)

    Tycker att alla barn är söta men eftersom du frågar; Sally tycker jag är ett smeknamn och inte ett namn. Tänker på karaktären Sally eller på små hundar som heter Sally. Ines gillar jag inte alls, tycker namnet är fult :(

    Fast hade du presenterat två barn för mig med dom namnen hade jag inte tänkt så!

  • Panduro

    Jag tycker de namnen är fula. Men det är ju varken jag eller mina barn som ska heta det, så det spelar väl ingen roll vad jag tycker?

  • Anonym (!!!)

    Båda är jättefina!

    Gillar verkligen Sally, det är ädelt på något vis. Dessutom; ett ovanligt namn som alla ändå känner till och kan uttala och stava.

    Så; två supernamn men Sally smäller högst för mig personligen.

  • fluu

    Gillar båda. Typiskt trevliga och enkla namn.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden Vad är era åsikter om dessa två namn?