• New  Dawn

    har tappat all sexlust med min partner

    Jättebra att du VILL hitta din lust och få till sexlivet.

    Jag tycker du ska säga det till din pojkvän, att du vill jobba med erat sexliv och din lust, och att du känner dig orolig för att du känner att du kropp inte fungerar som du vill.

    Sedan tycker jag inte att det är så lång tid med några veckor, sedan du blev riktig kåt under sexet.

    Jag tycker inte det är konstigt om det behövs mer "förspel" med tiden. Dock är jag väldigt negativ till ordet "förspel" för det förminskar det man gör då.

    Jag tycker ni ska fokusera på njutning utan mål, tex genom att göra många andra sköna saker. Något som är underskattat är benen tycker jag. Att smeka med lätta händer, eller massera ben och rumpa. Kyssa rumpan är också väldigt skönt.... Tycker jag. Prova njutning utan kåthet och sex som mål. Tex massage med väldigt bra massageolja.

    Mer sexuellt kan ni ju testa med fingrar och mun på och i din fitta och känn efter vad som är skönt, var det är skönt, hur det är skönt...... mer än att bara tänka på att bli kåt, förbereda er för samlag, och rikta in er mot orgasm. Samma kan du ju göra med honom.

    Du kan ju också tänka på vad som tänder dig i fall det är något där ni kan jobba med.

    Du skriver att du inte mått så bra. Det kan ju för övrigt vara något du behöver tänka på också. Det kanske är där problemet ligger.


    Anyone can hate. It costs to love.
  • New  Dawn
    Anonym (Sebben) skrev 2020-03-06 20:21:25 följande:

    Kärlek mellan partners omfattar samtal/tillit, närhet/ömhet och lust/sex. Om dessa tre inte funkar blir det problem om det inte är ömsesidig tystnad, kyla och dåligt misskött egen lust.

    Kärlek till sina barn eller föräldrar och vänner är en annan sak.

    I så fall kan man ju hellre bo med sin smarta och roliga killkompis än med en tröttsam och överspänd tjej.


    "Tröttsam och överspänd"... Är det så du ser på TS :'(? Då får vi verkligen hoppas att TS pojkvän inte har samma oförstående och tröttsamma inställning som du...
    Anyone can hate. It costs to love.
  • New  Dawn
    Anonym (Sebben) skrev 2020-03-06 21:57:33 följande:

    Nja, nu missuppfattat du både långsökt och personligt. Det var väl just en klassisk halmdocka du just gjorde. Inte ska du gräla, kan du inte forsöka bidra till diskussionen så gott det går?

    Jag tror tvärtom att TS är både glad, lättsam och avslappnad som partner, visst är det så TS?


    Nej du, den gubben går inte.... Du måste tro att jag är vääääldigt korkad som inte ser igenom dina inlägg.

    Om du nu tycker att TS verkar vara lättsam och avslappnad finns ingen anledning att dra paralleller till egenskaper som "tröttsam och överspänd"

    Om nu TS är lättsam och avslappnad och dessutom visar kärlek, vilket det låter som, är det just förmågan till kåthet och lust som brister, men det är hon olycklig över och vill få rätsida på, men om TS kille har samma inställning som du....

    "Öhhh....vi måste ju knulla... Fattar ru väl... Annars drar jag till mina goa grabbar..."

    Ja sex är viktigt i en relation, men det är också förståelse, och en vlja att möta den andre i de svårigheter som uppstår. Dina ord om tröttsam och överspänd tjej vittnar om allt annat...

    Jag tror tyvärr att det inte är helt ovanligt att män anser just detta, att kvinnor är "krångliga" och "tröttsamma" när sexlusten brister, och då är det inte så lätt att komma vidare, för, förutom att kvinnan redan är besviken över den bristande lusten och funktionen, får hon veta att hon är tråkig, tröttsam, krånglig och överspänd och DET gör INTE saken lättare.

    Sååå.... Vad är din idé... Att lämna killen så att inte HAN ska vara utan sex.... Några råd hur de ska hitta lust finns INTE.... Bara en uppmaning att ha sex... annars kan HAN ju lika gärna vara med sina killkompisar....
    Anyone can hate. It costs to love.
  • New  Dawn
    Anonym (Sebben) skrev 2020-03-07 09:20:53 följande:

    1) TS kan naturligtvis gå till en sexterapeut ensam eller ihop med sin man för att försöka komma åt sin lust igen 2) TS kan naturligtvis läsa på vad sviktande libido kan bero på 3) TS kan tillsammans med sin man fundera på omständigheter i vardagen som kan öka lusten - TS kan sluta mobilsurfa, sluta se på TV-serier, lägga sig tidigare, ha mysigare mornar i sängen, massera varandra mer, duscha ihop, motionera mera osv. 4) TS med partner kan diskutera hur de skulle kunna leva ihop jämställt och respektfylld för båda - måste han tvingas till celibat, kan de ha sex halvdåligt nån gång om året, kan den som har lust kvar få se älskare diskret vid sidan om osv.

    Dessa är rätt självklara råd och saker som TS borde gjort redan och som jag tror inte kommer att göra av olika skäl. Det är smärtsamt. Jag beklagar och önskar dem båda allt väl.

    Du verkar ha mycket svårt att respektera båda i jämställdhet. Istället faller du in i att ge ena könet allt ansvar - inte bara för sig själv utan även för den andra i relationen. På FL får män ofta ansvar för kvinnors problem och dessutom får de ensamt bära skulden med. Det är ett mycket gammaldags synsätt från bondesamhället, eller hur?

    Var är dina konkreta tips förutom generella vaga råd som att förstå varandra och vänta (du lägger enkelt och rätt okunnigt ansvaret på mannen som ska vänta i celibat för evigt medan han förståååår)?

    Så du tror generellt inte att en partnerrelation kan förstöras om den ena partnern är tröttsam och överspänd? Om killen är det ska han dumpas medan om tjejen är det ska hon ha förståelse i evighet? Ditt eget inlägg ovan, med vilka ord ska det beskrivas?

    Du kallar mig för gubben ovan och du förminskar hånfullt fin sexualitet (mannens) genom att lägga pubertala bryska meningar om lust och längtan i min mun. Du förminskar så bara för att du inte kan se jämställt på sexualitet. Båda könens sexualitet är fin, även mäns, kan du kanske utveckla din sippa och hånfulla inställning där. Det är faktiskt tröttsamt, överspänt och framför allt mycket omodernt okunnigt att skriva som du gör ovan. Jag hoppas att du kan argumentera djupare, är du ovan vid det?


    Du fokuserar på mannens behov av sex i alla dina inlägg. DET kriterar jag.

    Jag vet inte hur det kommer sig att du läser in att jag skrivit att jag tycker att allt är mannens ansvar, att han ska vänta eller att de ska leva i celibat. Kanske har du inte läst alls, eller så förstår du inte.

    Att du tycker mina råd om att utförska njutning både i könen och resten av kroppen är flummigt är mest sorgligt tycker jag.... Att du tycker det är flummigt att jag tycker det är viktigt att det sker genom förståelse för varandra och att hon ska berätta för sin pojkvän hur hon känner och nog ännu mer sorgligt. Det är nämligen mina råd. Du föreslår sexterapi. Vad tror du en sexterapeut hade tyckt om mina råd? Vad förväntar du dig att en sexterapeut ska göra. Slå näven i bordet och berätta om bondesamhället, jämställdhet och hur viktigt det är att TS faktiskt ser till att bli kåt

    Ja, jag tror att en relation kan förstöras genom att någon i paret är tröttsam och överspänd. Det kan lika gärna en man med mycket lust vara. Dina inlägg om bondesamhället och dina försök att få det till att jag tycker att allt ansvar är mannens, och att de ska leva i celibat, är tröttsamt och överspänt .

    Nej, jag har inte kallat dig gubbe. Jag skrev "den gubben går inte". Det är ett ordspråk som betyder ungefär "mig lurar du inte". Du kanske kan söka på Internet om ordspråk.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • New  Dawn
    Anonym (Sebben) skrev 2020-03-07 11:58:48 följande:

    Du kansek ser det bara för att det är det som du har mest emot? Vad är jämställdhet för dig, att män ska serva dig helt och hållet och tiga still?

    I ett jämställt bra förhållande som jag tror TS kan bli funderar man över gränser och olika behov hos båda parter i ett gemensamt kärleksförhållande - om det blri så att den ena parten förändras och man kanske hamnar i ett vänbskapsförhållande istället behöver den nya situationen hanteras efter ett tag.

    Att krräva att den andre ska leva i celibat och dessutom skuldbelägga denne är verkligen inte juste - oavsett kön. 

    Vem lägger du ansvaret på - i dina inlägg hånar du och förminskar män som liksom lättvindigt skulle dra ut på stan och ragga tillsammans med sina killkompisar istället... du skuldbelägger och tycker att det är mannens ansvar att förstå och härda ut - i evighet. Det är at lägga ansvaret på männen. Du gör det i alla inlägg och du blir förargad om män pratar om riktigt jämställdhet där båda könen har både jämställda makt och respekt. Det är ett bekymmer för dig.

    Vad en sexterapeut ger för råd har jag svårt att uttala mig om.

    En person som har lust är inte tröttsam och ful i sin sexualitet. Sexualitet är något fint. Hur ser du på sexualitet egentligen? Som ett obekvämt bekymmer som ska döljas?

    Bra att du inte kalla mig för lilla gubben typ. Men den gumman går inte bra, det känns inte helt seriöst att du tilltalar på det sättet. Bättre om du kommer med kloka nya tankar till TS tråd. Jämställda tankar. Funder gärna hur du skulle resonera om könsrollerna är ombytta. Jag tror att du automatiskt faller in i gammaldags könsroller om svag skyddsvärd kysk och ädel kvinna och ansvarslös man med  ansvar för allt och dessutom med en ständig ful lust. Det är rätt tröttsamt och inte särskilt akademiskt tänkt.


    Du läser inte vad jag skriver överhuvudtaget utan sitter och hittar på en massa tröttsam smörja.

    Min åsikt är att de ska försöka hitta hennes lust och njutning TILLSAMMANS. (Aldrig skrivit att han ska vänta och leva i celibat, eller sörva) Att hon ska dela sina tankar och känslor med honom och att de ska fokusera på njutning, både initim och övrig fysisk njutning för båda. Jag har även skrivit att hon ska fundera på vad hon tänder på.

    Om hon inte får igång lusten är det upp TS man om han väljer att bryta relationen. Eller om hon vill. Jag har inte sagt att han ska stanna kvar om inte han trivs. (inte hon heller)

    En person med lust kan visst vara tröttsam och "ful". Det beror helt på hur hen agerar och beter sig. Det gäller oavsett lust. En person utan lust kan också bete sig tröttsamt och "fult".

    Ja, om TS vore en man skulle jag tycka att de skulle fokusera på att han skulle hitta sin lust tillsammans med sin kvinna. Om hon inte hade förståelse för hans minskade lust eller potensproblem skulle det dock inte funka

    Att han skulle ha sex bara för att "hon behöver sex" skulle inte funks om han själv inte hittade sin egen lust. Ditt fokus ligger på att TS måste ha sex för att killen ska stanna. Mitt fokus är att hon måste hitta sin lust för att hon vill. Först då blir sex något som stärker relationen.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • New  Dawn
    Anonym (Sebben) skrev 2020-03-07 14:46:18 följande:

    Instämmer i det du skriver, nästan allt. Bra. Menjag kallar inte dina inlägg smörja som du gör med mina. Roligt att du nyanserar och blir mer jämställd under press.

    Du tänker dock fortfarande i termer av ful och fin lust, och det är tydligt hur du ser detta med gamla rätt sippa genus-glasögon.

    Sex och lust är bra och ömsesidig - ett av TS problem kan mycket väl vara att hon formats i de tankar som du har om fin och rätt osinnlig sexualitet - skulle du beskriva den lusten som är OK så anar jag fler nästan frireligiösa tankar om fin sex. Men det är inte det tråden handlar om. Prydhet är både tröttsamt och överspänt och skapar mycket olycka, enligt min mening.


    ???

    Det är möjligt att du inte förstått vad jag menar förrän nu.

    Det är DU som valt att kalla lust ful och fin. Jag förstår inte hur du gör den kopplingen när det gäller mina inlägg.

    Har JAG tankar om fin och ful lust!? Hur får du det till det? Mycket märkligt. Var någonstans har jag skrivit om prydhet? Visa gärna var i mina inlägg jag skrivit om "fin och ful" lust.

    Så TS problem kan vara att hon "formats i de tankar jag har om fin, rätt och osinnlig sexualitet" Vad i hela världen betyder det?!?

    Att ha min syn på sex skulle alltså kunna vara ett grundläggande problem?! På vilket sätt? Vad har jag för syn som är så fel?

    Ett återkommande oönskat sexuellt beteende utan hänsyn till att den andre verkligen inte tycker om det beteendet, (Utan att vara övergrepp), kan möjligen kallas fult. (Tex visa könet trots att det inte uppskattas) Det tycker jag inte tråden handlar om alls och ful är inte ett ord jag brukar använda i detta avseende.
    Anyone can hate. It costs to love.
Svar på tråden har tappat all sexlust med min partner