Inlägg från: DasNerd |Visa alla inlägg
  • DasNerd

    Nervös inför andra dejten

    Dodidi skrev 2020-03-06 13:38:33 följande:

    Hej!

    Jag undrar vad ni tycker man kan göra när man är nervös inför andra dejten? Vad ska man prata om? Har ni tips på samtalsämnen?

    På första dejten gick vi ut och sedan gick vi hem till honom och nu har han bokat bord på en fin resturang åt oss ikväll. 

    Jag gillar honom och vill gärna fortsätta lära känna honom och funderar på om han är den rätta för mig. Han har sagt att han gärna vill ses en gång till och undersöka vad han står samt att han tycker att det är omvälvande att träffa en ny person när man levt ensam en längre tid.

    Angående klädsel så funderar jag ha på mig höga svarta skor, "paperbagbyxor" och en vit lite finare skjorta alt en svart läcker cocktail klänning med svarta strumpbyxor alt en röd elegant virkad klänning med genomskinliga strumpbyxor och svarta stövlar med en naturligt stylad frisyr till. Kom gärna med förbättringsförslag. : )


    Tycker du om att gå på "fina" restauranger?

    Hur gamla är ni?

    Det här är ju högst individuellt, men förutom att jag anser att "fina" restauranger är sällan lockande, att använda det som ett ställe att dejta för att "lära känna varandra" tycker jag låter som en dålig idé. Vad är det som förväntas? Att du ska klä dig på ett visst sätt? Bete sig på ett visst sätt? Han ska bete sig extra gentlemannamässigt? Man ska leka vuxen?

    Jag skulle ha valt en middag hemma eller någon annanstans där det garanteras slabb/stänk av något slag. Att det är avslappnat och att båda får vara sig själva. Du vet, för att faktiskt ens KUNNA lära känna varandra. :)
  • DasNerd

    Ja, det var ju lite skillnad i ålder.

    Vad gäller samtalsämnen och så.. Vad var det som förde er tillsammans till att börja med?

Svar på tråden Nervös inför andra dejten